@ETC_redaktionen @johanssonmorgan Obehagliga mejl? Vad exakt är obehagligt?
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
@strandhall @dagensnyheter @SwedishPM Hepatica finansierar abortmotstånd lika mycket som Olof Palmes Internationella Center för det, dvs inte alls.
Visa på X →@YB_Sodermalm Vad är det för människor? Borde utvisas på minst 10 år.
Visa på X →@adamdanieli @FranssonJosef Tycks inte vara så svårt att skaffa.
Visa på X →Första ansökan om ny kärnkraft på ny plats på över 50 år!! 💪🔌⚡️ #Tidölevererar #kärnfull #KNXT https://www.svt.se/nyheter/inrikes/har-kan-ny-karnkraft-byggas-forsta-ansokan-inlamnad

Spenderade morgonen hos Kärnfull Next i Göteborg. Fantastiskt att de nu går fram med en ny kärnkraftssatsning. "Det blir första ansökan till regeringen på över 50 år om att bygga kärnkraft på en ny plats i Sverige." https://www.svt.se/nyheter/inrikes/har-kan-ny-karnkraft-byggas-forsta-ansokan-inlamnad
Visa på X →@lenahallengren Så efter att vi gått ut med att skatten sänks ytterligare till EU:s miniminivå föreslår ni precis samma sak. Socialdemokraterna är som vanligt sist. Som vanligt fullkomligt opålitliga.


@Uffebluffe Även dieseln sänks på motsvarande sätt. Ner till EU:s miniminivå i ett första steg och ytterligare vid tillstånd från kommissionen för att sänka skatten ytterligare vid en förhöjd prisnivå. Totalt skulle det röra sig om 3 kr och 40 öre för dieseln!
Visa på X →Viss skillnad på när S styr och när S är i opposition

Den 1 maj sänker vi skatten på bensin och diesel till EU:s lägsta tillåtna nivå. Det innebär en konkret och omedelbar lättnad för svenska hushåll, företag och lantbrukare som under lång tid har påverkats av höga drivmedelspriser. Lägre kostnader vid pump bidrar till att stärka ekonomin i vardagen, men också till att förbättra villkoren för näringslivet och öka konkurrenskraften, särskilt i branscher där transporter är en central del av verksamheten. Samtidigt tar vi nästa steg genom att ansöka hos EU-kommissionen om möjligheten att sänka skatten ytterligare.


När S styrde 2022 välkomnade man prischocken. "En viktig signal" för behovet av omställning sa dåvarande energiminister. Total scenförändring på fyra år när SD går i bräschen för snabb beredskap för att möta energikrisen.
Visa på X →Nu sänker vi ännu en gång skatten på drivmedel, detta sker i två steg. Först sänker vi den till EU:s miniminivå och sedan ansöker vi om tillstånd för att gå under den nivån. Det innebär till exempel att skatten på bensin sänks med totalt 4 kr om vi får tillstånd till sänkningen från kommissionen att sänka skatten vid en fortsatt förhöjd prisnivå på drivmedel. Detta gör vi för att säkerställa att svenska folket har råd att tanka bilen, även i detta osäkra omvärldsläge.
Visa på X →@denevigesvenske Det gör vi inte. Men det är inte så relevant nu. Regeringen tillsammans med SD ska nu komma överens om hur detta ska tas vidare.
Visa på X →@pwolodarski Talade han om DN då? Frågar åt ett antal vänner.
Visa på X →Hur går analysen till om man kommer fram till att vi har sån brist på kockar och taxiförare att det ska krävas undantag från reglerna🤷

@johanssonmorgan Hur tycker du att strategin att böla om nazister har fungerat hittills, Morgan?
Visa på X →This is the Swedish socialdemokrat foreign minister who went to Iran to make trade deals with the regime, welcomed the regime FM to Sweden and celebrated the Revolutionary day of the Islamic Republic at the regime Embassy. What does her ”Feminist Foreign Policy” mean exactly?
Visa på X →Jag ser inte att man på DN har svarat på detta, eller kan det vara så att man tycker att kvaliteten på deras agendasättande publikation var lite pinsam?
Visa på X →Interpellationsdebatt från februari, där jag konfronterar Daniel Riazat: ”Det är inte så att någon är rasistisk, som ledamoten Riazat påstår i sin interpellation. Det handlar om att det finns en gräns för hur många Sverige klarar av att ta emot. Vi som sitter i Sveriges riksdag – även vi som kommit hit som kvotflyktingar – måste först och främst prioritera det svenska folket och deras väl och ve. Vill man ha privilegiet att kunna vara den här godhetsposören får man vara det någon annanstans. Sveriges riksdag har en skyldighet att representera men också tjäna det svenska folket och deras intressen.” Hela debatten går att se här: https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/video/interpellationsdebatt/konsekvenser-av-regeringens-migrationspolitik_hd10289/
Visa på X →@VencuVelasquez De kan träffas bäst de vill. Förskolan ska inte syssla med diskriminering, baserat på föräldrarnas läggning.
Visa på X →@hallen_a Inte tillåtet pga EU:s momsdirektiv
Visa på X →Färre fattiga med Tidö! 💪
Visa på X →Kom ihåg: När sossarna angriper SD:s biståndsprojekt så är det här vad dom vill tillbaka till. Det handlade aldrig om att det var något fel med SD:s projekt, bara om att S vill roffa åt sig alla pengar för sig själva och sina allierade.

Apropå säkerhetshot mot Sverige. Säkerheten minskar med obetänksamma uttalanden och cowboydrömmar om interventioner. Det största hotet mot vår säkerhet är fortfarande immigration från länder där man ser med skepsis på väst. Och det är det överlägset största hotet.
Visa på X →Ser ut att bli rekord i politiska vildar i riksdagen innan valet.
Visa på X →