This the season! Den bästa julfilmen är såklart The Holiday. Nu kör vi.

Vi sparar allt, även det som raderas.
This the season! Den bästa julfilmen är såklart The Holiday. Nu kör vi.

Amerikanerna är spritt språngande galna. https://www.dn.se/varlden/dansk-ilska-over-gronlandskt-sandebud/
Visa på Bluesky →En hel hög med julläsning fick följa med hem från kontoret. En tidning per dag är målet, vi får se om det lyckas.

En utmärkt genomgång av fd moderat om varför svenska elpriser är onödigt höga. https://www.sydsvenskan.se/opinion/kolumnen/vad-har-denna-besatthet-av-marknaden-kostat-elanvandarna-nagon-borde-rakna-pa-det/?trk=feed_main-feed-card_feed-article-content
Visa på X →Internet killed the video star. sverigesradio.se/play/avsnitt...
Visa på Bluesky →Konkurrensen på matmarknaden är för dålig, erkänner finansministern, samtidigt som hon skjuter över ansvaret för ”lösningen” på kommunerna. Vi vill se riksdagsbeslut som bryter matjättarnas makt och pressar ner priserna för dig. https://www.sverigesradio.se/artikel/matjattarna-styr-marknaden-sa-vill-finansministern-losa-det
Visa på Bluesky →Bra fråga, de borde ju inte kunna gå in i svenska hamnar och bunkra.
Visa på Bluesky →Fartyget som ligger still med motorproblem utanför Höganäs har dokumenterade kopplingar till rysk vapenhandel. Det är oerhört viktigt att fortsätta arbetet med att stoppa de fartyg som används för att möjliggöra Rysslands krig mot Ukraina. https://www.hd.se/hoganas/detta-vet-vi-om-ankrade-fartygets-kopplingar-till-rysk-vapenindustri/
Visa på Bluesky →Blupparen har fel.
Visa på Bluesky →Det finns många skånska ord jag tycker om men min favorit är ändå när folk avslutar ett telefonsamtal med ”ja, sär vi, haj”.
Visa på Bluesky →Inga kommentarer
Visa på X →I denna typ av podd ska inte ministrar som ansvar för att motverka desinformation delta.
Visa på X →Svenskarna vill ha ett Sverigepris på el. Det vill vi också. Norge har 40 öre/kWh för hushåll året runt. Här nöjer sig regeringen med att bråka om skattesänkningar. Ge folk stabila elräkningar, inte elpriskaos. https://www.realtid.se/realtidtv/svenskarna-kraver-sverigepris-pa-el-politiken-splittrad/
Visa på Bluesky →Jag tycker inte vi hyllar lussekatten tillräckligt mycket. Pepperkakan får verkligen all uppmärksamhet.
Visa på Bluesky →Nu verkar markkontakten verkligen tryta. En halv miljon arbetslösa, matpriser och hyror som skjuter i höjden och stora nedskärningar i vården. Men det är oppositionens fel? https://www.expressen.se/nyheter/politik/svantessons-kanga-mot-s-lurar-folk/
Visa på X →Jag själv är kvar i Stockholm men från Skåne hälsas att det var en mycket snygg julgran 🌲 över Öresund idag!

Tiden stannar kort igen. Fasansfull attack mot Chanukkafirande i Australien. Det meningslösa och vidriga våldet som skapar djupa sår. Vi kan bara överkomma våldet tillsammans. Mina tankar är med alla de drabbade.
Visa på Bluesky →Det blev en oerhört sorglig och på alla sätt helt fruktansvärd första kväll på Chanukka, nu när antalet dödade i det antisemitiska attentatet i Sydney ökar. Terror och hat måste alltid bekämpas med full kraft.
Visa på Bluesky →Tiden stannar kort igen. Fasansfull attack mot Chanukkafirande i Australien. Det meningslösa och vidriga våldet som skapar djupa sår. Vi kan bara överkomma våldet tillsammans. Mina tankar är med alla de drabbade.
Visa på X →Kanske ingen överraskning att Akelius som byggt sin förmögenhet på att chockhöja människors hyror och skatteplanera inte är intresserad av att bidra till vår gemenskap. Vore bättre om hans fokus låg på att sänka hyrorna. Han har råd. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6qn09r/roger-akelius-slar-tillbaka-mot-nooshi-dadgostars-miljardarsskatt
Visa på Bluesky →Kanske ingen överraskning att Akelius som byggt sin förmögenhet på att chockhöja människors hyror och skatteplanera inte är intresserad av att bidra till vår gemenskap. Vore bättre om hans fokus låg på att sänka hyrorna. Han har råd. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6qn09r/roger-akelius-slar-tillbaka-mot-nooshi-dadgostars-miljardarsskatt
Visa på X →Oerhört glädjande att Nobels fredspristagare, oppositionspolitiker och ett stort antal politiska fångar har blivit släppta i Belarus. Vi stödjer deras kamp för demokrati och fria val. Den belarusiska befolkningen måste själva få välja sin framtid. https://www.dn.se/varlden/belarus-friger-oppositionsledare-och-fredspristagare/
Visa på Bluesky →Nooshi Dadgostars jultal: Skiljelinjen går mellan de superrika och alla oss andra youtu.be/5UCPZAVIhH4?...
Visa på Bluesky →Idag var det en yngre man med en hund som promenerade på Rörstrandsgatan i Stockholm som svor högt åt mig och var extremt otrevlig när han såg min partilogga. Jag försökte stanna och hälsa. Man undrar ju hur sådana människor mår när de svär åt folk de inte känner.
Visa på Bluesky →Det är dock en motorväg som ganska ofta står stilla i rusningstid (mina föräldrar bilpendlade där många år)
Visa på Bluesky →