Det här är vad som möter människor runt om i Sverige. Oavsett vad minstrar och regeringsföreträdare hävdar så är detta verkligheten för vanliga människor och föreningar. Sluta nu skylla ifrån er och fixa detta.


Vi sparar allt, även det som raderas.
Det här är vad som möter människor runt om i Sverige. Oavsett vad minstrar och regeringsföreträdare hävdar så är detta verkligheten för vanliga människor och föreningar. Sluta nu skylla ifrån er och fixa detta.


Det går att göra skillnad i vardagen. Det visar @emmawiesner och @AbirAlsahlani som ger ett stöd på två miljoner kronor till @BlagulaBilen viktiga arbete. 🇸🇪🇺🇦 #SlavaUkraini
Visa på X →Let‘s do it. I’m ashamed of how bad we are doing our job today.
Visa på X →Avfallsförordningen grund för NFS 2023:11 som trädde i kraft 1/1 2024. Hör jag regeringen igen skylla på kommunerna? Frågestund idag.




@moabrglf Och då bland 16-18 åringar för krävs 18 år fyllda för att idag vara valbara. För övriga gällt då sedan 1972 som sagt. Ngt valforskningen sett? Varit problem i Kd?
Visa på X →@energigunnar Gäller inte det övriga?
Visa på X →@TolnaiReka Allra bäst är ju att regeringen tar sitt förnuft till och lägger fram ett vettigt förslag, men om SD ska ”hämnas” från igår tar jag ju detta alla dagar i veckan 😅
Visa på X →@TolnaiReka Det var ju vårt förslag att om regeringen inte kunde komma överens så kan vi ta det i riksdagen ☺️ https://www.aftonbladet.se/debatt/a/4Bj3le/c-vi-hjalper-er-rosta-fram-gardsforsaljning-pa-riktigt?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →@UlfAman @BuschEbba De måste också vårdas och hedras såklart. Stabiliteten är ändå bättre med än utan 😉
Visa på X →Nu ska man få notiser om explosioner och skjutningar i 112-appen. Det är så förbaskat sorgligt, men tyvärr nödvändigt. Inatt skedde två explosioner, en i Göteborg och en i Trelleborg.


Många klokskaper i den här artikeln. En bra start vore ju för regeringen att faktiskt göra upp över partigränserna för att skapa stabilitet. Precis vad de som väntas bygga kärnkraft efterfrågar. Vi står redo, när kommer inbjudan @BuschEbba? https://www.dn.se/ledare/regeringens-misskotsel-av-karnkraften-kommer-att-sta-oss-dyrt/
Visa på X →Det sprids mycket strunt om vindkraft och dess lönsamhet. Sanningen är att den fortsatt byggs ut, den är lönsam och det sker helt på marknadsmässig grund. https://second-opinion.se/vi-kanner-inte-igen-oss-i-beskrivningen/
Visa på X →@simonwakter Du visade ju själv. Kapacitetsfaktorn skiljer sig ju åt. Då är det ju löjligt att referera till landvind när frågan handlar om havsvind. Eller hur?
Visa på X →@simonwakter Ministern talar om tillgängligheten vid topplasttimmen för landvind på en fråga om havsvind. Du vet mycket väl att det blåser stabilare till havs än på land. Gör dig inte löjlig.
Visa på X →Att ha en energiminster som inte ser skillnaden mellan landvind och havsvind är djupt oroväckande. Inte minst för industrin i Västsverige. Nu är det dags att ta bladet från munnen! https://www.dn.se/ekonomi/ebba-busch-vindkraft-ar-inte-losningen-pa-effektbristen/
Visa på X →En självklarhet att rösta ja till en modern könstillhörighetslag idag.


En annan som gör en heroisk insats är Martina Johansson (c). Kolla bara på detta replikskifte. https://x.com/emelienymans/s…
Visa på X →Jag tycker @HultbergJohan gör en bra insats i talarstolen, och han har fått stå i många replikskiften. Saklig och tydlig, samtidigt som han är folkbildande.
Visa på X →Det är också uppenbart att både SD och KD försöker förhala voteringen i frågan. De förlänger debatten utan att tillföra några som helst nya argument. Olyckligt, men det kommer inte ändra något i sak. Sverige förtjänar en modern könstillhörighetslag och vi kommer att få det.
Visa på X →Följer debatten i riksdagen om könstillhörighetslagen. Lyssnar på ledamöter alltifrån centerpartister och moderater, till socialdemokrater och liberaler. Jag blir stolt och glad över den breda enigheten. Samtidigt skäms jag över motståndet. Osakligt, ibland osmakligt
Visa på X →Skriver i @dagensindustri att Sverige behöver en ny positiv vision av framtiden. Det är nu som nya entreprenörer kan lyfta Sverige, skapa jobben och lösa klimatfrågan. Det är nu vi kan så fröna till morgondagens globala storföretag. #svpol #4av5jobb https://www.di.se/debatt/vi-ar-smaforetagens-sista-van-i-riksdagen/
Visa på X →@alexkavtaradze_ Ongoing now for what? Foreign agent law back again?
Visa på X →I morgon röstar vi självklart ja till en moderniserad könstillhörighetslagstiftning. #svpol #centerpartiet #hbtq #könstillhörighetslagen
Visa på X →Jag är glad att Ulf Kristersson nu bjuder till detta möte, Centerpartiet föreslog detta för ett tag sedan. Det behövs en enighet i hur vi ska hantera desinformation och påverkanskampanjer under kommande valrörelse. https://omni.se/a/63wBEr
Visa på X →För att vara en regering som jobbar så hårt på att motverka brottslighet så är de förvånansvärt ignoranta mot klimatlagen… https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rPpn1R/c-ku-anmaler-kristersson-och-pourmokhtari
Visa på X →