Ett enkelt litet ord, men betydelsen är glasklar. "De". Ett skamligt påhopp på @AbirAlsahlani. Ni borde skämmas, men jag vet att ni inte har det i er.
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
@HDalgard Stort grattis Henrik 💐
Visa på X →@micael_ostlund @viktorbk Snacka inte skit om Alf Svensson, han är skarpare på en trött måndagsmorgon än alla ni nättroll sammantaget
Visa på X →I dag firar vi Sverige. Ett Sverige bortom det vi kan ta på, som definieras av vår öppenhet till omvärlden. Starka krafter vill nu ersätta svenska värderingar med murar. Jag tänker fortsätta fira de blågula flaggorna 🇸🇪🇺🇦🇪🇺 https://www.gp.se/debatt/vi-far-inte-normalisera-ett-sverige-som-bygger-murar.6976c31b-5e6b-49ac-876d-49638b9749e6
Visa på X →یک شرکت تلویزیونی و خبری ایرانی ویدئویی از یک نامزد حزب ملیگرای نژادپرست که ریشه در نازیسم دارد را به اشتراک میگذارد. ۳۰ سال پیش، نمایندگان این حزب در خیابانهای سوئد از هیتلر حمایت میکردند. حزبی که همکاران سوئدیاش تمام تلاش خود را میکنند تا پناهندگان، از جمله بسیاری از ایرانیها، اجازه اقامت در سوئد را نگیرند. حزبی که مسئولیت بزرگی در این دارد که بسیاری از افراد با پیشینه ایرانی در سوئد نمیتوانند ویزا برای والدین و بستگان خود بگیرند. این واقعاً غمانگیز است.


Moderaternas ledare: han samarbetar vare sig med den yttersta vänstern lr yttersta högern utan mot mitten. Så lät det inför 2018 också. Då gällde det Sverige, nu talar man om EU. Vi såg vad som hände i Sverige - efter 2018. Säger ett före valet, sedan val o då säger man annat.
Visa på X →@fritzantonsauer Stort grattis Anton. Nu hoppas jag du kan lägga detta bakom dig och jag utgår från att alla inser att det inte går att skrämma människor till tystnad.
Visa på X →@Edward_Blom Dessutom är @AndreasFejes en riktigt hyvens kille, så jag gör gärna smygreklam för honom 😀
Visa på X →@Edward_Blom Som lokalpatriot måste jag verkligen rekommendera den östgötska klosterölen från Vreta Kloster. Prisbelönt och riktigt god 🍻 https://klosterbryggeri.com/
Visa på X →Centerpartiet har drivit på för detta år, efter år. Vi har gjort skillnad. Hoppades på att regeringen kommit längre, men det blir ändå inte korken ur, fullt ut. Än finns tid för förslag som ger gårdsförsäljning på riktigt i Sverige. Ta den Forssmed och Kristersson!
Visa på X →Regeringen har försenat och försämrat utredningens förslag. Man slänger igen dörren i ansiktet på allt för många. Varför krav på att köpa biljett till ett besök? Kom igen, ta tillvara kraften på landsbygden, hos småföretagen och eldsjälarna.
Visa på X →Bra med steg framåt kring gårdsförsäljning, något @Centerpartiet jobbat för. Men glaset är fortfarande halvtomt. Volymgräns stoppar för många producenter. Temporärt ja, inte permanent. Det är förmynderi. Lita på vuxna människor.
Visa på X →@hrhellman Tack! Det är en klart oroväckande utveckling. Jag uppskattar också dina inlägg, de ger inspiration, är rakryggade och välgrundade!
Visa på X →Ett förslag som göms i en bisats. Ett genomförande veckan efter remisstiden går ut. Ett sätt att kringskära civilsamhällets finansiering. Med de små stegens tyranni marscherar regeringen mot avgrunden. Det är dags att sätta stopp nu. https://www.altinget.se/rikspolitik/artikel/tidopartierna-riggar-spelet-om-lotterna?SNSubscribed=true&ref=newsletter&refid=altinget-se-rikspolitik-onsdag-og-fredag-kl-6-398&utm_campaign=Altinget%20SE%20-%20Rikspolitik&utm_content=Altinget%20SE%20-%20Rikspolitik%20(onsdag%20og%20fredag%20kl%206)&utm_medium=e-mail&utm_source=nyhedsbrev
Visa på X →Kommer moderaterna och KD att ha några gränser mot yttersta högern i EU-parlamentet? Verkar inte finnas några röda linjer. ”Tala med alla” blir rubriken för att öppna dörrar till makten. Hänt förut. Putin älskar anpassningen.
Visa på X →Det här räcker inte på långa vägar för att rädda Östersjöns sill och strömming. Det är ett försök att framstå som att man tar havs- och vattenfrågorna på allvar, men det gör man helt uppenbart inte. Östersjön, fisken och våra svenska, kustnära fiskare förtjänar bättre än såhär
Visa på X →Det blev inget undantagstillstånd för Östersjön, inget omedelbart, totalstopp för monstertrålarna, inga riktade satsningar för renare hav. Det blev en fortsättning med ambitioner och önsketänkande, istället för aktivt, handlingskraftigt ledarskap för att rädda Östersjön.
Visa på X →Regeringens förslag för havet kan inte beskrivas som annat än en bluff. Regeringen fortsätter simma torrsim, samtidigt som Östersjöns bottnar dör, sillen och strömmingen försvinner och havsytan täcks av algblomning.
Visa på X →There was a time also in #China when people had some rights. Today we remember those fighting for freedom and hope. Those people, students who was massacred on #TiananmenSquare #standwithHongkong who has been shut down by #CCP

