Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Sveriges politiker,

arkiverade

Vi sparar allt, även det som raderas.

63 892inlägg arkiverade
Sök bland alla inlägg →

Senaste inlägg

@ambitionsverige Tack för ett trevligt samtal, både hos oss i SD-tältet och hos er. Ett särskilt stort tack för att ni deltog under motormässan. Jag önskar att fler partier hade varit representerade vid ett så viktigt evenemang. Lycka till i valet! 👍🏻😊

Visa på X

There is no war against #Iran. However, a war is ongoing against the Islamic Republic, which is currently occupying Iran. Repeat.

Visa på X

Övergreppen inom äldreomsorgen är till stora delar en konsekvens av det jag varnade för redan 2016; att politiker från vänster till höger (SD undantaget) betraktade äldreomsorgen som en arbetsplats för ”enkla jobb” och därmed en utmärkt plats för ”integration”. Äldreomsorgen har använts som en arbetsmarknadsåtgärd, budgetregulator och inte minst som ett integrationsverktyg. Äldre, ofta försvarslösa människor har alltså fått ta konsekvenserna av en totalt ansvarslös invandringspolitik och misslyckad integrationspolitik. Resultatet? Bland annat ökad otrygghet, språkförbistringar, övergrepp, våldtäkter - i vissa fall t o m dödsfall. Men även sämre status och lönevillkor för yrket då erfaren personal går på knäna, slutar och ersätts med i många fall okvalificerad arbetskraftsinvandring till dumpade löner. Flera kommuner har dessutom systematiskt mörkat övergrepp och våldtäkter. Låtit misstänkta jobba kvar eller bli utköpta. Inga konsekvenser för ansvariga. Mörkertalet antas också vara stort. Det är dags att gå till botten med detta. Föreslår bla att en haverikommission tillsätts omgående. Djupgående analys/kartläggning där alla aspekter belyses. Omfattning? Grundorsaker? Ansvar? Etc. Att detta pågår är helt enkelt en skam för ett land som vill kalla sig välfärdsstat.

Visa på X

@johanssonmorgan Hårda ord från en vars partikamrat hyllade Pol Pot och röda khmererna .Kalla er vad ni vill men stryk arbetarpartiet från er partibeteckning. Utvecklingen inom ert parti är ett hån mot varje hederlig arbetare.

Visa på X

Jag reagerade också på inslaget. Hur vi än väljer att mäta och prognostisera är Sverige bäst i klassen i EU, med råge. Det om något är väl relevant i sammanhanget. I stället sänder SVT ett kraftigt vinklat domedagsosande inslag (i vanlig ordning) som handlar om huruvida regeringens prognos i frågan håller eller inte, vilket blir en fråga på marginalen. Patetiskt, minst sagt.

Visa på X

New Album out now together with @BjornSoder / @SouthBearMusic & @EmelieNixon on #Iran! ⬇️ 🎶 #IranRevolution2026‌ #LionandSunRevolution https://open.spotify.com/album/3CrCNZWIllqRoCymqHZyfc?si=grDaUVICTlOeanpKZr2lOQ&nd=1&utm_medium=organic&_branch_referrer=H4sIAAAAAAAAA7WNXQuCMBiFf828VNLoIpAIQxIhKfoAb2LOTYev23zdCG%2F67WnQTwgOHDgPD6e11ozbIBiNtlJMPjXGB6m6YGdQ147ZWBuuPBKuhQN4OoS4XRQS7UmYzlmw%2F7OZ7ueJQuWWjhJMTuUjAxguOpn64VhOgpEoHSWJDg0e6O2eJVcoOFUmLzGE4vx9ogAVZd3%2F30i4UfVMV57g1DrkscaGKsm8N3LBEaVqnhXq18gxfvAql%2FYDS34r7DEBAAA%3D&product=open&%24full_url=https%3A%2F%2Fopen.spotify.com%2Falbum%2F3CrCNZWIllqRoCymqHZyfc%3Fsi%3DgrDaUVICTlOeanpKZr2lOQ&feature=organic&_branch_match_id=1528509124119817460

Visa på X

@TobiasHubinette Då skulle man kunna se dessa donationer då allt registreras. Bortsett från några arv är donationerna till SD minimala. Om man tror att att Oikos och stiftelsen på något sätt jobbar för att öka de ekonomiska intäkterna i partiet är man väldigt okunnig.

Visa på X

Tackar ödmjukast för fyra fantastiska dagar på Custom Motor Show 2026 i Jönköping, fyllda av många intressanta och givande samtal, besök och möten. Sverige är i många avseenden unikt i Europa när det gäller motorintresse, och jag hade gärna sett att fler politiska partier varit representerade på denna omfattande motormässa. Frågan om bränslepriser var utan tvekan den mest omdiskuterade, särskilt bland ungdomar som tar sina första steg in i fordonslivet med en EPA eller en äldre bilmodell som inte är särskilt bränslesnål. Även frågor om trygghet i samhället och hur vi kan motverka kriminalitet engagerade många unga besökare. Bland bilentusiaster fanns ett stort intresse för statusen kring EU:s ELV-förordning och hur den kan komma att påverka ägandet av historiska fordon samt tillgången till reservdelar. En del väljare uttryckte också missnöje med vårt arbete under mandatperioden på nationell nivå, särskilt i fråga om AR-15. Samtidigt var det övergripande intrycket att majoriteten av besökarna i vårt tält var nöjda med vårt arbete i riksdagen och samarbetet med regeringen, och de uttryckte en önskan om ett fortsatt Tidösamarbete efter valet nu i september. Det är cirka fem månader kvar till valet, och min förhoppning är att vi, oavsett valresultat, får se en regering som arbetar för Sveriges bästa och sätter landets intressen främst. Jag vill rikta ett stort tack till alla mina partikollegor i Sverigedemokraterna för deras engagemang och hårda arbete under dessa dagar. Ett särskilt varmt tack går till Jan-Ove Lipponen och SD MOTOR för att utan dessa fantastiska och engagerande människor hade inget av detta varit möjligt.

Visa på X

@TobiasHubinette SD tar ju inte emot några pengar från Oikos eller deras stiftelse. Allt sånt stöd måste redovisas.

Visa på X

@JanLindstrand Det är just Sveriges intressen jag värnar, snarare än de hos en islamistisk medeltidsdiktatur. Den regim du vurmar för använder sig som bekant av Kriminella gäng för att slå mot oss. Hade de bara låtit oss vara kanske intresset för dem inte hade varit så stort.

Visa på X

@JanLindstrand @widarandersson Barbariet står islamiska republiken för. Men du tycker väl att det är fullt halal att massakrera tiotusentals fredliga demonstranter. Det är ju annars ganska talande att du har fru och barn där.

Visa på X

@JanLindstrand @widarandersson Jag kan bara gratulera din son till de fina betygen. Jag hoppas att han med dem kan läsa vidare på annan plats.

Visa på X

@JanLindstrand @widarandersson Vad gör de där? Det där är inte Irans flagga, det är de islamistiska ockupanternas flagga.

Visa på X