Jag tycker det var en läsvärd och faktiskt hoppingivande berättelse, trots kraschen på kongressen
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
#ICC ännu inte dömt. Handlar om prövning av alla bevis. Ansvarsutkrävande. Handlar inte om att likställa parter. Handlar om att ingen står över lagen. En viktig princip. Viktigt för trovärdighet för ICC.
Visa på X →Let me be crystal clear, Borrell - Not in my name. This statement is far beyond all decency and a slap in the face to the thousands of victims whose blood was on the 'butcher's' hands. All over Iran, people are celebrating his death; we should be doing the same.
Visa på X →#Partisekreterarsamtal om trollfabrik syftade till att hålla frågorna borta från regeringen. M/KD/L bara fokuserade på att skydda regeringsunderlaget, stoppa hat/hot el med SD-ord satir mot sig själva. Inte säkerhetshot mot landet. Hotnivå 4.
Visa på X →Carkiv o Odessa i natt. Vi måste steppa upp och hjälpa #Ukraina försvara sitt territorium. Behövs #JAS, mer #luftvärn NU. Inte om något år. Vi gör inte vad som krävs nu.
Visa på X →Och så säger vi hej till trollen i fabriken
Visa på X →Ulf Kristersson: ”Förväntar mig seriösa svar” Ebba Busch: ”SD städar upp” Johan Pehrson: ”SD har vidtagit åtgärder” Regeringen har blivit trollade. Jag frågar igen. När fan är det nog? https://www.expressen.se/nyheter/sverige/sds-troll-firade-respektutbildning-med-pommac-och-utspring/
Visa på X →SD fortsätter att håna både statsministern och demokratin, på nya sätt https://www.expressen.se/nyheter/sverige/sds-troll-firade-respektutbildning-med-pommac-och-utspring/
Visa på X →@JohanLOSverige Stort grattis till ditt nya uppdrag. Jag ser fram mot konstruktiva samtal även framöver, om hur vi kan ta Sverige framåt. Lycka till
Visa på X →به نظر میرسد این پایان خوبی برای قصاب شش کلاسه باشد. #خبر_مرگش It seems like a fitting end for the notorious butcher with six years of schooling.
Visa på X →Vad tycker regeringen om #trollfabriker i #Ryssland m fl? Om de spelar med samma agenda som trollfabriker i #Sverige o om de drivs av regeringsunderlagets största parti så är det ändå inte en fråga för regeringen. Det blir partisekreterarsamtal bara.
Visa på X →Fake news är för SD uppenbart harmlöst. Hot och hat är väl bara ironi och skämt. Och för M verkar kålsuparteorin gälla. Och så skjuter M/KD/L ifrån sig den heta potatisen till en utredning för att slippa ta strid mot SD:s trollfabrik. #Agenda
Visa på X →@MarianneBroman Himla trevligt att träffas igår
Visa på X →Den här veckan visades SD:s rätta ansikte. Splittring har alltid varit deras maktstrategi och väsen. Om inte regeringen sätter ner foten kommer ytterligare en valrörelse fyllas med deras anonyma hatiska budskap. https://www.aftonbladet.se/debatt/a/zAGprK/demirok-sd-s-strategi-lat-trollen-splittra-sverige
Visa på X →Tyvärr känner många oror för att sätta upp affischer. En av många konsekvenser av SD-trollens decennium av drev. Vi presenterar idag ett förslag om att den grupp inom polisen som jobbar med demokratibrott ska finnas i hela landet, inte bara storstäderna. https://www.tv4play.se/klipp/0c020e15613ca082d665
Visa på X →Affischeringsstart i Stockholm! Pyntade Stockholm med våra budskap tillsammans med @karinernlund och @cuf


🚁
Visa på X →Många av oss gillar fisk på menyn, men jag tror inte någon vill råka bidra till Putins krigskassa när man står vid fiskdisken. Det är dags att helt förbjuda import av rysk fisk. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/B0RLe7/c-forbjud-import-av-rysk-fisk?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →De senaste dagarna har vi fått tydligt besked. Gränsen gick inte vid trollarméer som sprider lögner och hat. Den gick inte heller vid dolda kampanjer, AI-genererad desinformation eller hot mot fri, oberoende media. Ulf, Ebba och Johan, har ni inga som helst gränser?
Visa på X →@BjornBjorkqvist @ulrikagood @Centerpartiet Nu är du mest larvig. Kom tillbaka när fler gjort samma sak.
Visa på X →@NikiWesterberg @jennymaria Ja. Tyvärr gör hon och regeringen ju det. Åt fel håll. Historiska utsläppsökningar.
Visa på X →@taddson ♥️
Visa på X →För att kringgå sanktionerna så har Ryssland en så kallad "skuggflotta" i Östersjön. Om ingenting görs riskerar vi en miljökatastrof med stora oljeutsläpp. Ska vi hålla gränsen mot Putin, så måste den ryska skuggflottan bort. Nu måste regeringen agera. https://sverigesradio.se/artikel/kraver-hardare-tag-mot-skuggflottan-maste-fa-ett-stopp
Visa på X →Om SD inte accepterar detta, eller ställer sig bakom L:s förslag. Kan Johan Pehrson då fortfarande regera på deras nåder och fortsätta samarbetet? Var går den röda linjen om inte här?
Visa på X →Kan Johan Pehrson och L acceptera att detta fortsätter fram till dess att ny ev lagstiftning är på plats? Har han övriga regeringspartier med sig? De kan ändra direktiven för utredning som nu arbetar, gör ni det?
Visa på X →