@StaffanSEklof 3? Hur räknar du då?
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
Gång på gång säger regeringen sig vilja ha alla kraftslag. Gång på gång sätter man käppar i hjulen eller underlåter att ta beslut som gynnar annat än kärnkraften. Det är både hyckleri och skadligt för svensk industri. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/regeringen-far-kritik-for-att-stoppa-vindkraftpark-oppositionen-hyckleri
Visa på X →#putins uttalanden om att #F16 är legitima mål var de än befinner sig är högst anmärkningsvärt. Men de räds uppenbart bättre luftförsvar för #Ukraina. Skrämseltaktik används flitigt.
Visa på X →@VladimirKlicic Följer detta konto, en dröm att få besöka. https://www.instagram.com/mysticburek?igsh=dW83bWx6azN4dThq
Visa på X →@VladimirKlicic Min uppfattning är att börek är en allvarlig sak, där det tävlas i vem som kan göra den bästa. Vinnarna hyllas av alla. Men har insett att den börek jag är uppväxt med skiljer sig från den bosniska.
Visa på X →@VladimirKlicic Vet inte hur kategoriseringen ser ut, men de sorter av "börek" jag ätit har ofta varit utan kött. Ost och spenat är vanligast.
Visa på X →@VladimirKlicic Min favoritbörek är alltid den utan kött, med ost och spenat.
Visa på X →@PontusPersson5 Säger du det till alla som inte äter fläskkött, exempelvis muslimer, judar och vegetarianer?
Visa på X →Fläskkött till raggmunken, där går visst gränsen för att vara svensk. Alltifrån vanliga troll till moderater och sverigedemokrater är tydliga. Så alla ni som inte äter fläskkött, ni vegetarianer, judar och muslimer, nu vet ni. Så nära ytan ligger det att skilja ut folk från folk.
Visa på X →Det här är en bra tråd av @JMalmqvist och en relevant fråga. Jag undrar också, vad hände egentligen med Ebba Busch ”abortkontrakt”? Ett starkare skydd för aborträtten är avgörande, annars kommer konservativa krafter snart att äventyra denna självklara rättighet.
Visa på X →@SnilletJohan Sockna ✊️
Visa på X →@magnusaek Och glöm inte alla de gånger vi ätit det folkligaste av folkliga, smörgåstårta, ihop. Stoppa pressarna 😱
Visa på X →@olaspannar Östergötlands landskapsrätt, underbart gott. En enklare variant, om man vill göra hemma, är rårakor. Bara riven potatis, smör och en stekpanna
Visa på X →@Brureb Jag vet inte Bruno, du får fråga Samnytt som skrev artikeln om folklig. Den jag länkar till under bilden.
Visa på X →Det här är inte första gången en SD-topp går direkt från tunga försvarspolitiska uppdrag till att springa Putins ärenden. Det är inte en slump, Sverigedemokraterna är och förblir en säkerhetsrisk för Sverige. https://www.expressen.se/nyheter/sverige/sds-forre-forsvarsexpert-medverkar-i-kremls-propagandakanal/
Visa på X →@fritzantonsauer Stort grattis Anton. Jag är så glad att du orkade och ville stå upp i detta fall. Sanningen har segrat.
Visa på X →Fortsätter vara folklig genom att äta lunch i Åtvidaberg. Raggmunk dessutom. Ha en fin dag allihopa


Många intressanta samtal i Genève och mitt i ett möte landar beskedet att #UNSC nu kunnat besluta om resolution som kräver omedelbart eldupphör i #Gaza under Ramadan. Gisslans frigivande o humanitärt tillträde. Verkställ nu.
Visa på X →Avgörande beslut från FN:s säkerhetsråd som röstat för resolution om omedelbar vapenvila. Centerpartiet har krävt ett humanitärt eldupphör i Gaza. Nu måste nödhjälpen få komma fram och alla gisslan släppas. Dödandet av civila måste få ett slut. Barn svälter ihjäl.
Visa på X →@hrhellman Spännande att läsa om din resa, tack för att du delar den
Visa på X →Härlig dag vid torpet när vi firade våffeldagen, eller vårfrudagen om ni så vill. Ja, det är egentligen imorgon, men det kändes helt rätt att fira idag. Ha en fin söndag.


@SigneKrantz Grattis till fortsatt förtroende. Det är ett oerhört viktigt arbete du och ni gör
Visa på X →@NiklasFrykman Makten, titlarna och de fina rummen lockar. Men det fanns ju andra partier som kunde sagt nej, vi tänker inte medverka till detta.
Visa på X →Amanda ställer frågan som vi alla vill ha svar på. Varför gav borgerligheten makten över Sverige till ett gäng som aktivt valde att gå med i ett parti grundat av nazister?
Visa på X →Mycket bra, läs den.
Visa på X →