Det är milt uttryckt problematiskt att det ser ut som det gör.
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
@FredrikHjelm4 @Anders__Ask @TeodorMG Finns det fler saker med extremt låg sannolikhet du tycker vi ska satsa enorma summor på - bara för att?
Visa på X →@gonietzsche @Rodghar_scania @anderslindberg @TobiasHubinette Jag hade aldrig haft tanken att bli politiker…men när det blev aktuellt så var SD det enda givna valet.
Visa på X →@gonietzsche @Rodghar_scania @anderslindberg @TobiasHubinette Ja före politiken 😀
Visa på X →@anderslindberg @TobiasHubinette Tröttsamt trollande Anders. Journalistkårens egna sympatier, granskningsnämndens fällningar & allmänhetens uppfattning visar att public service har en mycket tydlig vänsterlutning.
Visa på X →Du var behållningen i intervjun, tack! Och du har delvis rätt om EU. Men man reglerar inte bara sönder innovation man vräker också pengar på utvalda tekniker (vätgas, vindkraft etc) och så försöker man sälja in att CBAM är lösningen på dålig konkurrenskraft. Vilket det inte är, tvärtom. Du sade i intervjun något i stil med att vi måste ta klimatkrisen på allvar (inte chansa/riska att inte göra det). Ett mantra som används av politiker för att fortsätta klämma ut mer av skattebetalarna och belasta företag med regleringar. IPCC har numer tagit bort de mest extrema scenarierna (som många byggt politik på) och det s k 1,5 graders målet (som ju skulle vara ”livsfarligt att missa”) är numer passerat men det talar man tyst om. Håller helt med om din syn på hur företag byggs. Och misslyckas. Northvolt är ju ett utmärkt exempel på det senare och kom ju till i kölvattnet av extremt orealistiska klimatmål och massivs krediter.
Visa på X →@CarlMelin "och inte klarade av att välja mellan Biden och Putin så sent som i början av 2022" Ok vilken väljer Wilderäng? Mao Tse Tung eller Pol Pot?
Visa på X →@CarlMelin "Fram till Rysslands fullskaliga invasion stödde också SD öppet Putin och Ryssland," Och det här var en ren lögn. Där sänkte sig Wilderäng till en simpel kolportör av vänsterpropaganda. Bra att han gick så långt faktiskt.
Visa på X →@CarlMelin "SD vägrar sparka ut sin Kremlpropagandist i Sölvesborg ur partiet och ger därmed svart på vitt att man stöder Kreml och att sprida ryska lögner och Kremlpropaganda är helt okej." Eller så lyssnar man på vår utrikespolitiske talesman säger i stället för en ledamot i KF Sölvesborg
Visa på X →@CarlMelin "på det i grunden fascistiska partiet SD" Läs om fascism, och avgör om det stämmer in på SD https://sv.wikipedia.org/wiki/Fascism
Visa på X →@CarlMelin Ok, jag har inte tid, men vi tar det här. "Och eftersom partiet fortfarande vägrar sparka ut sin Kremlpropagandist i Sölvesborg är det också en röst på Moskva, Kreml och Putin." En FD moderat (då var hon inget hot) i en kommunförening? Snälla, det här är ju löjligt.
Visa på X →@Nils_Littorin Nej. Normaltid året runt. Märkt att tidsomställningen sliter mer ju äldre man blir.
Visa på X →Exakt så. Islam(ism) = islam
Visa på X →
Från när jag hälsade på alla snälla hundarna på Värmdö hunddagis. https://www.foretagarna.se/nyheter/riks/2026/april/fran-varselvast-till-viftande-svansar/

Vi jobbar just nu på lagförslag som innebär att man ska kunna använda avlyssning i förebyggande syfte mot pedofiler. Det skulle till exempel kunna innebära att en person som är konstaterad pedofil avlyssnas för att säkerställa att han inte våldtar fler barn eller sprider mer barnporr på internet. Det är rimligt att en konstaterad pedofil får stå ut med att bli avlyssnad om det krävs för att fler barn inte ska våldtas. Det är en av många reformer jag arbetar på att genomföra för att vår nollvision för sexuella övergrepp mot barn ska bli verklighet.
Visa på X →@MikailPNyuksel Precis ingen är förvånad.
Visa på X →Januari, februari hyggligt kalla. Mars var väl ganska varm för årstiden, vilket basunerades ut i @svtnyheter Nu är vi inne i april, och vi stockholmare svettas ju inte ihjäl direkt. Klimatet påverkas inte enbart av människan @svt . Vem har lurat er?
Visa på X →Glad påsk vänner!

@FetGrisso Gå och lägg dig.

Den här veckan i politiken: - Två insändare inskickade till de halländska tidningarna. Läs dem i separata inlägg. - Möte mellan halländska riksdagsledamöter och energisektorn. Diskussioner om ny kärnkraft vid Ringhals. - Gruppmöte, och utskottsmöte med Skatteutskottet. - Seminarium om kompetensförsörjning i Norra Sverige. - Lunchmöte med Taiwans ambassadör Phoebe Yeh. Diskussioner om fortsatta samarbeten mellan våra två länder (Bild). En glad Påsk tillönskas alla Sverigevänner, Tidö-kollegor och meningsmotståndare.

@slavve_simec Jo, det är jättebra. Vilken märklig kommentar.
Visa på X →@AsaWestlund @johanssonmorgan Haha, er desinformation är patetisk. Men uppenbarligen vad bingar att komma med. Hur går det för ert ”kära systerparti” Fatah, som ni slussar pengar till? Ni vet, de som närmast helt har förbjudit abort.
Visa på X →Om 12 dagar införs vårt nya straff säkerhetsförvar. Det innebär att farliga våldtäktsmän och pedofiler kan hållas inlåsta så länge de är farliga, för alltid om så krävs.
Visa på X →@SvenSwe321 Ja, så är det. Nu gällde det dock en moské i Kristianstad som spred judehat, därav min kommentar.
Visa på X →