@jjohannatrapp @Nonemo Men det är väl ändå en SRB!? Alltså mjölkkossa.
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
Nu när kyrkovalet är över så kan folk sitta ner och andas igen. Fyra år till nästa våg av bitterhet och kränkthet mot att alla medlemmar får rösta och, gud förbjude, kampanja!!
Visa på Bluesky →Fruktansvärt tragiskt att en ambulanssjukvårdare idag dödades under sitt skift. Hennes arbete var att skydda oss. Hon gjorde det med livet som insats. Något som aldrig ska få hända. Mina tankar är med hennes nära och kära.
Visa på X →Ni… tänker väl… ni tänker väl inte… skriva ner dem?
Visa på Bluesky →Det var mycket terräng!
Visa på Bluesky →En oskriven regel i Sverige är att man inte kallar människor för odjur. Oavsett om de är moderater eller inte. Det kontraktet borde alla moderater tvingas skriva under innan valet.
Visa på X →Trots otroligt mycket att göra satte jag mental och fysisk hälsa först idag och promenerade runt skärgårdsön Grinda! En mil i strålande höstväder, men bitvis lite mer utmanande än jag hade tänkt mig… Väldig härlig dag!

Stort tack till alla som kämpat. Rätten för mjölkkor att få beta blir kvar!
Visa på Bluesky →Stort tack till alla som kämpat. Rätten för mjölkkor att få beta blir kvar!
Visa på X →Lyssna på @AnderssonUlla kloka ord om problemen med att privatisera vår sjukvård som generationer innan oss har byggt upp.
Visa på X →Det här är ett av dom tydligaste exemplen på vad SD:s intåg i politiken inneburit. Dom inte bara blockerar att vi tar tillbaka vår välfärd, dom går också vidare och genomför den här typen av vansinnig bolagisering för att kunna sälja ut det vi har kvar. https://www.sverigesradio.se/artikel/bolagisering-av-halsocentraler-vacker-oro-i-gavleborg
Visa på X →Valfläsk och pressmeddelandepengar! Utspelsbonanza har ersatt den gamla hederliga budgetpromenaden. Josefin och Sandro konstaterar att visst är det bra att brassa på med reformer för 80 miljarder i lågkonjunktur - men det beror ju på vad man gör med pengarna scocconomics.captivate.fm/episode/saso...
Visa på Bluesky →Djupt olämpligt att utrikesministern försvarar uttalandet att människor som fredligt utövar sin grundlagsskyddade rättighet att demonstrera är ”odjur”. Tonläget hör inte hemma i en demokrati. Hon behöver omedelbart backa och be om ursäkt.
Visa på Bluesky →@dadgostarnooshi Hon borde verkligen backa. Uttalanden om vad som inte är yttrandefrihet kan skapa en uppfattning som inte stämmer överens med hur bred och tillåtande yttrandefriheten är i Sverige jämfört med många andra länder. Det är inte en bild en utrikesminister ska sprida.
Visa på X →Djupt olämpligt att utrikesministern försvarar uttalandet att människor som fredligt utövar sin grundlagsskyddade rättighet att demonstrera är ”odjur”. Tonläget hör inte hemma i en demokrati. Hon behöver omedelbart backa och be om ursäkt.
Visa på X →
Detta är min talman! https://www.di.se/debatt/replik-jeansen-har-varit-tillatna-lange/
Visa på Bluesky →Att vi alls har allmän och lika rösträtt är ett resultat av bitvis väldigt våldsamma demonstrationer i slutet av första världskriget.
Visa på Bluesky →"Vår majoritetskultur har inte i grunden varit konfrontativ eller eskalatorisk eller för den delen våldsbejakande" Jo, det har den visst. Konfrontation och våldsamma uppror är en grundläggande del av vår historia
Visa på Bluesky →Det har aldrig varit oklart, vi har frågat rakt ut och fått tydliga svar. Hur anställningsprocessen med annons såg ut vet jag inte.
Visa på Bluesky →Man vill ju inte vara sån men det finns definitivt kd-ledamöter som bär prydliga jeans i riksdagens kammare… Buschs kontroll av ledamöternas kläder verkar vara bristfällig. https://www.sverigesradio.se/artikel/busch-rasar-mot-jeans-i-riksdagen-vart-ar-sverige-pavag
Visa på Bluesky →Landerholm var opolitiskt anställd.
Visa på Bluesky →Alltid en ära att få föreläsa på HOP på Försvarshögskolan! Mycket bra diskussioner om styrning, beslutsfattande, Nato och olika utmaningar som finns. Beundrade också de anarkistiska solrosorna som verkar ha fått växa lite hej vilt…

Detta är helt rätt av Billström. Den nationella säkerhetsrådgivaren borde placeras i den vanliga organisationen under en minister. Idag är det helt obegripligt. omni.se/billstrom-re...
Visa på Bluesky →Hej hej. Bra om folk sitter ner och andas lite. Människor som demonstrerar är inte odjur. https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/Jbj968/oacceptabelt-att-ministrar-kallar-demonstranter-for-odjur
Visa på Bluesky →