Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Sveriges politiker,

arkiverade

Vi sparar allt, även det som raderas.

63 847inlägg arkiverade
Sök bland alla inlägg →

Senaste inlägg

Dyr elnätsräkning? Nedlagd kärnkraft och utbyggnad av vindkraft har drivit kostsam nätutbyggnad. Framgent den ”gröna omställningen”. Från 0,7 till 25 (!) miljarder bara hos SvK på drygt två decennier.

Visa på X

@jensliljestrand Märklig kommentar. När har jag sagt att Ungern skulle vara mitt/vårt ”paradis”? Har aldrig uppfattat dig som lågintelligent, men jag börjar undra.

Visa på X

@anderslindberg Jaa... om det kan förbättra för svensk och europeiska befolkningen, varför inte? Vi har inte satt upp några röda linjer. Nu kan vi *i största hemlighet* chatta vidare med Magyar om en bra europeisk migrationspolitik. Bra va?

Visa på X

@erikpelling Trump har gjort bra saker, och mycket dåliga saker. Vad är det för konstigt med det? Debatten förs på så oerhört låg nivå, rent barnslig nivå faktiskt.

Visa på X

@DanielHellden ”Låst fast”. Den här regeringen har låtit människor välja själva vilken bil de vill köra. Det har inte införts några förbud eller fasats ut några bränslen. Ni däremot vill tvinga folk att välja elbil oavsett om det fungerar i deras livspussel eller inte.

Visa på X

Så här alla vänstertroll. Har begränsade kunskaper om ungersk politik, men med det lilla jag vet så är Tisza med Peter Magyar mer likt SD än Fidesz. Ledsen om jag lägger sordin på glädjen.

Visa på X

@anderslindberg Magyar beskriver sig själv som konservativ nationalist, mer SD än så blir det inte . Men roligt att även du inser det vara framtiden 👍👍

Visa på X

Det är alltid en seger för demokratin när den egna favoriten vinner ett val, annars...not so much.

Visa på X

@suzildus Jösses. Sossen har ägnat så mycket tid åt att svartmåla SD att hon börjar tro på sina egna skräckhistorier.

Visa på X

@suzildus Jag hoppas att du är medveten om att vi (SD) har betydligt fler likheter med Magyar & co än med Orban.

Visa på X

Vad är det jag läser? Orban medger valförlust och gratulerar motståndaren! Skulle han inte göra palatsrevolution och vägra avgå vid förlust? Eller har media och vänstern vinklat ungersk politik? Det är väl ändå inte möjligt?

Visa på X

Den gångna veckan har varit en så kallad plenifri vecka. Vilket betyder att det inte är några möten i Riksdagen, utan vi ledamöter ska vara på aktiviteter i våra hemregioner. Jag har hunnit med styrelsemöte och valplaneringsmöte med SD Varberg, utöver en digital dragning med finansministern gällande vårbudgeten. Även utåtriktade aktiviteter har hunnits med. På lördagen stod jag och partivännerna på Varbergs torg och pratade med väljarna. Och jag själv har delat ut 1500 flygblad direkt till hushållen. Ihop med mina lokala partivännerna satsar vi på att få ut 15 000 flygblad under April, och ytterligare 15 000 under maj. Ihop med att annonseringen nu börjat gå på de digitala skyltarna på tågstationen och att den första annonsen i Varbergs tidning kommer nu i veckan, så känns det verkligen som att valrörelsen nu är igång. Imorgon bitti bär det av till Stockholm igen, för en ny intensiv vecka i rikets tjänst.

Visa på X

@BlanchotSzia @RonieBerggren @AFS_riks För att jag konstaterar att Putin är ett svin? Där ser man.

Visa på X

@KristerThelin @RonieBerggren Oväntat håll? Tror nog att vi är överens i ganska många frågor.

Visa på X

Precis som många andra problem vi brottas med i dag, är de sexuella övergreppen och våldtäkterna inom äldreomsorgen ett importerat problem.

Visa på X

Att även Annika Strandhäll stryker Folkets mujahedin medhårs är inget som förvånar, hon är trots allt en sunkig socialist.

Visa på X

@RonieBerggren I enskilda sakfrågor har Orbán landat helt rätt, visst är det så. Men hans retarderade inställning i Ukrainafrågan och det ständiga rövslickeriet av Putin, gör honom till en säkerhetsrisk. Vi behöver inte fler ryska nickedockor. Jag hoppas att Magyar vinner.

Visa på X