Hur kan det komma sig att våra regeringspartier tillåter dessa islamistiska utposter? https://www.aftonbladet.se/debatt/a/0pV60A/ultrakonservativa-islamister-tar-over-svenska-landmarken
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
@jeppecounty Att spela in ett partistyrelsemöte är så fult, så vidrigt, så det finns inte. Oavsett vad man tycker i divertse sakfrågor.
Visa på X →@anderslindberg ""Liberalernas interna konflikt om SD kan utlösa en total regeringskris mitt i det värsta säkerhetspolitiska läge Sverige varit i sedan andra världskriget."" Och då skall man elda på med ett misstroendevotum? Ni skiter i precis allt, förutom regeringsmakten. Väldigt tydligt!
Visa på X →Skriver idag i http://Altinget.se om regeringens proposition 2025/26:133, Stärkt säkerhet vid allmänna sammankomster och offentliga tillställningar. Jag har talat med poliser, riksdagsledamöter och yttrandefrihetsexperter om lagförslaget, som berör våra grundläggande fri- och rättigheter. Allt tyder på att förslaget är otydligt och svårt att förutse konsekvenserna av och riskerar att förskjuta balansen mellan frihet och ordning på ett sätt som på sikt kan urholka våra grundläggande fri- och rättigheter. Riksdagen bör därför rösta nej här. Länk till debattartikel: https://www.altinget.se/artikel/laat-inte-hot-och-paatryckningar-satta-granser-for-vaar-yttrandefrihet

DN-journalisterna hade redan skrivit artikeln med sitt narrativ när de kontaktade mig för att få citat som passade in. 10 min efter intervjun med mig publicerades artikeln. Hade journalisterna varit seriösa hade de satt sig ned med oss och gått igenom dokumenten.
Visa på X →DN skriver: ”Han uppger sig ha dokumentation som bevisar hur den enskilda handläggaren har försökt fördröja och sabotera Hepaticas verksamhet, men har hittills inte velat dela underlaget med DN.” DN var inte intresserade av att ta del av dokumentationen innan deras första artikel
Visa på X →@MarkusWiechel @johanssonmorgan Inte minst hur sossarna mjölkat systemet genom sin egen stiftelse (Olof Palmes internationella center). Ena stunden är de PAO, andra stunden en civilsamhällesorganisation. De har plockat ut 100-tals miljoner på detta sätt. Detta borde journalisterna gräva i!
Visa på X →@johanssonmorgan Du är patetisk Morgan.
Visa på X →”Relevanta åtgärder” var att vi hade ett mycket bra möte med Tf Generaldirektör och Avdelningschef. Handläggaren Fredriks kompisar på DN vill så klart ge sken av något mer spännande.
Visa på X →Sida-handläggarens vänner på DN fortsätter sitt korståg. Det blir allt mer absurda artiklar men visar dels att DN är en fullst. oseriös tidning som bedriver propagandajournalistik, dels att vi har haft rätt hela tiden när det gäller handläggarens aktivism. https://www.dn.se/sverige/bjorn-soder-till-attack-mot-sida-handlaggare/
Visa på X →Jag ställde en fråga till socialtjänstministern i januari om infiltration av socialtjänsten.
Visa på X →Snart, alldeles snart, kommer en artikel från stormedia om att (S) kandidat till finansminister gillar och delar inlägg där hans partikollega kallar en riksdagsledamot för nazist. Inte dum, knäpp, korkad, utan nazist. Förtal alltså. Alla medier kommer skriva om det. Eller?
Visa på X →@alessiojakobson @strandhall Stiftelsen stöttar demokratiutveckling bland ungdomar, inte åsikter och i synnerhet inte åsikter om abort.
Visa på X →@owenil @BjornSoder Stäng korken.
Visa på X →Som klart koordinationsrådet förnekar att de fått pengar. De har ju inte fått några. Vi har ju inte fått ut dem eftersom handläggaren inte gett oss dem. Jag är glad över att jag är personlig vän med Sviatlana, vilket gör att man kan förklara hur Sida agerat mot oss - och mot dem.
Visa på X →@johanssonmorgan Älskar att ni bidrar till att vi kan berätta om allt detta! Ser fram emot det. Kan bli en fin dokumentär om Sidas omfattande problem och korruptionsliknande upplägg.
Visa på X →Så… sida-handläggare vägrar betala ut medel till godkända projekt. Projekten kan därför inte starta. Blir sedan artikel om att något samarbete inte äger rum.. Nivån på ”grävande journalistik idag” är patetisk.
Visa på X →Detta är sorgligt att se.
Visa på X →@owenil Twittra inte när du dricker, Ove! I all välmening!
Visa på X →Vi uppmanar seriösa medier att göra en ordentlig genomlysning av den otroligt absurda situation vi befunnit oss i under tre år pga en aktivistisk handläggare som försökt sabotera vår verksamhet. Vi har bra dokumentation att uppvisa.
Visa på X →Detta blir sjukare och sjukare. Den aktivistiske Sida-handläggarens (han har själv bakgrund som journalist) kompisar på DN fortsätter med FAKE NEWS! Vi har inte kommit igång med projekten pga att handläggaren själv fördröjt att betala ut pengarna. https://www.dn.se/sverige/lovade-stod-till-ukrainska-kvinnor-inget-samarbete-med-hepatica/
Visa på X →Fullt upp I Stockholm den här veckan också: -Voteringar med beslut om hårdare tag mot brottsligheten och striktare regler för arbetskraftsinvandring. -Besök på både Skatteverket och Finansdepartementet. -Hälsade tillsammans med en SD-delegation på hos Bankföreningen. -Gästspel hos Socialförsäkringsutskottet. -Middag med Indiens ambassadör. Se separat inlägg för mer info. -Seminarium om kompetensförsörjning inom industrin. Tågresan hem kommer ägnas åt att läsa propositioner. Det är mycket bra politik på gång inom den närmaste framtiden.

Sverigedemokraterna vill fängsla och utvisa samtliga personer med dubbelt medborgarskap som är verksamma i kriminella nätverk. Det handlar om över 3 000 individer och skulle direkt slå ut stora delar av den organiserade brottsligheten i Sverige. Vi vill också införa ett nytt brott kallat ”deltagande i kriminell sammanslutning”. I de mest allvarliga fallen ska det nya brottet kunna leda till livstids fängelse. Den som ingår i ett gäng som begår mord ska kunna dömas till livstid. För att möjliggöra detta krävs en grundlagsändring som gör det möjligt att återkalla svenskt medborgarskap för personer som döms för denna typ av brott. En sådan förändring kräver två omröstningar i riksdagen med ett val emellan. Vi krävde en första omröstning redan under förra mandatperioden men det stoppades av Socialdemokraterna.
Visa på X →Detta måste kanske vara den sämst planerade amerikanska militära interventionen någonsin. Kommer ta lång tid återställa allt som gått sönder i den globala försörjningskedja som hela världen är beroende av.
Visa på X →There we go. Will we see a liberated Transnistria soon?
Visa på X →