Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Sveriges politiker,

arkiverade

Vi sparar allt, även det som raderas.

63 917inlägg arkiverade
Sök bland alla inlägg →

Senaste inlägg

Den stora skiljelinjen i gårdagens debatt om utrikespolitik var inte främst skillnader om sakpolitiken. Utan att Aron Emilsson faktiskt talade om sakfrågorna. Hur Sveriges ska möta internationella utmaningar och arbeta för att göra Sverige och omvärlden bättre. Medan Morgan Johansson främst ville smutskasta och tala illa om SD. En professionell och statsmannamässig kandidat för rollen som utrikesminister kontra en arg, liten man som bara vill peka finger i hopp om att det ska gynna de egna maktanspråken.

Visa på X

I grund och botten är det väldigt bra att public service bantas. Det borde bantas mer. Prioriteringarna kan man dock ha rejäla åsikter om.

Visa på X

I morse upptäckte jag att MP och company i Stockholms stad gjort om Västerbron till någon slags flanörgata. Två smala bilfiler återstår. Nu måste väl @Trafikverket gå in och reda upp det här vansinnet. Först Sveavägen och nu Västerbron. De förstör hela vår infrastruktur ju!

Visa på X

@SofieLowenmark Jag skiter i det här. Ramberg borde aldrig blivit utnämnd till rektor på Uppsala universitet av 1000 olika skäl.

Visa på X

@AsaWestlund Så vad skulle sossarna gjort då? Förbjuda bensinbilar? Stänga öresundsbron? Stänga Arlanda? Bygga 2000 nya kinaproducerade vindkraftverk?

Visa på X

Red carpet for this Salafi terrorist. At the same time his soldiers are massacring Christians and other minorities in Syria. What has happened to Europe?

Visa på X

@RonieBerggren Men…att öppna dörren för massinvandring från islamistiska kulturer och länder och inte förstå vad det skulle leda till…hm

Visa på X

@UlfBjereld Praktiskt i hela min politiska karriär har man bara talat om invandringens positiva sidor. Exakt vad vill du uppnå med mer av det? Är det så vi löser problem?

Visa på X

Replik på "Sveriges välfärd kräver fler som stannar", HN 260323: MP HAR INTE LÄRT SIG AV SINA MISSTAG I sin insändare ondgör sig Miljöpartiet över tonårsutvisningar och ”spädbarnsutvisningar”. Om de senare finns inte så mycket att säga, då de inte existerar utan är en myt skapad av asylaktivister. Vad gäller tonårsutvisningarna har de nödvändiga lagändringar som genomförts fått konsekvenser som inte var avsikten, varför vissa reformer nu är på gång. Problemet kommer att fixas av Tidö, och utgör absolut inget skäl att rösta på MP. För låt oss vara ärliga, grön migrationspolitik handlar om mer än att låta skötsamma gymnasieungdomar stanna. MP vill mer än femdubbla antalet kvotflyktingar. Dom vill ha mer frikostiga regler för arbetskraftsinvandring. Barn ska få lättare att få asyl, och deras föräldrar ska sedan få det lättare att komma som anhöriginvandrare. Asylsökande ska lockas till Sverige med löften om höjda bidrag. Personer som ljugit om sin ålder ska lättare kunna få medborgarskap. Och så bara fortsätter det när man läser partiets förslag i Riksdagen. Vi behöver inte fundera på om detta är dåliga förslag, vi vet redan vad de leder till. Vi såg det i migrationskrisen 2015, och den ekonomiska krisen i svenska kommuner som följde ett par år senare. Vi ser det varje dag i Sveriges 65 ”utsatta områden”, och otryggheten och utanförskapet som präglar dessa. Efter 2015 insåg i alla fall vissa svenska partier sina misstag och ändrade sin politik i en mer sverigedemokratisk riktning. Dock inte MP, som inte verkar ha lärt sig någonting alls. En röst på en regering beroende av MP är en röst för nytt migrationskaos, och ett ännu värre utanförskap. Erik Hellsborn (SD), Riksdagsledamot

Visa på X

@carlbildt @johanssonmorgan Av säkerhetsskäl får personer (inklusive judar och muslimer) inte besöka vissa platser för att det sker raketattacker och det saknas skyddsrum. Talande hur spårat detta är när det delas av Morgan Johansson.

Visa på X

@DrKatrin_Rabiei Jag är rätt säker på att statsråden var omedvetna om att det var en MEK-influencer. Som du vet är MEK-representanter inte alltid öppna med att de representerar MEK på grund av organisationens dåliga anseende. Men jag håller med. Kunskapsnivån måste öka.

