Var går gränsen när väljarna i helhet landar i att det inte är värt en bortkastad röst? En seriös fråga, finns det forskning på detta? https://www.dn.se/sverige/ny-katastrofsiffra-for-liberalerna-lagst-hittills/
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
Ja, vad har hänt med Moderaterna? Den berättigade frågan får jag nu allt oftare. De får nu den skarpaste kritiken mot sin ekonomiska politik någonsin, tömmer ladorna för ineffektiv politik.


- Från att ha ansetts ha Europas bästa finansminister till att nu få den hårdaste kritiken en svensk finansminister någonsin har fått. Något har onekligen förändrats inom Moderaterna. https://www.dn.se/debatt/moderaterna-har-slarvat-bort-arvet-fran-borg-och-reinfeldt/
Visa på X →Skriver på DN debatt https://www.dn.se/debatt/moderaterna-har-slarvat-bort-arvet-fran-borg-och-reinfeldt/
Visa på X →Över fyra miljarder kronor av Arbetsförmedlingens anslag användes inte förra året, och kommer att betalas tillbaka till staten. Det är fruktansvärt med tanke på den höga arbetslöshet vi har i Sverige – den tredje högsta i EU. Regeringen måste vakna. https://omni.se/a/2pBBWv
Visa på X →SD lovade en sak innan valet och prioriterade sänkt skatt för de rikaste efter valet. Det är sannningen som @jimmieakesson tydligen inte vill snacka om. Avskaffa den orättvisa karensen var aldrig viktigt för SD på riktigt.
Visa på X →Elitfotbollen omsätter stora pengar. Då måste också kontrollen fungera. Har i dag frågat finansmarknadsministern vilka åtgärder regeringen avser att ta mot ekonomisk misskötsel och brottslighet inom professionell idrott – inklusive agentverksamheten. @FotbollSthlm


Mina tankar är hos de anhöriga. Så sorgligt att höra. Vilken stark och inspirerande person hon var. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0pQQn6/veronica-hedenmark-ar-dod-foretagsprofilen-blev-48?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →Elräkningarna rusar ⚡️ Regeringen uppvisar hög resistans mot att agera. Aktivera elstödet nu. Hushållen ska inte behöva vänta på grund av regeringens politiska tröghet. https://www.sverigesradio.se/play/artikel/9164046
Visa på X →Om det nu finns ett elstöd framtaget så är det ju bara hånfullt mot folket att ha det liggandes i en skrivbordslåda på departementet. Aktivera elstödet.
Visa på X →SD och M vägrar aktivera elstödet. De sviker löftet om att ingen skulle stå ensam med höga elräkningar i vinter. Nu är elbolag nedringt av folk som kan inte betala räkningen men inget besked ges. Gör som vi krävt - aktivera stödet. https://www.sverigesradio.se/artikel/hoga-elpriser-okar-samtalen-till-eon-om-hjalp-med-rakningar
Visa på X →Frågan om karens är för vissa frågan om tandläkarbesöket eller möjlighet att köpa nya gympaskor till sitt barn. Ändå fascinerande att arbetsmarknadsministerns kommentar är att det vore orättvis mot dem som drar ett stort lass… hallå verkligheten anropar https://www.tv4.se/artikel/4WUDrqsPDwhxpHitiMqkqo/camilla-47-foerlorade-9-000-kr-naer-hon-var-sjuk-i-tva-dagar
Visa på X →Har du hört om allt kaos i sjukvården i Stockholm? Inte jag heller. 🌹
Visa på Bluesky →Har du hört om allt kaos i sjukvården i Stockholm? Inte jag heller. 🌹
Visa på Mastodon →Psykiatrispecialisterna stoppas av Ivo: ”Risk för liv” - Ekot. https://www.sverigesradio.se/artikel/ivo-forbjuder-psykiatrispecialisterna
Visa på X →" Sjukvårdsministern väljer att rikta pengar utifrån vad vinstdrivande bolag vill producera – inte utifrån behoven i befolkningen. Det är inte förenligt med hälso- och sjukvårdslagen, skriver S-politiker" https://www.svd.se/a/8pQ3AE/sjukvardsministern-agerar-pa-uppdrag-av-vardforetagen-skriver-regionpolitiker
Visa på X →Rasar mot ministerns besked om slopade klimatmål: ”Borde skämmas” -> https://www.svt.se/nyheter/inrikes/rasar-mot-ministerns-besked-om-slopade-klimatmal-borde-skammas
Visa på Mastodon →Skamligt att SD+regeringen nu vill ändra på ett klimatmål istället för att erkänna och ändra sin egen dåliga politik. Det här får stora konsekvenser för såväl klimatet som vår framtida konkurrens. #svpol


@ChristinaSpjut @lundhsammeli Du tycker alltså inte att regeringspartierna ska följa de vallöften de gav.
Visa på X →Också otroligt att Klimatministern försökt skryta om att hon (efter 9 mån övertalning) övertygat SD att ställa sig bakom klimatmålen. Idag visade det sig att det tvärtom var SD som fått igenom att regeringen ska överge mål. Otroligt fiasko.
Visa på X →Som förhandlade i Miljömålsberedningen arbetade med frågan och vi fick ett gemensamt beslut om hur vi skulle se på klimatmålen (inte vägen dit, men målsättningarna till 2030). Nu struntar ministern helt sonika i detta. Varför gav hon oss uppdraget att förhandla detta?!
Visa på X →Vi som ingick i Miljömålsberedningen från riksdagens samtliga partier var överens om att inte avskaffa transportmålet! Jag är djupt besviken inte bara över klimatministerns utspel som sådant utan också över bristen på respekt för demokratin. Vi -> https://www.svt.se/nyheter/inrikes/vill-overge-omstritt-klimatmal-och-infora-ett-annat
Visa på X →Kriminella driver vårdcentraler och lever på våra skattepengar. Läkare och apotekare fuskar till sig miljoner på botox. Privata psykiatriaktörer hotar patienters liv och hälsa. Varför fortsätter regeringen att krama en sjukvårdsmarknad som spårat ur? https://www.sverigesradio.se/play/artikel/9164324
Visa på X →@AsaWestlund Verkligen! Vi var dessutom överens i Miljömålsberedningen om att inte avskaffa transportmålet. Det är ett svek mot löftena de gav då!
Visa på X →Dessutom - samtliga tre partier i regeringen lovade klara klimatmålen. Det enda parti som inte velat detta är SD. Alltså tydligt att det -återigen - är SD som fått bestämma.
Visa på X →