Sex dagar har gått. Ännu inte en ursäkt eller avståndstagande från sin egen tweet…


Vi sparar allt, även det som raderas.
Sex dagar har gått. Ännu inte en ursäkt eller avståndstagande från sin egen tweet…


@UlfBjereld @Jonas_Gardell Hur skulle det vara om du och övriga vänstern ägnade lite tid åt de som verkligen överskrider röda linjer och utgör det verkliga hotet. Total tystnad. Ni vill bara skifta fokus.
Visa på X →Värd att lyssna till. Inte minst för de som är tysta kring det sjuka firandet av Hamas-terrorister som slaktat oskyldiga barn och civila. Ett firande som pågår i Sverige, USA och en rad andra länder. Det är sjukt och hör inte hemma i Sverige eller något annat civiliserat land.
Visa på X →@LenaSodersten Lyssnade i morse. Funke verkar leva i sin egen lilla bubbla. Människors krav på personlig integritet, brottsförebyggande åtgärder och reglerna i GDPR verkar inte stå högt i kurs.
Visa på X →Glädjande!


Vidrigt!
Visa på X →@eddynehls @Bringselius Vi ska ha en reglerad invandring. Uppehåller man sig i landet illegalt kan man inte heller försörja sig legalt. S k papperslösa utnyttjas cyniskt av de kriminella nätverken. Goda intentioner kan ibland göra mer skada än nytta.
Visa på X →@eddynehls @Bringselius Nu rör det sig om personer som fått sin sak prövad och uppehåller sig olovligen i landet. Risken för människoexploatering i ett växande skuggsamhälle är hög där folk tvingas in i arbetslivskriminalitet m m. Tystnad gynnar den organiserade brottsligheten.
Visa på X →Nu börjar Public Service justera bilden. Orden ”förlupen” och ”troligen” används. Att media och vår förre statsminister svalde Hamas lögn och lade skulden på Israel (då hördes inget om ”förlupen”…) kvarstår dock, vilket höjer risken för islamistiska terrordåd.


Jag uttalar mig om biståndsskandalen i (V) och deras projekt tillsammans med terrorister. ”– Det här kan förklara varför Vänsterpartiet var emot en genomlysning av biståendet till Palestina.” https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BW95k9/johan-forssell-om-v-s-bistandsmiss
Visa på X →Sitt ned, ta några djupa andetag och sansa dig. Det är inte läge att sprida felaktiga bilder i partipolitiska syften. Det är farligt nog ändå just nu.


KD:s krav om en utredning för kvalificering till välfärden tillsätts nu. De som får uppehållstillstånd måste snabbast möjligt etablera sig på den arbetsmarknaden. Kvalificeringskrav till välfärden genom eget arbete kommer bidra. https://www.dn.se/debatt/icke-medborgare-maste-kvalificera-sig-till-valfarden/


Sverige ska inte ha en lagstiftning som innebär att könstillhörighet reduceras till något godtyckligt, eller som öppnar för missbruk av möjligheten till könsbyte.
Visa på X →Vi delar inte heller Moderaternas och Liberalernas syn på kön, dvs. att juridiskt kön ska göras till något som alla fritt ska kunna välja och byta, även om det inte finns någon diagnos om könsdysfori i botten.
Visa på X →❌ Nej till sänkt åldersgräns för könsbyte” Vi i KD röstade nej när socialutskottet idag beslutade att jobba vidare med förslaget till utskottsinitiativ från M och L om att införa en ny könstillhörighetslagstiftning.

”Public service ska ju trots allt föreställa radio och teve i allmänhetens tjänst, inte radio och teve i socialdemokratins tjänst.” https://bulletin.nu/skogkar-for-sveriges-radio-ar-anderssons-logner-en-lustig-anekdot-3
Visa på X →Inte särskilt statsmannamässigt att lägga skulden för detta fruktansvärda dåd på Israel utifrån beskyllningar från Hamas. Det finns filmer som pekar ut terrorgrupp.


”Svenskar av judisk börd får höra av de bör dölja sin identitet. Svensk polis behöver bevaka judiska skolor och synagogor.” https://www.kristianstadsbladet.se/ledare/det-finns-inga-men-kring-hamas/
Visa på X →Hur påverkar M och L:s förslag till ny könstillhörighetslag den som arbetar i vården? ”Enligt förslaget är det vi läkare och psykologer som ska utfärda underlaget för Socialstyrelsens bedömning om en person ska få ändra sitt juridiska kön.” https://www.svd.se/a/Xb13Ko/debattorer-stora-osakerheter-med-ny-lag-om-juridiskt-kon
Visa på X →Läs denna text.
Visa på X →Tack själva, @concordswe, för gott samtal och för er viktiga kombination av kompetens och engagemang!
Visa på X →KD:s toppkandidat håller tacktal. @skyttedal och hennes stab i Bryssel har gjort och gör skillnad. Grattis Sara!


@skyttedal håller tacktal på Partifullmäktige. Hon blir KD:s toppnamn i parlamentsvalet den 9 juni. Sara och hennes stab i Bryssel har gjort och gör skillnad.


@HenrikHall Ett kraftfullt slag i luften
Visa på X →Vidriga nyheter som kommer från Israel och än vidrigare att det firas på svenska gator att Hamas regelrätt slaktat oskyldiga barn. Kräk! Detta klarar inte heller vissa partier ta avstånd från utan att lägga till ett ”men…”
