Hur blir Sverige med LSD?

Vi sparar allt, även det som raderas.
Hur blir Sverige med LSD?

Jag fattar inte. Vad tycker M och KD om punkterna i Sverigelöftet? Står de också bakom? Eller har L bara förhandlat med det största partiet (som ändå bestämmer?)
Visa på X →Vad hände?
Visa på X →Kommer att tänka på titeln på den förre folkpartiledaren Per Ahlmarks memoarer, en uppmaning till sitt parti: ”Gör inga dumheter medan jag är död!”
Visa på X →Strömhopp av liberaler. Pehrson/Mohamsson spelade bort hela förtroendekapitalet för detta gamla och en gång stolta parti, och måste nu förlita sig på att andra partiers väljare förbarmar sig över dem. Det är sorgligt att se. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-val-2026?inlagg=d79e737317d1bd8b342764d04655729f
Visa på X →SD har förändrat M och nu har de också rattat in L. Du som är besviken och orolig och som tycker att Sverige förtjänar bättre. Bli medlem | Socialdemokraterna https://www.socialdemokraterna.se/bli-medlem
Visa på X →Om det stämmer att 3/4-delar av de liberala väljarna är emot SD, och de lämnar partiet, så har L mindre än 0,5 procent kvar av sitt väljarstöd. Det måste till många stödröster… https://www.svt.se/nyheter/ inrikes/senaste-nytt-om-val-2026?inlagg=e42f2f56f2d981242a12e87c1298529c
Visa på X →”Liberalerna” #svpol

Såhär ser det ut när vargen äter lammet. ”Just nu: L svänger – släpper fram SD i en regering” (via @omni_red) https://omni.se/a/q6P3PL
Visa på X →Talade… Det är Åkesson som rattar in Mohamsson. SD-regeringen!

@adamdanieli @emmafastesson Räcker tydligen med att de innehar poster i ett styre https://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/sd-kraver-stopp-for-prideflaggan
Visa på X →Frågan är ju om Mohamsson ens är kvar som partiledare att ta @liberalerna ut ur riksdagen? Det är ju ändå ett halvår till val.
Visa på X →Tänk att partiet som viftade med prideflaggor på valvakan 2022 nu håller en pressträff om gemensam regering med de som vill riva ner dem. Ett historiskt svek som saknar botten.


Vi har sen i höstas krävt att regeringen ska stoppa effektavgifterna. Först nu reagerar man. Dessutom kvarstår en rad frågetecken om hur det blir framåt. Exempelvis borde alla små användare undantas helt och inte vara beroende av elbolagens välvilja. Nu krävs konkreta besked.
Visa på X →L har fastställt sin riksdagslista i Stockholm. Väljarna i Sthlm kan tyvärr inte rösta på ngt Jan Jönsson-parti som är lite emot Sd.


Vilken springnota de lämnar efter sig när de åker ur riksdagen, "Liberalerna". https://www.sverigesradio.se/play/artikel/9174511
Visa på Bluesky →Vilken springnota de lämnar efter sig när de åker ur riksdagen, "Liberalerna". https://www.sverigesradio.se/play/artikel/9174511
Visa på Mastodon →Dags att aktivera elstödet. Om regeringen äntligen lyssnar på oss om effektavgifter borde de även göra det med elstödet . Aktivera det omedelbart och ge folk hjälp när de höga räkningarna ska betalas om ett par veckor.
Visa på X →Den liberala vakthunden.


Vad säger den liberala vakthunden? Mjau?

@Martinhemlig @LundbergFilip Jag tar gärna och ordnar ett seminarium och panelsamtal i Riksdagen om detta. Gärna med @EnableSverige @SFSU__ , polisen, politiker och klubbar. Vi måste ju kunna få ned konfliktnivån och prata med varandra.
Visa på X →Debatten om svensk fotboll handlar återigen om läktarna. Samtidigt pekas fotbollens ekonomi ut som ett riskområde för organiserad brottslighet. Där stora pengar rör sig måste transparensen vara större. Att vänta till 2029 med att rensa upp i agentmarknaden duger inte.

En ny usel bottennivå av Kristersson. Han är i riksdagen för att svara på frågor om hur han utövar sin regeringsmakt. Det är riksdagens roll. Att gång på gång svara genom att ösa okvädningsord över oppositionen är svagt och uselt ledarskap. Jag skäms.
Visa på X →Tidö-regeringen inför en ny ordning för att stifta lag: straffskärpningar i lagboken men inte i verkligheten. Man inför nya lagar utan ikraftträdandedatum. Jag tror inte väljarna uppfattade att löftet var ett kriminalpolitiskt paradigmskifte först år 2040. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Bx0x6Q/rasar-mot-tido-over-fordrojda-straffskarpningar?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →I dag la vi fram utskottsinitiativ för att rädda nattågen. När sträckor läggs ner och trafiken halveras måste staten ta ansvar. Nattågen binder ihop Sverige, stärker beredskapen och behövs för klimatomställningen. Nu är frågan: tänker regeringen agera – eller låta nattågen försvinna?
Visa på X →