@sdkarlsson Ärlig fråga Mattias, vet du vad detta är för sädesslag? De plockades på just den åkern, som står under vatten.


Vi sparar allt, även det som raderas.
@sdkarlsson Ärlig fråga Mattias, vet du vad detta är för sädesslag? De plockades på just den åkern, som står under vatten.


Jag valde att gå med i ett parti som har rötterna i landsbygden, som har en 110-årig historia av stå upp för hela Sverige. Du valde att gå med i ett parti med, låt oss säga lite andra rötter. Nåja, nu ska jag ut på en tur på den östgötska landsbygden. Ha en fin påskdag
Visa på X →Men, det mest bisarra i allt är hur han hyllar sin egna humoristiska förmåga. I ett försök att håna mitt besök hos en lantbrukare som drabbats av översvämningar refererar han till en gammal OLW reklam. Detta är alltså höjden av humor, enligt Mattias.
Visa på X →Jag förundras över inlägget. Man kan nästan se hur Mattias tuggar fradga samtidigt som han övertygar sig själv om att ödet har utsett just honom, just denna natt mellan påskafton och påskdagen, till att "segra mot alla odds". När andra sover hamrar Mattias på tangentbordet
Visa på X →hur mår @sdkarlsson egentligen? Jag är genuint oroad. Han satt alltså uppe 03.30 och skrev osammanhängande trams om mig. Det mest absurda sedan inlägget om väktarna som gjorde honnör åt honom på tåget. Ta det lugnt, sov som vanligt folk. Nåja, nu blir det🧵
Visa på X →@blanktblandband Jag vet att det inte är ett potatisfält. Översvämningarna drabbade stora arealer åkermark, gjorde ingen skillnad på spannmål, potatis eller annat. En katastrof.


@kurtolleolsson @connyan49170235


@connyan49170235 Helt rätt. Anders hade fått både potatis och spannmål förstört i översvämningarna, en tragedi. Jag var där, dagar efter katastrofen.
Visa på X →När din partiledare festade med hawaiiskjorta och Ultima Thule så besökte jag Anders i Sala, som fått hela sin potatisskörd förstörd i översvämningar. Så nej, det blev inga knapriga chips. https://www.lrf.se/nyheter/centerpartiets-partiledare-besokte-gard-i-sala/
Visa på X →@ChristinaSpjut Vi har drivit det i decennier. Och nu finns ett förslag (vars utredning tillsattes förra mandatperioden) som ligger och samlar damm på regeringen bord.
Visa på X →@ChristinaSpjut Det är inget svårt. Jag är gärna för lokal självbestämmande och för att ge mer makt och pengar lokalt. Det är ju själva poängen. Att staten inte ska plocka russinen ur kakan.
Visa på X →@NikiWesterberg @DanielHellden @CalleElfstrom Du lyssnar som sagt inte på svaret. Jag vill ge förutsättningar för fler att säga ja. Förslagen finns på regeringens bord. Varför fattar ni inte beslut?
Visa på X →@NikiWesterberg @DanielHellden @CalleElfstrom Om du brytt dig om att lyssna på vad jag faktiskt säger så lyfter jag fram behovet av lokala incitament så att fler säger ja. Förslagen finns färdiga på regeringens bord. När fattar ni beslut?
Visa på X →@AndersWJonstorp Det är ett myndighetsbeslut som regeringen ska fatta. Jag vet att det behövs enorma mängder ny elproduktion i närtid. Om regeringen då inte bejakar det så behöver de visa på hur det istället ska lösas (innan ev kärnkraft är på plats). Just nu fattas bara beslut som försvårar.
Visa på X →@StaffanAsen Inte mer än förlustsiffrorna för befintlig kärnkraft.
Visa på X →@simonwakter @anderswagner Du är vi ju oeniga i sak, det är OK, men du får släppa din konspiration om att det bara handlar om vindkraft.
Visa på X →@LBrygga Nej. Det var precis samma kritik då.
Visa på X →@StaffanSEklof Du har nog mer inflytande än jag där. Det är du som samarbetar med dem ;-)
Visa på X →@StaffanSEklof Eller så kollar du regeringens hemsida. Kriegers flak var förra regeringen. De andra två denna. https://www.regeringen.se/regeringens-politik/miljo-och-klimat/havsbaserad-vindkraft/
Visa på X →@simonwakter @anderswagner Det behöver inte Forsmark heller, men likväl har deras stora effekthöjning fallit pga kostnaden för nät. Men det går ju såklart inte in i din konspiration om att vi bara bryr oss om vind ;)
Visa på X →@PatrickIsaksson Självklart. Det är därför vi vill ha fler lokala incitament för elproduktion.
Visa på X →@LBrygga Och vi kritiserade även förra regeringen för att inte göra tillräckligt.
Visa på X →@StaffanSEklof Så vitt jag vet har denna regeringen godkänt två och avslagit två (till skillnad från förra regeringen som inte avslog en enda seriös ansökan). Dessutom ligger utredningen om lokala incitament (som ju även ni är för) och samlar damm helt i onödan.
Visa på X →@simonwakter @anderswagner Du har uppenbarligen inte koll på att Forsmark sedan tio år velat effekthöja men inte kunnat göra det (mer än en liten del) för att kostnaderna för nät varit för dyra. Så du får nog revidera den talepunkten ;-)
Visa på X →@LBrygga De har också avslagit betydligt fler och låter förslag för ökad elproduktion ligga och samla damm, så den ursäkten är tämligen klen.
Visa på X →