Magdalena Andersson går till val med ett gäng som tänker stoppa ny kärnkraft, driva upp bränslepriserna 10 kronor per liter vid pump och bygga vindkraft vid din husknut. Sverige behöver ett stabilt elsystem och bränslepriser som hushållen klarar att leva sitt liv med.
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
Svensk ekonomi behöver strukturreformer. Det är inte långt mellan Konjunkturinstitutets bedömning av jämviktsarbetslösheten och den faktiska arbetslösheten – det finns med andra ord lite att göra med stimulanser och stöd. Våra reformer förbättrar ekonomins funktionssätt.
Visa på X →Inflationen var hög, konjunkturen låg och ekonomins utveckling svag. Nu har Sverige vänt från bottenligan till tillväxttoppen i EU. Inflationen pressats ner från 10 procent till målnivåerna. Arbetslösheten har minskat nio månader i rad. En familj har 5000 kronor mer i månaden.
Visa på X →När vi fick väljarnas förtroende att få ordning på Sverige gick ekonomin ner och brotten upp. Nu går ekonomin upp och brotten ner.
Visa på X →En rödgrön, sorglig och rött skämd röra.
Visa på X →@MariaStenergard @ernkrans @AsaWestlund De här kanske? https://www.facebook.com/share/v/1B2psY7zg8/?mibextid=wwXIfr
Visa på X →Magstarkt av Magdalena Andersson att beskylla högersidan för en havererad energipolitik. 1. Främst för att S lagt ner fullt fungerande kärnkraft och därigenom orakat höga elpriser. 2. Men också för att tidöpartierna nu bygger tillbaka ny kärnkraft igen.
Visa på X →Vårdköerna har kortats med 30 procent under mandatperioden med den M-ledda regeringen och Tidö. Men i S-stryda Region Stockholm växer köerna, fungerande ätstörningskliniker har lagts ner för att de är privata och busslinjer läggs ner på löpande band. För stockholmarna finns ett blå-gult alternativ den 13 september #pldebatt
Visa på X →Varför kan inte vänsterpartierna bara erkänna att det var ett väldigt dåligt beslut att lägga ner så mycket kärnkraft man bara hann med. Och att det var djupt oansvarigt att samtidigt inte ha en aning om hur elproduktionen skulle lösas. De borde be svenska folket om ursäkt!
Visa på X →Kriget i Mellanöstern kan Sverige inte göra något åt, men vi kan göra saker här hemma för att underlätta för svenskar, så att deras plånböcker inte gröps ur. Och för att bygga upp vårt elsystem igen. Detta är vad Ulf Kristersson regeringen prioriterar!
Visa på X →Partiledardebatt: Det blå-gula laget står enade i sin energipolitik där vi möjliggör för ny kärnkraft, en viktig grund för en långsiktig lösning. Vi stödjer här och nu hushållen med elstöd och sänkt skatt på bränsle för hårt arbetande människor och för landets företagare #pldebatt
Visa på X →Ulf Kristersson är tveklöst den partiledare som är bäst lämpad att leda Sverige ur pågående kriser i omvärlden.
Visa på X →Om detta måste vi berätta: #ETC #hyckleri #itsOKwhenWEdoIT
Visa på X →@ahagman ❤️🪽
Visa på X →@ahagman Har redan två katter, annars hade jag velat ha Hermès. Han är ju jättefin ❤️😻
Visa på X →Ingen flicka eller kvinna ska tvingas gifta sig med sin kusin. Kusinäktenskap används som ett verktyg för att kontrollera särskilt kvinnor och flickor och upprätthålla hedersrelaterat våld och förtryck. Det kan vi aldrig acceptera. Fr o m den 1 juli blir det olagligt med kusinäktenskap. Det är ett svek att Sverige inte tidigare har gjort mer för att stoppa det hedersrelaterade våldet och förtrycket mot flickor och kvinnor. Hederskultur har ingen plats i Sverige 🇸🇪

@ahagman Han ser nöjd ut 😅
Visa på X →Idag sänks skatten på drivmedel. Vi lever med en orolig omvärld som påverkar vår ekonomi och vi håller emot så att påverkan på de svenska hushållen inte blir allt för stor. Det ska nämligen inte kosta skjortan att ta bilen till jobbet eller skjutsa till träningen. Vi prioriterar hårt arbetande människors plånböcker och företagare som är beroende av bilen. Det är både rätt och rättvist Ⓜ️⛽️🚙

@fredrikburstedt Jag är inte minister. Och metaforen är högst träffande.
Visa på X →Glad valborg och gratulationer till H.M. Konungen! 🇸🇪
Visa på X →🇸🇪🔥🇸🇪

Kungen 80 år. Läs om varför Sverige är en monarki. https://open.substack.com/pub/spesamsverige/p/darfor-ar-och-bor-sverige-vara-en?r=409o1d&utm_medium=ios
Visa på Bluesky →Stort grattis till H.M. Konungen som fyller 80 år idag 🇸🇪💐🇸🇪 Foto: Elisabeth Toll/Kungliga Hovstaterna

Teresas Carvalhos ständiga lögner och tramsande undergräver den offentliga debatten om brottsbekämpning. Den nya lagen som gör att polisen kan ta ner gängens annonser för morduppdrag har krävt ett undantag i EU. Undantaget beslutades förra veckan. Teresas kritik är helt osaklig.
Visa på X →@NiallHarbison You give him care and love. Prayers for Rocky and for you and your team 🙏🏼
Visa på X →