@RosellElias Jag tycker vi ska ha samma princip som i klimatpolitiken, dvs riksdagen lutar sig mot forskning och fattar sen breda, långsiktiga överenskommelser. Precis som gjorts med vargen, men beslutet efterlevs inte.
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
@RosellElias Det finns ett beslut i riksdagen, taget i bred majoritet. Tycker vi håller oss till det
Visa på X →Är det någon som fortfarande tycker att vi har för få vargar? Vargstammen behöver begränsas till de 170 individer riksdagen beslutat om. https://www.expressen.se/nyheter/sverige/hastar-dodade-i-vargattack/
Visa på X →Tiden rinner ut för public service-kommitténs arbete. Utifrån signaler jag får finns anledning att vara orolig. Vi lever i allvarstider, då behövs public service och de måste få anständiga förutsättningar - det kommer Centerpartiet kämpa för, varje dag.
Visa på X →@HannesQvarfordt Du ska nog läsa först , tydligt att du inte läst papperet i AER, världens tyngsta nationalekonomiska tidskrift
Visa på X →@HannesQvarfordt Anser du att skatten på unga bör höjas?? Sedan rekommenderar jag dig att uppdatera din forskningsöversikt och läsa t ex Daunfeldt eller Seim
Visa på X →Sverige har bland EUs högsta arbetslöshetstal och det ökar. Idag lägger Tidöregeringen som svar…150 milj på kommunala sommarjobb. Efter att Tidöpartierna höjt skatten på att anställa ungdomar med 6 miljarder kronor (2 mdr för kommun/region). Sverige behöver en riktig jobbpolitik
Visa på X →@salmin Det bästa jag gjort var på Fettisdagen, så gjorde jag en baklavasemla. Otroligt gott Tack för fina ord, ha en bra dag
Visa på X →Jag vill önska alla muslimer en fin Eid al-Fitr. Hoppas ni får en bra dag tillsammans med släkt och vänner. Själv passar jag på att njuta av lite baklava.

@PolisOrten Jag var i Skäggetorp, där påskkravallerna startade. Du kan lösa mer om det och min syn på det bla här https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid02Et77iBfdbQtdbxf1SmQbWc43DDeDSgV4ozzC6vnW8kF8KRdRrizn5RqX9Xo6btwyl&id=100008223549681
Visa på X →#EidMubarak
Visa på X →@AndersSoderqvis Mycket intressant - finns ju processer även i Sverige (Aurora-målet), ska bli väldigt intressant att se vad det leder till.
Visa på X →@t_garga Det var riktigt fint! Inte i riksdagen utan medhavd matlåda :-)
Visa på X →@Andreas_Ceder Noterat - tar med dem nästa gång!
Visa på X →@Socialliberaler Lingon finns ju faktiskt på bilden. Jag delar synpunkten om mjölk och rårivna morötter dock. På det förstnämnda får mjölken på kontoret bara gå till kaffe (diskriminering mot oss icke-kaffedrickare!) och när det gäller morötter så är det bara att krypa till korset och erkänna.
Visa på X →@rickardnordin Ahh, är det raggmunk idag. Så gott bara utan fläsket då förstås👍
Visa på X →Dagens lunch. Får jag stanna i SD:s Sverige då? #lexraggmunk

Ett litet tips till regeringen. Det är ni som samarbetar med ett parti som driver på för koranbränningar och det är ni som medvetet struntar i Sveriges arbete som klimatföredöme. Det är ni själva som måste ta tag i detta, inte en specialgrupp.

@Gillan333 Lingonsylt? Nä nu, vilket helgerån. Det vet väl alla att raggmunk äter man med rårörda lingon, inte lingonsylt.
Visa på X →@NallePuh1984 Tack för ditt inlägg Loke/NallePuh
Visa på X →@hannawagenius Läs aldrig det finstilta
Visa på X →”Folk”listan har onekligen givit uttrycket helikopterperspektiv en ny innebörd
Visa på X →@TotalKonsult Prövat en liten kärra från Linköping, helikopter 16. Fantastisk maskin.
Visa på X →Men de äter säkert fläsk till sin raggmunk 🚁
Visa på X →@hannawagenius Sveriges första AI-parti.
Visa på X →