Meeting with Deputy Speaker of Albania, Mr. Agron Gjekmarkaj. 🇦🇱


Vi sparar allt, även det som raderas.
Meeting with Deputy Speaker of Albania, Mr. Agron Gjekmarkaj. 🇦🇱


After the presidential election in 2020, he was arrested and in 2023 sentenced to ten years in prison. He was released in December 2025 after 4.5 years as a political prisoner.
Visa på X →Today, the Swedish delegation to the Parliamentary Assembly of the Council of Europe organized a meeting with Nobel Peace Prize laureate Ales Bialiatski, a Belarusian human rights activist and founder of the human rights organization Viasna Human Rights Centre. 👇🏻




2021, under Socialdemokraternas tid vid makten, fick en dömd våldtäktsman 840 000 kr i skadestånd för att han suttit inlåst för länge samtidigt som brottsoffret knappt fick en krona. Man kunde inte ens utmäta gärningsmannens pengar han fått av staten för att ge offret sitt skadestånd. Det gör vi upp med nu. Från och med den 1 september i år kommer sådana dömda våldtäktsmän som han inte få höga skadestånd av staten och man kommer alltid kunna utmäta gärningsmannens pengar för att betala brottsoffrets skadestånd. Oavsett var pengarna kommer ifrån. Brottsoffer kommer inte heller längre behöva försöka driva in pengarna själva innan de kan få sin brottsskadeersättning. Nu betalar staten ut pengarna och driver in dem från gärningsmannen. Vi gör det lättare för brottsoffren helt enkelt. Lagändringarna ligger just nu på riksdagens bord för behandling. Det är viktiga lagändringar för att ge brottsoffer den upprättelse de har rätt till.

Positivt att stabila privata svenska ägare kliver in. Hade vi haft en vänsterregering hade sannolikt skattebetalarna fått stå för den här finansieringen. https://www.di.se/live/stegra-sakrar-finansiering-wallenberg-ny-storagare/
Visa på X →Muslimer i Afrika fortsätter, i vanlig ordning, med att mörda kristna. Omvärlden är tyst.
Visa på X →SD har aldrig försökt skjuta ner privata satsningar i svensk industri. Tvärtom, vi har försökt säkerställa dem genom att inte snedvrida konkurrenskraften på grund av socialdemokratiska statsstöd till deras partikollegor i näringslivet.
Visa på X →”Oerhört viktigt att Magda inte samlar ihop de där gökarna i ett lag” sa inte jag utan en tung S-källa. Centerpartiet beskrivs som ”högerextremister” och Vänsterpartiet och Miljöpartiet som ”knasbollar” av socialdemokraten.

Väl talat @weimers.
Visa på X →@ernkrans Lugn med lögnerna nu. Det börjar bli tröttsamt.
Visa på X →Prognosen för svensk ekonomi såg mörk ut när när S lämnade över makten 2022. Vi var på väg att få EU:s lägsta tillväxt. Tidösamarbetet har på ett närmast otroligt sätt lyckats vända detta. Bevara oss från mer av vänsterns destruktiva politik.


@Edward_Norden_ @grok Ser ut som firandet av det assyriska nyåret på Elmia i Jönköping.
Visa på X →Med risk för att vara tjatig så var jag bara tvungen att posta en bild till om svensk vänsters bisarra reaktioner på det ungerska valet.


I vanlig ordning sammanfattar Johan Westerholm det väl.
Visa på X →@TansuYegen Tror inte de skjuts ned, tror de jammas ner.
Visa på X →Jag känner viss sympati med S-källan, men never the less är det de här partierna som ska ingå i ett eventuellt rödgrönt regeringsalternativ. 🙃

Vad hade S sagt och gjort om SD hade ertappats med fingrarna i den här syltburken under deras regeringsinnehav? - Hot imot demokratin - Hotfullt beteende mot enskilda statsråd - Kallat till flera presskonferenser https://www.dn.se/sverige/anonyma-mejl-till-regeringen-skickas-inifran-s-partikansli/
Visa på X →Å så vill vissa införa Euro som valuta?! 🤯
Visa på X →@slimatic33 @NHL @mnwild No I’m the opposite 🙌
Visa på X →@LORDGURU001 @NHL @mnwild I did 🙌
Visa på X →@scarface__83 @NHL @mnwild I did 🙌
Visa på X →💚💚
Visa på X →Hoppas Ernkrans på det hon säger så är det att hon hoppas att svenska folket väljer SD i valet i september. Jag instämmer!
Visa på X →Detta är så kul! Förmodligen det roligaste jag sett under min politiska karriär! 😂🤣 Hur vänstern hyllar en konservativ nationalist som vunnit valet i tron om att det är något vänsterstyre som vunnit. Sossarnas partivänner fick 1,2 procent. 😂 I parlamentet sitter nu bara högern

Men redan nu kan jag säga att det var ett intressant val och jag personligen välkomnar valutgången. Lika kul är det att se att vänstern hyllar och välkomnar en politisk kraft som står till höger om mitt eget parti. 😂
Visa på X →