@pascalidou To late.
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
@BergvallOlle Gellert Tamas! Och herre Tor. Han med de apatiska barnen. Trodde INGEN, inte ens på yttersta vänsterkanten, skulle referera honom.
Visa på X →@hejdejakob @oisincantwell @niklasorrenius @dn_ledare Bebisen har ett eget beslut om utvisning men verkställigheten därav (den delen som faktiskt påverkar personen liv) är helt beroende av föräldrarna. Om föräldrarnas beslut kommer samtidigt eller vid ett annat tillfälle spelar ingen roll.
Visa på X →@a_gustavsson Vi lägger om hela immigrationspolitiken, som totalhavererat för länge sedan. Hur kan människor som hatar Sverige och hyllar regimen i Iran ha fått uppehållstillstånd? Vilka skäl har de angivit? Bara ett litet, litet exempel.
Visa på X →Parkeringsplatserna på Strandvägen skall bort får vi veta. Det röd-gröna styret skall plantera "grönska" där. Inget fel med platser där folk kan umgås och ta en öl. Men det här är ett systematiskt nedmonterade av stadens infrastruktur, vilket på sikt får enorma konsekvenser.
Visa på X →@martintunstrom @oisincantwell @niklasorrenius @dn_ledare Nej. Det går inte att separera. Spelar dock ingen roll. Bebisen Gabriel får stanna eller verkställighet tillsammans med föräldrarna. Aftonbladet var arga över att han fått ett eget beslut.
Visa på X →@PUlvegarde Det finns tydligen två sunnimuslimska moskéer i Kristianstad. I den andra: https://www.expressen.se/nyheter/sverige/svensk-imam-i-kristianstad-i-predikan-sa-ska-du-sla-din-fru/
Visa på X →I den ena sunnimuslimska moskén i Kristianstad får besökarna bl.a. lära sig att en man har rätt att slå sin hustru. I den andra att hata icke-muslimer, framförallt judar. Anledningen till det är ett judarna (enligt islam) har trotsat Allah samtidigt som de sysslar med magi. Sedan får besökarna lära sig att judarna förtjänar ”blod […] död och fördrivning”. Allt är som vanligt således. När ska människor lära sig att islam inte är en religon som andra och att dessa moskéer inte har någonting på svensk mark att göra?

Fun fact: ”bebisutvisningarna” var mer än 3X så många förra mandatperioden (helt naturligt es asylsökande var många fler). Minns ni när @oisincantwell, @niklasorrenius och @dn_ledare var jättearga över detta? Svenska journalister är mer ideologiska opportunister än något annat.

@RA31811165 Förutom att den är olaglig och att Putin är retarderad?
Visa på X →@FredrikHjelm4 Bra tajming av besöket givet den historiska pressträffen! Fortsätt bidra till svensk ekonomi så ses vi framöver! 😎
Visa på X →Nu har jag i och för sig inga ambitioner att bli minister. Men när jag läser att det finns flera personer i SD:s toppskikt som ”många moderater helt utesluter som tänkbara ministrar”, däribland undertecknad, undrar jag om det inte är dags för mig att ändra uppfattning i den frågan. Kanske ska jag sträva efter en ministerpost trots allt. Jag kan garantera att det finns ”många sverigedemokrater” som har starka åsikter om såväl flera av regeringspartiernas nuvarande som kommande ministrar. Anser själv att några av dem är klart olämpliga, av flera olika anledningar. Men till skillnad från dessa moderater respekterar jag de olika partiernas interndemokrati och anser att det är upp till varje enskilt parti att välja sina egna företrädare. Men det krävs kanske en viss demokratisk mognad för att förstå det. Och där har vissa moderater uppenbarligen en hel del att lära.

