@mikaelgrev Ja men vi har en massa stater som kan nå stockholm med missiler. Förmodligen har det varit så länge. Fler kommer det bli. Skall vi "åtgärda" alla dessa stater som inte är med i NATO? Risken ökar snarare för oss och andra med ogenomtänkta utspel och aktioner.
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
Att bägaren tillslut skulle rinna över även för V i Skåne avseende Momodou Jallow är kanske ingen överraskning..
Visa på X →@VencuVelasquez Barn ska inte delas in i grupper baserat på vilken sexuell läggning deras föräldrar har.
Visa på X →@VencuVelasquez Du kan vara vad du vill, attraheras av vem du vill eller klä dig hur du vill. Men lämna barn utanför.
Visa på X →Malcolm Momodou Jallow (V) meddelar att han lämnar Vänsterpartiet med anledning av grova anklagelser och drev mot honom. Man borde gråta blod över ett demokratiskt system där hatiska och ytterst olämpliga människor som Momodou Jallow kan ens få ämbeten som riksdagsledamot och ordförandeposter i riksdagens utskott. Bilden är från ett pågående utskottssammanträde i civilutskottet den 16 oktober 2025, där han nu har suttit som ordförande i över tre år. Jag kommer att få mycket kritik för publiceringen av denna bild, men allmänheten måste se och förstå vilken lekstuga vårt högst beslutande organ har blivit till följd av obefintlig meritokrati i systemet och inom politiska partier. Jag har full förståelse för alla duktiga, dugliga och kompetenta medborgare som aldrig någonsin tänker engagera sig politiskt.


Det är kanske inte alla som minns den här händelsen vid Gubbängen inför EU-valet 2024, där ett möte med Expo, Vänsterpartiet och Miljöpartiet attackerades av ”nazister”/”högerextrema”. Ja, de etablerade medierna och Expo var säkra på att det var nazister/högerextrema. SVT hade till och med ett klipp på de maskerade förövarna när de flydde. Den sedvanliga manifestationen mot fascism hölls efter händelsen, och Amanda Lind (MP) sa till och med att det var en terrorhandling. Så… vad hände sedan? I november förra året lades förundersökningen ner i all tysthet. De större medierna skrev inte ett ord. Till skillnad från Amanda Lind och många andra på vänsterkanten vet jag inte vad som hände där. Men visst är det märkligt att rättsväsendet har lagt ner så mycket tid och resurser på det här, och att man inte har kunnat lagföra någon, trots att de som var där uppgav att förövarna var nazister/högerextremister. För det var det de sa. Det är även intressant att medierna nu har tappat intresset för denna händelse. Bara så där. Ena dagen terrorhandling, nästa dag så obetydligt att man inte ens rapporterar att förundersökningen lagts ner. Alla får dra sina egna slutsatser, men ni som är i min ålder, hur många gånger har vi sett det här? Den här myten om att det finns våldsamma rasister i Sverige. Nu har jag levt i Sverige rätt länge och rest omkring. Var är de här våldsamma rasisterna? Var hittar man dessa exotiska varelser? Vilken kommun ska jag åka till? Låt mig göra det lättare. Vi vet hur etniska svenskar och assimilerade invandrare kan behandlas i vissa invandrartäta områden. Var i Sverige behöver jag åka för att behandlas på samma sätt av etniska svenskar? Gubbängen? Det spelar ingen roll. Vissa människor behöver tro på den här myten, att det finns våldsamma rasister som springer omkring. De har byggt en identitet kring det. Det är också ett sätt att rättfärdiga den autonoma vänsterns våld. Förresten, jag kan lätt säga var den våldsamma vänstern finns. Det är inget stort mysterium. Ställ dig på Möllevångstorget i Malmö med en skylt där det står att du är sverigedemokrat. Du kommer att bli nerslagen eller åtminstone hotad inom en halvtimme. Och efteråt kommer ingen att bry sig. Polisen kommer direkt att lägga ner förundersökningen. Du får ingen manifestation. Sedan finns det alltid någon vänsterpartist som tycker att du förtjänade att bli misshandlad, utan att medierna skriver ett ord om det. Det politiska våld jag har erfarit har bara kommit från vänstern. Så jag var genuint intresserad av att se vilka de här våldsamma högerextremisterna i Gubbängen var. Men nu verkar de ha flytt till en annan dimension. Ingen kan hitta dem.
Visa på X →@XerxesGoog65038 @__Annas_eka__ @hanifbali Berätta då vilka andra alternativ som finns. Det finns praktiskt taget bara en annan rörelse med en tydlig, välkänd ledare och det är MEK. MEK är en terrorgrupp som närmast helt saknar stöd bland iranier i Iran.
