När fan är det nog? Statsministern måste sätta ner foten nu. Han krävde ursäkt av Åkesson, minuter senare kom svaret. Sd och Jimmie tänker fortsätta som förut. Trollarméerna jobbar på. När får det konsekvenser?
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
@KarlssonMax En fantastisk plats, där lekte vi alltid som barn. För oss som både i krokarna hette det Vårbergstippen, eftersom det var en gammal tipp för allsköns skrot. Men du kan tänka dig vilken magisk plats för nyfikna små ungar att springa runt på 😀
Visa på X →Hopefully for if not Georgia will get out of track. Hoping for the Georgians, not for Russians.
Visa på X →När de nordiska statsministrarna nu diskuterar stöd till Ukraina har vi tyvärr anledning att skämmas. Ukrainas sak är vår. Det är dags att visa det också i handling 🇺🇦 #SlavaUkraini


Agree with those colleagues telling that #Georgia will really risk it’s #EU #candidacy if passing the law on #ForeignAgents Listening to the people protesting so bravely
Visa på X →Företrädarna från M, KD och L hade aldrig något mandat att försöka göra upp brett. Istället var det, som vanligt nu förtiden, SD som ritade upp spelplanen och fick kamma hem en betydande vinst i sitt kulturkrig. Vart går gränsen för Ulf Kristersson?
Visa på X →I allvarstider som präglas av desinformation behövs ett starkt och oberoende public service. Ytterst handlar det om vår demokrati och vårt totalförsvar. Men Tidöpartierna, under ledning av SD, väljer istället att skära ned och smalna av.
Visa på X →Vi står inför en enorm prövning i Europa och vår framtid avgörs av vilket EU vi får. EU-valet handlar om freden, friheten och klimatet. Vi måste hålla gränsen mot Orban, Putin och alla deras lakejer. Vi måste hålla gränsen mot klimatförnekare. https://www.dn.se/ledare/peter-wolodarski-nar-ska-vi-inse-att-de-leende-diktatorerna-snurrar-runt-oss/
Visa på X →Trött att höra att vi inte har råd med klimatinsatser för att nå #Parisavtalet. Vem tror att det blir billigare, kostar mindre om vi inget gör i närtid. Och att klimatkatastrofer blir billigare. #hållgränsenmotklimatförnekarna
Visa på X →Varje dag som vi håller igen innebär ytterligare en dag för Ryssland att flytta fram sin frontlinje. Nu måste vi vara tydliga. Ukraina måste vinna och Putin måste förlora. Hans tid är kommen och han måste bort, för allas vår fred och frihet.
Visa på X →🇺🇦 Använd de frysta ryska tillgångarna, närmare 300 miljarder euro, till att stärka Ukraina 🇺🇦 Beslagta det ryska aluminiumsmältverket Kubal i Sundsvall 🇺🇦 fördubbla det svenska stödet till Ukraina, minst 1% av BNP 🇺🇦 Skicka JAS Gripen nu, omgående #SlavaUkraini
Visa på X →Ryssland har inlett en offensiv och försöker få till ytterligare en frontlinje. Putin vädrar morgonluft med all tvekan som finns i väst. Nu får det vara nog, nu måste vi hålla gränsen mot Putin. Öka stödet, skicka JAS Gripen och beslagta ryska tillgångar https://sverigesradio.se/artikel/over-4-000-evakuerade-i-charkivregionen-soker-skydd-i-staden
Visa på X →Hör företrädare för #PTL på Rapport tala om att det kinesiska företagets koppling till staten inte är ”något stort problem” . Sedan påstår hon att det är ett privat bolag. Timrå måste förstå riskerna. Och regeringen bör säkra att de gör det.
Visa på X →Det har aldrig handlat om "wokekultur". Det handlar om att dessa män helt enkelt ser kvinnor som ett hot. De använder tjusiga omskrivningar och bortförklaringar, men slutsatsen är lika tydlig som tragisk. Lägg ner utredningen om wokekultur på universitetet https://www.svd.se/a/Jb1aem/academic-rights-watch-gar-till-storms-mot-woke-och-kvinnodominans-pa-universiteten
Visa på X →Impressive. Hope you will be successful.
Visa på X →Sverige väljer att passa istället för att göra gemensam sak med så många andra, 143 länder i FN. Märkligt då Sverige ändå erkänt Palestina. Norge var medförslagsställare till resolutionen. https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/norge-stemte-for-a-gi-palestina-skal-gis-status-som-fullverdig-medlem-av-fn/id3038462/
Visa på X →Ukrainska järnvägarna. Punktliga. Rena. Bekväma. Gästvänliga. Trots alla omständigheter. Ett föredöme. #SlavaUkraïni


Svenska folket ska veta hur oerhört mycket vårt folkliga stöd för ukrainskt medlemskap i EU betyder för folk man träffar i krigets Ukraina https://omni.se/a/GyGrRq
Visa på X →Och trots kriget så växer Ukrainas ekonomi igen, inflationen är låg igen, valutan står sig, exporten ökar kraftigt och det går att investera. Ukraina kommer att vinna kriget! (4/4)
Visa på X →Och om väst ändå bestämt sig för att ta ryska tillgångar i väst (ca 3000 mdr kr), i synnerhet ryska centralbankens tillgångar utomlands, som del av krigsskadestånd, ska vi göra allt för att underlätta. Pengarna behövs i Ukraina nu. (3/4)
Visa på X →Ukrainas beslutsfattare understryker också: Ukraina behöver generatorer och annan decentraliserad kraftgenerering för att klara vintern. De behöver JAS 39 Gripen och mycket mer luftvärn för att bekämpa ryska luftangrepp (och därmed försvara energiinfrastruktur). (2/4)
Visa på X →Besök i Kyjiv med FiU. Träffat finansministern @SergiiMarchenk3 , centralbankschefen Pysjnyj för @NBUkraine, Zelenskyjs militära rådgivare mfl. Deras budskap: Stort tack för all hjälp. Men Ukraina behöver (mycket) mer stöd för att täcka de underskott kriget skapar (1/4)
Visa på X →@martindahlstran @Joonas0007 @TapirenNet Vi la fram förslaget i valrörelsen. Gick inte att sänka enbart på förnybart tidigare pga EU-regler, men de är nu reviderade.
Visa på X →@Joonas0007 @TapirenNet Det hade gått att sänka priset och behålla en hög inblandning. Bland annat genom att sänka skatten på förnybart.
Visa på X →24 procent. 4 miljoner ton. Så mycket beräknas ökningen av utsläppen från regeringen politik vara. Komplett vansinne! Mitt i brinnande klimatkris ökas utsläppen drastiskt trots att det finns alternativ som kunnat sänka priserna lika mycket utan att öka utsläppen. Galet!