Visa på X

Om det finns någonting som alla i riksdagen är överens om i Iranfrågan så är det att man inte närmar sig Folkets mujahedin. Det är ingen ideologisk eller politisk fråga. Det handlar om ren anständighet. Folkets mujahedin är en iransk oppositionell organisation i exil som har en historia av att ha utsatt sina egna medlemmar för olika former av övergrepp. Dessutom hade de ett långt och fördjupat samarbete med Saddam Hussein, där de under en period i praktiken agerade som en del av hans styrkor och deltog i att slå ner uppror efter Gulfkriget 1991. Det finns flera fall där Folkets mujahedin genom bedrägeri har samlat in pengar till sin organisation i europeiska länder och på grund av detta lagförts. Anledningarna till att många iranier ogillar Folkets mujahedin är flera. Jag kan snabbt nämna två av dem. Den ena är stödet till Saddam Hussein under Iran–Irak-kriget 1980–1988. Den andra är organisationens benägenhet att kontrollera sina medlemmars privatliv och sexualitet. Efter att Folkets mujahedin misslyckades med en militär operation inne i Iran 1988 fick alla medlemmar som var aktiva i den militära grenen veta att de skulle skilja sig, leva i celibat, bryta kontakten med vänner och familj och endast älska paret Rajavi, som då delade ledarskapet över organisationen. Det finns inte utrymme att gå igenom alla extrema inslag i Folkets mujahedin, men jag vill nämna ytterligare ett, vilket är rätt tragikomiskt. Organisationens tidigare ledare Masoud Rajavi försvann kort före Irakkriget 2003. Det har skrivits flera artiklar om hur han kan ha dött, men Folkets mujahedin anser fortfarande att han lever. Trots att han varit “försvunnen” i mer än 20 år skickar han enligt dem fortfarande meddelanden. Så det här är i praktiken en sekt. Om du skulle ifrågasätta någon av deras “sanningar” eller deras alternativa verklighet blir du ett hot. Det Folkets mujahedin däremot har på sin sida är att de är stenrika. De kastar pengar omkring sig. Därför är det intressant att veta varför Anne Ramberg och Fredrik Reinfeldt har gett sitt stöd till Folkets mujahedin. Om vi hade haft riktiga medier i Sverige hade någon ställt frågan till dem om de har fått någon form av ersättning för sitt deltagande i organisationens evenemang. Det är svårt att tro att Anne Ramberg eller Fredrik Reinfeldt faktiskt stödjer en sådan sjuk sekt av övertygelse. Det är mer sannolikt att de har fått pengar för att göra det. Hur mycket har de i så fall fått? Kan medierna göra sitt jobb och ta reda på det? Det är just därför vi har fria medier, för att granska makthavare när deras agerande väcker frågor. Anne Ramberg är styrelseordförande för Uppsala universitet och Stiftelsen Expo. Är det inte relevant att fråga varför hon ger sitt stöd till en sådan sekt? Jag utgår från att etablissemangsmedierna kommer att bortse från detta. Låt dem bevisa motsatsen. Men det kommer de inte att göra.

Visa på X

@normbrytande @iphonekingse @Bardissimo Jag är nog en av landets mest tillgängliga politiker. Gav bara ett rakt svar. Varför skulle jag lägga tid på en debatt med just honom när jag inte ens hinner med alla större förfrågningar? 🙂🇸🇪

Visa på X

Träffade ordföranden för Ukrainas justitieutskott och ordföranden för det regerande partiets ungdomsförbund i Kiev i veckan. Tack för givande samtal om bland annat återuppbyggnaden efter kriget!

Visa på X

Rättelse; Federley är en vuxen bög som valde att bli sambo med en dömd barnvåldtäktsman samtidigt som han hade en liten dotter boendes hemma. Förutom den väldigt höga återfallsrisken hos pedofiler så säger det alltför mycket om en person iöht attraheras av en vuxen människa som våldtagit barn. F ö uppmanar jag inte till något som helst lynchande, jag sätter bara en personlig gräns.

Visa på X

@iphonekingse @Bardissimo Handlar inte om att våga- handlar om att du politisket sett är betydelselös. Måste prioritera min tid.

Visa på X

@Bardissimo Min princip som politiker är i grunden att debattera med/mot alla…men när det kom till min kännedom att Federley (medvetet) var sambo med en man som bl.a. våldtagit småbarn så ändrades denna princip. Honom kommer jag aldrig någonsin varken ta i hand eller möta i debatt. Aldrig.

Visa på X