Visa på X →@Olle_Thorell Ni vill göra precis det vi sa att vi skulle göra för veckor sedan. Grattis. Ni är som vanligt sist på bollen och fullkomligt opålitliga.
Visa på X →Unbelievable how these people always seem to support oppressive regimes. It’s simply unbelievable.
Visa på X →@johanssonmorgan Be om ursäkt för er egen politik först, Morgan!
Visa på X →@johanssonmorgan Sitt ned Morgan, din hycklare! Verkligen illa, men ni är värre kålsupare. Ni har inget att säga i detta innan ni bett om ursäkt! Det har jag krävt av er länge. https://www.altinget.se/artikel/sd-linde-s-firar-40-aar-av-krankningar
Visa på X →@johanssonmorgan @Ygeman Vill du berätta om ert kära systerparti Fatahs syn på abort? I Västbanken där de styr och där ni har projekt är det helt olagligt, bara om kvinnans liv är i fara är abort ett val. Berätta Morgan, snälla!
Visa på X →Dagens nyheters slaskjournalistik har nått nya nivåer. De är inte bara agendasättande, de sysslar med ren desinformation. Det finns verkligen inget hopp om blaskan.
Visa på X →@niklasorrenius @birgittaohlsson Hej Niklas, kommer nu köra liknande reportage om Socialdemokraternas PAO-partners? Jag tänker bland annat på deras långvariga systerparti Fatah som styr Västbanken och inte tillåter abort i annat fall än om kvinnans liv är i fara? Genuin fråga.
Visa på X →@Ygeman SD är SD, oavsett hur många gånger ni sprider desinformation.
Visa på X →@ThomasL08740275 @PontusPersson5 @strandhall @BenjaminDousa Men vad säger detta om Socialdemokraterna? Det är frågan! De är verksamma med PAO-stöd i över 30 länder. Utgår såklart ifrån att samtliga verkar för svensk abortlagstiftning.
Visa på X →@ThomasL08740275 @PontusPersson5 @strandhall @BenjaminDousa Socialdemokraternas systerparti och PAO-partner är helt emot abort. På Västbanken där de styr är det enbart tillåtet om kvinnans liv är i fara.
Visa på X →6. Under Socialdemokratiskt ledda regeringar har biståndet ökat generellt, & Palmecentret som den största PAO-mottagaren har kunnat skala upp projekt. Det har möjliggjort långsiktiga partnerskap & lokal närvaro (kontor i flera länder), vilket stärkt deras globala roll rejält.
Visa på X →5. Palmecentret har kunnat söka & få stöd både via CSO-strategin (för civilsamhällesstärkande projekt) & PAO-strategin (partinriktat demokratiarbete, för Socialdemokraterna). Detta har gett en “gräddfil” jämfört med renodlade civilsamhällesorganisationer utan partikoppling.
Visa på X →4. Sedan 1990-talet har Palmecentret haft ramavtal med Sida för internationellt utvecklingssamarbete, vilket gett förutsägbar årlig finansiering. Exempelvis avtalet 2020–2025 uppgick till totalt avtalat ca 575 miljoner SEK, med utbetalningar på runt 80–100 miljoner SEK per år under toppåren (t.ex. 89,6 M 2020, 91,2 M 2021, 88,5 M 2022, 103,8 M 2024). Detta utgjorde ofta 40–50 % eller mer av centrets totala budget och möjliggjorde verksamhet i 30–40 länder.
Visa på X →Att olika islamistiska krafter bygger upp militärliknande strukturer i Europa är knappast något som förvånar. Det ingår som en del av deras plan att destabilisera för att sedan ta över.
Visa på X →Rocka sockorna. Idag har jag, och många med mig, omaka strumpor. Detta för att manifestera acceptansen för olikheter samt det självklara konstaterandet att alla människor föds med ett unikt och lika värde.


De är här för att ta över. Den som inte är emot detta är en medlöpare.
Visa på X →@BenjaminDousa 3. Ett land där Palmecentret engagerat sig är Zimbabwe. Palmecentret nämnde i en Sida-ansökan att de ville utbilda företrädare från olika politiska partier i Zimbabwe (inklusive regerande partiet) i ”demokrati och ledarskap”. Dvs kunde de stödja den brutala diktatorn Mugabe.
Visa på X →Ja, jag hoppas ju hon tar över C, det innebär större chanser för Tidögänget såklart.
Visa på X →