DN:s text sätter fingret på vad som händer när man inte bedömer individen, utan ett ursprung man själv inte kan ändra på. Det är lika fel som när man inte bedömer individen, utan istället ens klass, hudfärg, kön, sexualitet, familj, ålder eller religion. https://www.dn.se/sverige/svensk-iranier-sorteras-bort-i-strid-med-lagen/
Visa på X →Today, on June 3rd, 35 years ago, the man who deceived the world into believing he was a champion of freedom died. A tyrant who laid the foundations for all the misery today. A man with the blood of many on his hands. Who knows, June 3rd might one day become the national day of a free Iran. Or at least a day to commemorate. ۳۵ سال پیش در چنین روزی، سوم ژوئن، مردی که جهان را فریب داد تا او را قهرمان آزادی بپندارند، درگذشت. مستبدی که بنیانگذار بدبختیهای امروز ما بود و دستانش به خون بیگناهان آلوده بود. چه کسی میداند؟ شاید روزی سوم ژوئن به عنوان روز ملی ایران آزاد شناخته شود، یا دستکم روزی باشد که همیشه به یاد خواهد ماند. #خبر_مرگش


Åkesson sprider rasistiska myter om folkutbyte. Busch öppnar för samarbete med ryssvänliga partier. Det har blivit tydligt vad det här valet handlar om. Att hålla gränsen har aldrig varit viktigare.
Visa på X →Farligt för Sverige och Europa att sätta sig ned och förhandla med Le Pen och Putins hantlangare på yttersta nationalist-kanten i Europaparlamentet. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Eyp0qj/ebba-busch-oppnar-for-samarbete-med-ytterhogern-i-eu
Visa på X →@shafigheh_a Totally agree. Every single day passes, I learn new things. No one in this world knows everything, can do everything.
Visa på X →It's a complicated material. I understand that it's difficult. All european sanction regimes are based on the same framework. In reality, it doesn't matter what the sanction regime is called. What matters is that they gave what we need, a political signal and an economic signal. But the important part is that we continue with our maximum pressure. Our job is far from done.
Visa på X →