@RedinMagnus Därför vi föreslår en gemensam överenskommelse. Nu måste Sverige vara viktigare för oss än politiskt käbbel och negativt kampanjande.
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
Det är bara en tidsfråga innan någon partiledare eller EU-kandidat dyker upp i ett ofördelaktigt sammanhang där hen aldrig har varit. Det finns en berättigad oro för hur AI-genererat fejkmaterial kan påverka EU-valet i juni. En oro som måste tas på allvar. https://www.aftonbladet.se/debatt/a/eJlmda/c-vi-maste-skydda-valet-till-eu-mot-ai-logner
Visa på X →@chrishantering @JohanPehrson Menar ni på fullt allvar att kommuner ska räkna på att ge lärare lön halva året?
Visa på X →@BrunduChristian @JohanPehrson Se svar ovan. Självklart måste kommunerna betala lärarna för hela året och det är det som avgör hur många som de kan behålla med er svångrem för skolan. Det är ni som borde ta bort uppgiften om 1300 lärare.
Visa på X →@chrishantering @JohanPehrson Till skillnad från i vår skuggbudget finns ju inget sektorsbidrag på helprsbasis. Skolorna/kommunerna måste faktiskt betala sina lärare för hela året
Visa på X →Putins lakejer finns överallt, också i vår närhet. Ekot rapporterar att försvaret hyrt stugor av personer kopplade till toppskiktet i Kreml. I Sundsvall ägs aluminiumfabriken Kubal av samma toppskikt. Vi får inte vara såhär naiva, vi måste sätta stopp för Putins intressen.
Visa på X →Om vi kräver att EU ska vara stenhårda mot Putin måste vi städa framför egen dörr. Sveriges stora aluminiumsmältverk kan inte kontrolleras från Moskva av ett bolag som är en del av Putins militärapparat. Verksamheten måste överföras till svensk kontroll. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/centerns-krav-forstatliga-rysk-aluminiumfabrik-i-sundsvall
Visa på X →@ClaesClasse Precis min bild också. Stödpersoner har sagts upp, behöriga lärare sägs upp, skolor lägg ned och gymnasieprogram läggs ner. Detta när vi istället borde satsa på skolan
Visa på X →Liberalernas @JohanPehrson behöver inte vara mattelärare men han borde ändå klara av division. Om 500 miljoner ger 1300 lärare, som Pehrson säger, innebär det 24 000 i mån. Ingångslönerna för nyexaminerade lärare var år 2022 29 400-39 700 enligt Sveriges lärare. (2/2)
Visa på X →Regeringens besked att bara ge 500 miljoner för att klara skolkrisen är ett dåligt, försenat aprilskämt. Tusentals lärare riskerar att sägas upp i år. Det behövs därför mångfalt mer resurser än regeringen ger. Skolan måste nu stå stark, inte kraftigt försvagad. (1/2)
Visa på X →I Söderköping varslas skolpersonal, behöriga lärare. Man lägger ner vissa gymnasieprogram. Så här ser det ut runtom i hela landet, bortom regeringskvarteren. Regeringen kan väl inte på allvar tro att 500 miljoner räcker i detta krisläge?
Visa på X →Jag börjar ställa mig frågan om regeringen över huvud taget förstår vad som just nu sker i svensk skola? Skolpersonal varslas. Extra stödinsatser dras in. Behöriga lärare sägs upp. Det pågår en skolkris som regeringen måste ta ansvar för.
Visa på X →Regeringens usla hantering av skolkrisen fortsätter. Ynka 500 miljoner skjuts till för att stoppa uppsägningarna. Sedan får kommunerna klara sig själva. Det innebär att regeringen nu låter elever och lärare betala hela inflationssmockan. https://www.tv4.se/artikel/3R5gNm7CaB15CKT7082Zjk/skolan-far-en-halv-miljard-extra-stora-behov
Visa på X →@tWistedK71 Precis så.
Visa på X →Inser att #ABBA donerat sina royalties fr #CHIQUITITA till @UNICEF Bugar mig, riktigt stort.
Visa på X →@olaspannar @andreascervenka Min poäng var att det väl under mycket lång tid varit svårt att arbeta ihop sig en förmögenhet?
Visa på X →@YB_Sodermalm Beklagar din förlust ♥️
Visa på X →Jag köpte min Majblomma av Murhaf och fick möjlighet att prata med honom om fotboll, framtidsplaner och om hatet. Tänk att det ryms mer klokskap i denna 12-åring än i alla de som valde att hata på honom och hans familj.

En fantastisk nyhet, Murhaf och hans familj får stanna ♥️ Hatet visste inga gränser när nyheten om Murhafs succé som Majblommeförsäljare kom. Hans glädje och kämpaglöd vann över hatet. Jag träffade honom förra året och delade en pizza, vilken fantastisk kille

@olaspannar @andreascervenka ”Längre”? Har det inte alltid varit så? Ända sättet att bli rik från att ha lite är ju via bostäder. Fram tills nyss. Att jobba sig till det har ju varit otroligt svårt.
Visa på X →Tänk om alla välrenoverade sekelskifteslägenheter i Stockholm skulle konfiskeras, för att säkra upplevelsen av ”det gamla Stockholm”. Skulle få fart på opinon och regering. Det är ungefär vad som händer med privatägda skogar just nu. Bra @HelenaLindahl! https://www.expressen.se/nyheter/sverige/hotfull-stamning-nar-orkide-stoppar-skogsavverkning/
Visa på X →Dags att göra lantbrukslumpen. Regeringen har aktiverat civilplikten för räddningstjänst och elförsörjning. Bra, men det är dags att också inse livsmedelsförsörjning är en av de viktigaste delarna av vår beredskap. Inför civilplikt inom gröna näringar.
Visa på X →Myndigheterna begår övergrepp på enskilda familjer. Släkten har brukat skogen sedan 1600-talet, men nu är det slut. Ersättningen de får är löjeväckande låg. Såhär får det inte gå till, dags att stoppa övergreppen
Visa på X →@beckmansasikter @AndersSoderqvis Jag redogjorde för Centerpartiets åsikt. Vill du redogöra för Moderaternas så kan vi diskutera sedan?
Visa på X →@AndersSoderqvis Det är verkligen helknas hela delen med oproportionerliga sympatiåtgärder. Vi har ju lyft problemen. Verkar dock vara måttlig intresse från regeringen att agera och resten av oppositionen var jag svårt att se ska ta intresse.
Visa på X →