Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Sveriges politiker,

arkiverade

Vi sparar allt, även det som raderas.

63 927inlägg arkiverade
Sök bland alla inlägg →

Senaste inlägg

@MsLouiseblues Har ingen koll på det där, men en stor del av biståndet under alla regeringar går ju och har gått till Afrika, och där finns det inga abortmotståndare?

Visa på X

Med vår nya politik kommer en 18-årig gängkriminell som går beväpnad med pistol på stan att dömas till minst åtta års fängelse.   Under Socialdemokraternas tid vid makten hade han sannolikt inte dömts till fängelse alls. Och även om han hade dömts till fängelse hade han på den tiden kunnat bli frigiven redan efter åtta månader. Vi tolvdubblar alltså straffet för en sådan farlig gängkriminell.

Visa på X

2. S biståndsstiftelse ”Palmecentret” har en sedan länge prioriterat att stötta aktörer i Palestina, då inte minst deras ”kära systerparti” Fatah som dominerar på Västbanken. Under Fatah gäller en extremt restriktiv abortlagstiftning, det är enbart tillåtet för att rädda kvinnans liv, dvs inte ens våldtagna kvinnor får göra abort.

Visa på X

1. Fördelningen av bistånd har länge varit djupt orättvist. Socialdemokraternas stiftelse har till följd av systemet de byggt upp fått mer än övriga stiftelser tillsammans. SD fick inte en krona, fram till att @BenjaminDousa reformerade systemet för att göra det rättvist.

Visa på X

Socialdemokraterna har på ett närmast korrupt sätt använt olika metoder för att med hjälp av makten, tillskansa sig mer makt. De har i många fall institutionaliserat sig i samhället, vilket ger dem rejäla fördelar. Låt oss ta en titt på biståndet. Häng med i tråden! ⬇️ 🧵

Visa på X

@danielswedin @johanssonmorgan Och S effektiva bistånd innebär att de outsourcar sitt abortmotstånd till Palestina? Nu är dummare än väntat.

Visa på X

Grattis @Centerpartiet låter på henne som ni fått en ny partiledare. En person som är en av Sveriges största motståndare till jakt och svenskt lantbruk . Men hon kanske vill hjälpa Ådahl och bränna ner LO-borgen .

Visa på X

Intressant att det här inlägget av Jan Eliasson, och hans nära relation till regimen i Iran i allmänhet, inte alls har uppmärksammats av public service. SVT och Sveriges Radio är nog upptagna med att förbereda ännu en intervju med mullornas lobbyist i Sverige, Rouzbeh Parsi. Att han ens får intervjuas utan att man berättar om hans samröre med Irans utrikesdepartement är skandalöst. Det har verkligen framkommit under den senaste tiden var public service i Sverige står när det gäller regimen i Iran. Bara för några dagar sedan kom det en nyhet från SVT där man redovisade att svenska folket var emot USA:s och Israels angrepp mot Iran. SVT hade själv beställt en undersökning för att visa att det här kriget saknar stöd i Sverige. Sen är det lustigt varje gång de hittar en iranier som faktiskt är emot kriget. Den iraniern intervjuar man, och så får han eller hon ett minuterslångt inslag i nyheterna. De tiotusentals iranier i Sverige som varje vecka demonstrerar och tackar Israel och USA för deras hjälp syns däremot inte mycket i public service. Det passar inte narrativet. Förresten, varför bjuder man in Rouzbeh Parsi när så många iranier ser den här personen som regimens opinionsbildare i Sverige? Han har i princip ingen trovärdighet bland majoriteten av exiliranier. Ändå insisterar public service på att bjuda in just honom. Sen kan jag tycka att efter att mer än 30 000 iranier mördades under två dagar av regimen, så borde alla de här Jan Eliasson-typerna bara ha sagt: Tack och hej, nu distanserar jag mig helt och hållet från den här regimen. Inte ett enda positivt ord om den igen. Mer än 30 000 människor på två dagar är rätt mycket. Det är mer än hela Svedala. Kan vi inte bara säga att där borde gränsen gå för alla? Vad sägs om att du struntar i alla dina ”konstruktiva diskussioner” med regimens representanter, bara för att visa lite anständighet? Och till sist, ingen tycker om krig. Men vad blir konsekvenserna om den här regimen får sitta kvar? Den delen är viktig. Med det förhållningssätt som vissa på vänsterkanten har och som man ser inom svensk public service, skulle Europa inte ha befriats från nazisterna, eftersom krig är fel. För er som inte förstått det än, mullorna är vår tids nazister. Det ska inte behöva sägas. Vid det här laget borde det vara allmänt känt. Men jag får väl säga det igen. En värld där den här regimen får sitta kvar och USA misslyckas med att få bort den är en sämre värld, där förtryckarna får luft under vingarna. Däremot, om regimen skulle falla, skulle demokrati och mänskliga rättigheter stärkas i hela Mellanöstern. När mer än 30 000 människor mördas på två dagar pågår det redan ett krig. Frågan är om kriget slutar med att en demokratirörelse krossas, eller med att mullornas regim faller.

Visa på X

Sverigedemokraterna vill fängsla och utvisa alla personer med utländskt medborgarskap som är gängkriminella i Sverige.

Visa på X

@tparsi As if you wanted to free Iranian women. You want them stuck in the Islamic Republic.

Visa på X

@alessiojakobson @johanssonmorgan Skitsnack. Inga pengar har gått dit för att sida vägrat betala ut pengarna som skulle gå dit.

Visa på X

Dieselspriset så som drivmedelsbranschen möter det är nu på samma nivå som 22. Priset vid pump - betydligt lägre än 22.

Visa på X

Noterar att DN tror att katoliker i syd- och Centralamerika är superpro svensk abortlagstiftning. Noterar även att de försöker låtsas som om de tror att demokratibistånd slussas till verksamhet som motverkar abort. Borde inte behöva sägas, men så är inte fallet.

Visa på X

Jag har valt att bita partibeteckning Beslutet är en följd av en längre tids omfattande press från gruppledningen, i kombination med en mediebevakning som i stora delar varit ensidig och saknat balans. Det är anmärkningsvärt att mina egna uppgifter och förklaringar i princip inte återges, samtidigt som spekulationer ges stort utrymme. Jag kommer inte att medverka i spekulationer, men kommer fortsatt att vara tydlig med min egen bild. Mitt fokus framåt är att kunna arbeta och fullgöra mitt uppdrag som riksdagsledamot.

Visa på X

@johanssonmorgan Vad säger du Morgan om att er egen stiftelse mjölkat skattebetalarna på 100-tals miljoner genom rent bedrägeri? Ni har plockat pengar som partianknuten org samtidigt som ni plockat pengar som en civilsamhällesorg. Det har regeringen nu satt stopp för. Men ni har att förklara er.

Visa på X

@bjornhakansson @niklasorrenius Helt galet. Man kan tycka att den individuella friheten borde stå över religiösa och politiska dogmer. En grundläggande demokratisk självklarhet om du frågar mig.

Visa på X

@MarianneJohanss Jomen visst vet du. Är man inte för fri invandring, speciellt av tonårspojkar är man nazist sörru. Utanför stenstaden i Sthlm är i princip alla nazister, på Södermalm bor de rättrogna.

Visa på X

@JoshAdolla67626 Det är precis tvärtom. Islam är mörker, totalt mörker. Det är bara att rikta blicken mot den muslimska världen för att inse att så är fallet.

Visa på X