”För en kristdemokrat är samhället alltid mer och större än staten. Samhällsgemenskap kan därför uppstå lättare i ett välfärdssamhälle än i en välfärdsstat.” https://www.aftonbladet.se/debatt/a/dwplrX/ebba-busch-s-lanar-av-kd-men-missar-poangen
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
Bra påpekanden av Jakob Forssmed.
Visa på X →En partiledardebatt ska ge svar eller en fingervisning om detsamma på frågor som ställs. Nu sitter nog många och undrar: Vill S fortsätta att öka reduktionsplikten? Vill S höja skatten för ex poliser & barnmorskor? Magdalena ombads att svara ja eller nej. Hon vägrade…
Visa på X →Magdalena Andersson inleder partiledardebatten med att rada upp kriser som Sverige brottas med. Enig om verklighetsbilden. Men, när skapades krisen i skolan, vården, mm? Vi behöver inte mer av (s)amma politik. Vi har en ny regering och en ny politik för att vända utvecklingen.
Visa på X →Löften infrias! Vi har redan sänkt drivmedelsskatten med 1 kr/lit, förstärkt reseavdraget för den som pendlar till jobbet och nu sänks reduktionsplikten till 6 procent för både bensin och diesel - från EU:s högsta nivå. Bra för barnfamiljer, pensionärer och för landsbygden.

@jonjogensjo @kdriks Beklagligt att låta barnfamiljer och äldre betala notan för flera års nedmontering av svensk konkurrenskraftig elprod. Allt pekar på att elektrifiering är ett sätt för att nå klimatmålen. Därför är regeringens färdplan med ny energipolitik det bästa för både klimat & medborgare!
Visa på X →Trist & tråkigt att sitta i opposition säger Strandhäll, Magda tycker allt numera är ett hot mot demokratin. Även när @BuschEbba ersätts av vice i en PL debatt är det också ett hot. Trots att Magda vet att statsråd alltid är i tjänst, oavsett. Det är trist tycker jag.


De liberala behöver förstå vad som verkligen bygger ett gott samhälle – Dagen https://www.dagen.se/debatt/2023/05/08/de-liberala-behover-forsta-vad-som-verkligen-bygger-ett-gott-samhalle/
Visa på X →Som ni vet är statsråd alltid i tjänst. Ebba fortsätter att jobba och utföra sitt uppdrag, även om hon inte är med i debatt i tv just denna gång ✨


Barn går inte i repris & ett statsråd är alltid i tjänst. Ebba är bortrest och missar därför en TV-debatt. Så kan läget summeras kring denna icke-fråga. (S)jukt låg nivå.

Det är närapå tre och ett halvt år till nästa val. Då ryar Magdalena Andersson om hot mot demokratin för att Ebba Busch av privata skäl väljer att avstå. Alltså, vem bryr sig egentligen om den debatten? Varför ha en partiledardebatt i maj 2023 när valet är i september 2026?
Visa på X →@MilenSub40 @sailor_alm Du menar avtalet med Kakabaveh?
Visa på X →Tune in!
Visa på X →@margotwallstrom Vad sägs om den här statistiken? Fler elbilar sålda 2023 trots bistra tider. https://www.mynewsdesk.com/se/vroom/pressreleases/bilmarknaden-april-2023-3244215
Visa på X →@shekarabi Stort tack Ardalan. ❤️
Visa på X →Skriver med @johanforssell Moderniserat bistånd samordnar utvecklingsbistånd o handel. Ukraina, humanitärt stöd, fattigdomsbekämpning, hälsoinsatser, stöd till demokrati o människorätt, klimat, kvinnors o flickors rättigheter och möjligheter prioriteras. https://www.dagen.se/debatt/2023/05/04/sverige-ar-fortfarande-en-av-varldens-storsta-bistandsgivare/
Visa på X →I rest my case…A-lotteriernas hemliga manus för att lura på pensionärer lotter | Ekonomi | Expressen https://www.expressen.se/ekonomi/a-lotteriernas-hemliga-manus-for-att-lura-pa-pensionarer-lotter-/
Visa på X →Hur många är det nu igen som (S) skickar till Kronofogden varje år som en följd av sin lotteriverksamhet? Någon som minns?
Visa på X →När S bedriver lotteriverksamhet: - ”Nää, jag förstår, min mormor är vad man kallar för fattigpensionär och hon har ju förklarat att man behöver vända på varenda krona nu för tiden men jag menar… nu när det handlar om ynka 99 kronor.” https://omni.se/a/mQyOPg
Visa på X →@Skogkar Lite tvetydigt i dagens Sydsvenskan ledare ”Socialismen är det enda universalmedlet för åvägabringandet af ett bättre sakernas tillstånd än det nuvarande”, refererade tidningen. ett enkelt svar på frågan dagens socialdemokrater har så förtvivlat svårt att förhålla sig till.”
Visa på X →Alla barn och unga förtjänar en trygg uppväxt. Familjen är samhällets viktigaste gemenskap. Regeringens satsning på fler familjehem säkerställer att fler barn och unga får rätten till en trygg tillvaro. Klassisk KD-politik blir verklighet.@kdriks #kd2023 https://www.barometern.se/debatt/satsning-pa-familjehem-ger-fler-barn-mojlighet-till-trygghet-969772a7/
Visa på X →Det känns onekligen som att vi har en skolverksamhet på villovägar, något som i första hand drabbar eleverna.
Visa på X →Magdalena Andersson beskrivning av socialdemokratins näringspolitik är minst sagt oretuscherad. Min fundering är hur centerpartiet ska förhålla sig till sina kamrater vänsterut?

(S)pelmissbruk är ett folkhälsoproblem och ska inte göda partipolitiken. Bra om regeringen nu ser till att strypa sossarnas omoraliska kassako och minska antalet kronofogdsärenden. https://www.expressen.se/nyheter/forbud-mot-partilotterier-tas-fram-hart-slag-mot-s/
Visa på X →@TCOSverige @ThereseSvanstrm Spännande och konstruktivt upplägg.👍
Visa på X →