Så är det då fullbordat. Det parti, SD, som bildades av skinnskallar, nynazister och en gammal SS-soldat som jobbat för Hitler, har nu helt omfamnats av Sveriges liberaler. -> https://omni.se/a/Bx05Lv
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
@Bardissimo Vann Mohamsson en Jordskredsseger? 😂😂😂
Visa på X →Toppar lämnar Liberalerna – minuterna efter kaosmötet https://www.aftonbladet.se/a/L4MvbJ
Visa på X →Agenda på SVT där Leijonborg, vill "åstadkomma viktiga saker" ihop med SD. "Kampen mot gängen, kärnkraft och massivt stöd till Ukraina..." Två frågor där total enighet råder i riksdagen och en där inget vettigt beslutsunderlag är framtaget. Snälla människor, låt oss gå i en annan riktning. 🌹
Visa på Bluesky →Agenda på SVT igen. Skönt, tycker Leijonborg, att den här frågan är avdiskad. Så att man kan fortsätta att "åstadkomma viktiga saker" ihop med SD. Frågan är då vilka dessa viktiga saker är? "Kampen mot gängen, kärnkraft och massivt stöd till Ukraina..." Två frågor där total enighet råder i riksdagen och en där inget som helst vettigt beslutsunderlag är framtaget. Snälla människor, låt oss gå i en annan riktning. 🌹
Visa på Mastodon →Efter liberalernas val är det nu Sverigedemokraterna som leder högern. Kristersson har tappat det och det är nu stor risk att Åkesson kan bli statsminister efter valet.
Visa på X →Varken @SMohamsson eller någon av strategerna bakom detta upplägg kan ju ha räknat med ett sånt här otroligt svagt stöd som slutresultat. Knappt hälften av rösterna som ensam kandidat.
Visa på X →@magnussonemma76 @CarlMelin @liberalerna Haha… man kunde inte rösta nej. Men väl avstå. Och det gjorde närapå hälften.
Visa på X →L-ledaren fick 95 röster på landsmötet, av 177. Mohamsson ställde alltså upp mot ingen, och var nära på att förlora.
Visa på X →95 röster av 177? Är det bilden av det starka partiledarskapet för @liberalerna
Visa på X →Sändningen bröts…….

@BjornSoder Kul att höra av dig, Björn! Här är en fråga jag länge velat ställa: 2023 anklagade du ju talmannen, statsministern och utrikesministern för att ”legitimera pedofili” när de deltog i Pridetåget. De krävde en ursäkt. Har du bett om ursäkt?
Visa på X →@sdkarlsson och SDs drev mot hbtq-föräldrar skapar rädsla i gruppen. SDs hat tvingar regnbågsfamiljer in i skuggan, ingen ska behöva frukta över sitt barns säkerhet eller behöva leva dolt. Det är alltså dessa Simona Mohamsson och L säger att de har en värdegemenskap med.


@MarkusWiechel hbtq-föräldrar uppger alltså att de känner viss otrygghet och vill ha vägledning för hur de som samkönade ska hantera det för att barnen ska få det så bra som möjligt, och då vill SD förbjuda att de ses i en timme en gång i veckan?
Visa på X →Skriver om AI-omställningen på arbetsmarknaden och det som svensk politik borde fokusera på kommande åren. https://www.di.se/debatt/regeringen-famlar-i-ai-omstallningen/


Vilket djävla demokratiskt haveri. Finns det kvar någon värdighet för partiet när söndag övergår till måndag så säger jag grattis. Liberalernas ödesminuter – klockades under avgörande beslutet https://www.aftonbladet.se/a/43BM2q
Visa på X →Mattias Karlsson vill stoppa de få förskolor som en gång i veckan anordnar träffar för regnbågsfamiljer. Han bryr sig inte om ”diskriminering” utan fortsätter SDs hat och förakt mot ett öppet och inkluderande samhälle. Fräscht umgänge Liberalerna hamnat i.


Jimmiepriserna skenar! 24,49 kr/l Minns ni “Magda-priser”? Då var allt enkelt. SD-regeringen har gjort oss mer beroende av dyr olja – inte mindre. Vanligt folk får betala. S vill sänka skatten tillfälligt – och bryta oljeberoendet på riktigt. #Jimmiepriser #S2026

Företrädare för Regeringskansliet var med i firandet av Irans islamiska revolution - samtidigt som tiotusentals iranier dödades av regimen. Djupt stötande och olämpligt. Vem fattade det beslutet, och varför vill utrikesministern inte svara på frågor? https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9p3PbW/ud-tjansteman-deltog-i-irans-firande-far-s-kritik?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →Sänk priset på bensin och diesel nu! Det är så tydligt att Sverige inte ska vara beroende av olja från diktaturstater. SD-regeringen har verkligen inte gjort något för att öka elektrifieringen eller sett till att vi får mer svenskt bränsle i tanken. https://www.aftonbladet.se/debatt/a/7p3exv/magdalena-andersson-sank-priset-pa-bensin-och-diesel-har-och-nu?
Visa på X →SD är. SD oavsett hur många gånger dom kramas. https://expo.se/granskning/sd-politiker-sprider-antisemitism-och-forsvarar-rysslands-krig/
Visa på X →Åkesson säger att SD inte gjort några eftergifter i den såkallade förhandlingen med L. Busch är tydlig med att uppgörelsen inte betydligt någonting vid en valseger. Ridå för Mohamsson och Liberalerna. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-val-2026?inlagg=95182bae7fb8c301322f3893fb16a123
Visa på X →@Ericson_ubbhult https://www.altinget.se/artikel/damberg-foreslaar-sankt-bensinskatt-och-en-tusenlapp-till-varje-bilagare
Visa på X →https://youtu.be/KMGpRMfdLow Se hela fikan här!
Visa på X →Kramen som begravde Tidö. Dela gärna!
Visa på X →