Från och med idag gäller Lex Dumpen. Det är det första klivet mot ett samhälle där det råder en nollvision för sexuella övergrepp mot barn. Det innebär i ett första steg att det blir brottsligt att försöka förgripa sig på ett fiktivt barn som egentligen är en polisman. Nästa steg är att vi nu måste ta ett helhetsgrepp kring frågan om hur samhället ska agera mot pedofiler på nätet och i verkligheten. Detta innebär bland annat att Polisen måste ges möjlighet att använda brottsprovokation och att myndigheter ska kunna arbeta på samma sätt som Dumpen gör. Det är inget vanligt polisarbete utan något som kräver stort slit, mod och en mental förmåga att hantera mänsklighetens mörkaste sidor. För detta kommer det behövas särskild kompetens. Det innebär också att hela samhället behöver ställa om för att motarbeta övergrepp mot barn i alla dess former. Detta inom skolan, i föreningslivet och i alla andra sammanhang där det förekommer barn. Länge har ordningen varit att inget görs innan brott har konstaterats, vi behöver bli mer proaktiva än så. Vi kan inte ha det så att exempelvis lärare kan få fortsätta jobba med barn efter att de har blivit avstängda från flera skolor på grund av opassande beteende mot elever. Det är ingen mänsklig rättighet att jobba med barn, tvärt om. Sverigedemokraterna går till val på att genomföra ett totalt systemskifte i barnrättspolitiken. Vi ska, precis som vi har gjort förr, skifta fokus från gärningsmannens perspektiv till brottsoffrets och de oskyldiga barnens. I vårt Sverige kan aldrig pedofilers rätt till integritet, anställning eller något annat gå före barns rätt att inte bli våldtagna. Jag går till val på att införa en nollvision för sexuella övergrepp mot barn.
Visa på X →"Det är direkt olämpligt att en person med sådana kontakter och relationer är med på en sådan här valobservation, säger Björn Söder (SD), ordförande för den svenska OSSE-delegationen (Organisationen för säkerhet och samarbete i Europa)." https://www.tv4.se/artikel/6ghKetCqloMo7CZbjjch2F/putins-tolk-oevervakar-valet-i-ungern-oacceptabelt
Visa på X →@margotwallstrom Politiska utrensningar är en sossegrej fråga bara alla fackligt aktiva ni sparkat pga fel partibok.
Visa på X →https://samnytt.se/hemtjansten-i-orebro-anstallde-gangkriminell-syrier-krankte-och-torterade-stort-antal-aldre Sossarna gav monstret medborgarskap, så nu kan han inte utvisas. Med nuvarande lagstiftning hade han aldrig fått bli medborgare.
Visa på X →Mikael Odenberg lämnade som försvarsminister (och politiker) 2007. Hans åsikter om vad Moderaterna gör idag - nästan 20 år senare- är naturligtvis inte intressanta eller relevanta alls.
Visa på X →https://www.sydsvenskan.se/ekonomi/norsk-momsrusning-till-granshandeln-vantar-inte/ Poängen med den sänkta matmomsen är förstås att hjälpa hushållen, men här har vi också en positiv bieffekt: Det blir mer attraktivt för folk från våra grannländer att komma hit och handla, vilket förstås skapar jobb och extra intäkter.
Visa på X →@Klaggdragg Som vanligt, kaxig när man är anonym. Du har naturligtvis rätt till din åsikt. Men du kan väl höra av dig när du hittar ryggraden och vågar stå för dina åsikter.
Visa på X →@erikpelling @mikaeldamberg Bla, bla, bla, bla...
Visa på X →@strandhall @SMohamsson Sossar har ingen realistiskt plan för vad som ska göras de kommande 4 åren. Så dom ältar vad som skedde för 30 år sedan. Pinsamt.
Visa på X →Så här seriöst ser Vänstern på möjligheten att oppositionen enas att de t.o.m. lanserar det som ett aprilskämt. Hela oppositionen är ett skämt, 365 dagar om året. #svpol

Vissa studiebesök är bättre än andra. Tack till Företagarna för arrangemanget! "Tobias Andersson, hundens bästa vän? - SD besöker Värmdö Hunddagis" https://www.youtube.com/watch?v=7b7L1p8j73A
Visa på X →I dag halverar vi skatten på mat.
Visa på X →@IgenKent Exakt så. Och nog var Muhammed falsk alltid.
Visa på X →