Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
@KarlssonMax @viktorbk @OAJonsson Men du blandade ihop ”Astronomisk Ungdom” och kallade dem ”Astrologisk Ungdom” 🙃
Visa på X →Jag hörs i Studio Ett i P1 kl. 17:15 diskutera Trump, DCA-avtalet och annat smått och gott om världsläget!
Visa på Bluesky →Jag hörs i Studio Ett i P1 kl. 17:15 diskutera Trump, DCA-avtalet och annat smått och gott om världsläget!
Visa på X →Nej men det var ju en ”intressant” diskussion försvarsutskottet precis hade om de stora förändringarna i underrättelsetjänsten. Regeringen ska nu stressa igenom detta i riksdagen under sommaren.
Visa på Bluesky →I förrgår kom regeringens propositionslista för våren, de förslag regeringen planerar att lämna till riksdagen. En jättelång lista där ett stort antal proppar inte hinner bli klara innan mandatperioden är slut. https://www.regeringen.se/informationsmaterial/2026/01/propositionsforteckning-varen-2026/
Visa på Bluesky →Nej men man kan väl säga en del om isbekämpningen på Stockholms trottoarer idag. Promenera inte om ni inte måste.
Visa på Bluesky →Partiledardebatt i riksdagen. Mohamson (L) står i talarstolen och hittar på hur Vänsterpartiet röstar om Sveriges deltagande i Nato-insatser. Vi är nu med i Nato och behöver göra det bästa av den situationen. Att samarbeta med våra grannländer, tex Lettland, är precis det.

”Helt koko” Det är vad Mohamsson (L) tankevärld där hon inte förstår säkerhetspolitik. Vänsterpartiet har varit tydliga med att vi sätter trygghet för Sverige i centrum. Därför ska vi definitivt inte lita på Donald Trump och ha ett DCA-avtal med USA. https://www.expressen.se/nyheter/politik/mohamsson-sagar-dadgostar-donald-trumps-nyttiga-idiot/
Visa på X →Bra att vi kan ställa upp för våra grannar! 🇬🇱
Visa på X →Stallet växer, en ny dalahäst flyttar in. Tack Folk och Försvar för en oerhört välorganiserad rikskonferens och alla bra möten och samtal som denna mötesplats ger! #fofrk

@BenjaminDousa Kul att du är engagerad!
Visa på X →Idag blir det möte med Grönlands talman 🇬🇱
Visa på Bluesky →Idag blir det möte med Grönlands talman 🇬🇱
Visa på X →Chockerande att den iranska regimen kan ha dödat 12 000 människor! Ett horribelt agerande av en illegitim regim som måste falla.
Visa på X →Regeringen och SD valde istället att sänka skatterna för sina ministrar och partiledare med 70 000 kr/år. Dom superrika får ännu större skattesänkningar. Usel prioritering. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/stress-bakom-tusentals-sjukskrivna-i-vard-skola-och-omsorg-kan-inte-fortsatta-sa-har
Visa på Bluesky →Regeringen och SD valde istället att sänka skatterna för sina ministrar och partiledare med 70 000/år. Dom superrika får ännu större skattesänkningar. Usel prioritering. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/stress-bakom-tusentals-sjukskrivna-i-vard-skola-och-omsorg-kan-inte-fortsatta-sa-har
Visa på X →Vänsterpartiets utrikespolitiske talesperson Håkan Svenneling tycker läget är så allvarligt att Sverige borde lämna DCA-avtalet. Om USA:s hot mot Grönland: Regeringen har inte varit initiativrik i o inte kommit med något konkret förslag @hsvenneling.bsky.social https://www.svt.se/nyheter/inrikes/forsvarspolitiker-usas-spel-mot-gronland-hotar-var-sakerhet
Visa på Bluesky →@pelledragsted Vi kommer 🫶🇩🇰🇸🇪


Efter Trumps svängiga vecka medverkar jag i kvällens Aktuellt kl. 21:00 för att diskutera konsekvenser för Sverige och för folkrätten. Sverige måste nu se över vår relation till USA och säga upp DCA-avtalet som tillåter USA att ha militär närvaro på 17 platser i Sverige.
Visa på Bluesky →Efter Trumps svängiga vecka medverkar jag i kvällens Aktuellt kl. 21:00 för att diskutera konsekvenser för Sverige och för folkrätten. Sverige måste nu se över vår relation till USA och säga upp DCA-avtalet som tillåter USA att ha militär närvaro på 17 platser i Sverige.
Visa på X →Idag har jag lämnat in ännu en interpellation om den iranska regimen. När jag lämnade in mandatperiodens första interpellation efter mordet på Jina Masha Amini fylldes riksdagens läktare till bredden av svensk-iranier som ville visa sin solidaritet. https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/interpellation/de-folkliga-protesterna-i-iran_hd10274/
Visa på Bluesky →Styrka och solidaritet till Irans folk som visar otroligt mod i protesterna mot regimen. Att tysta demonstranterna genom att släcka ner internet stillar inte det uppror som redan kokar. Irans invånare har lidit länge nog under förtryck.
Visa på Bluesky →Idag har jag lämnat in ännu en interpellation om den iranska regimen. När jag lämnade in mandatperiodens första interpellation efter mordet på Jina Masha Amini fylldes riksdagens läktare till bredden av svensk-iranier som ville visa sin solidaritet. https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/interpellation/de-folkliga-protesterna-i-iran_hd10274/
Visa på X →