Sverige ska ha ett företagsklimat i världsklass. Nu krävs investeringarna som skapar förutsättningar för företagande och tillväxt. @BuschEbba @HansEklind @kdriks
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
Skriver med Ebba: ”Sverige ska vara ett land som präglas av tillväxt, innovation, spetskompetens och välfärd. Men om vi ska klättra i välståndsligan måste vi använda våra ekonomiska muskler” https://www.expressen.se/debatt/sverige-har-tappat-i-valstandsligan-i-30-ar/
Visa på X →Kunde inte sagt det bättre själv, kärnkraften är en nödvändighet för framtidens elsystem. Dags att fatta politiska beslut för kommande generationer. Vi behöver ett robust och leveranssäkert elsystem, för Sveriges tillväxt, konkurrenskraft och beredskap. @kdriks https://www.di.se/ledare/nodvandigt-att-staten-delar-karnkraftsrisken/
Visa på X →@marcusfriberg @HALLONSA Det är en form av skadereglering efter er huvudlösa nedstängning av fungerande kärnreaktorer. Elområde 4 betalar redan dyrt för ert misstag.
Visa på X →@Olle_Thorell Skadereglering.
Visa på X →@ukrainiansquad SWEDEN
Visa på X →Bidragsbrott. Försäkringskassans rapport för 2023 visar att ”Utrikesfödda tenderar att vara överrepresenterade i avsiktsgruppen inom nästan samtliga förmåner som presenteras.” Kalla in GD till utskottet för redovisning av vilka åtgärder som nu vidtas!

@LoanSundman Sagt av en man som lierade sig med den palestinska terrororganisation DFLP.
Visa på X →”Men det är en kokande gryta och media, polis och politiker måste börja lära sig inse att det är när man försöker förhindra att ångan pyser ut som grytan exploderar. Det bästa man kan göra för att undvika det är att lyfta på locket.”
Visa på X →@MatsErikson Måhända inte fascistiska, men det finns anledning att fundera över reaktionerna från politiker, polis och media. https://bulletin.nu/korn-inbordeskriget-som-kom-av-sig
Visa på X →@IngridEckerman @MariaStenergard Skatteverkets folkräkning är en del av regeringens politik. S, V, MP och C röstade emot lagförslaget. Det börjar bli ordning och reda.
Visa på X →@lisamarialucia Den kollektivavtalad veckoarbetstiden i Sverige är 37,2 tim. Vad jag kan se så är tiden densamma i DK och NO
Visa på X →@MauritsOtterloo Har du tänkt på att höginkomsttagare redan nu betalar avsevärt högre skatt till vår sjukvård i kronor räknat? Dessutom ger RUT- och ROT-avdrag ökade skatteintäkter.
Visa på X →@MeritWager @FokusRedaktion @kvartalet Underhållning på hög nivå att läsa Hakelius krönikor.
Visa på X →@M_Abrahamsson Det finns uppgifter som tyder på att del av siffrorna har sin grund i att Skatteverket börjar få ordning på folkbokföringen. Stor del utgörs enligt samma källa av personer som lämnat SE långt tidigare, men fortsatt varit skrivna i landet.
Visa på X →@KristerThelin @oisincantwell Kanske dags att se över regelverket i RB och även införa jourdomstolar. Ett stort antal förhandlingar ställs in när mt och andra inte inställer sig.
Visa på X →16 years since Russia’s military invasion of Georgia. On behalf of Swedish-Georgian Parliamentary Friendship Group, I condemn Russia's full-scale military aggression in August 2008 and hybrid tactics as well as conventional warfare ever since. Free all parts of Georgia!

Vi måste beta av Sveriges underhållsskuld och investera i framtiden för Sveriges konkurrenskraft, tillväxt och för kommande generationer! Bra och tydliga besked från KD med @HansEklind i spetsen. @kdriks https://www.di.se/nyheter/kd-s-budgetkrav-overskottsmalet-far-inte-ligga-i-vagen/
Visa på X →@petterkar1sson @Herravaldet Så det är där det landar. Personangrepp istället för att debattera sakfrågan. Tveksam om du representerar folkviljan. Streck i debatten för min del.
Visa på X →@petterkar1sson @Herravaldet Läser du vad jag skriver? Jag vet mycket väl att det pågår en utredning och att vi inte har någon lag om informationsplikt idag. Det står alla fritt att framföra åsikter, så även jag, men alla ska följa lag i det fall utredningen leder till lagförslag som antas av riksdagen.
Visa på X →@petterkar1sson @Herravaldet Inga problem alls. Alla har rätt att kritisera, men i det fall informationsplikten blir lag är det anmärkningsvärt om offentliganställda vägrar följa gällande lag.
Visa på X →@petterkar1sson https://omni.se/sex-av-tio-socialsekreterare-vagrar-folja-angiverilag/a/wgrBmo
Visa på X →@petterkar1sson Vill man misstolka så gör man. Det var en kommentar till uttalandet att offentliganställda kommer att vägra om informationsplikt införs.
Visa på X →@petterkar1sson @Herravaldet Nej, men de uttalar sig om ett framtida agerande i det fall det lagstiftas om informationsplikt.
Visa på X →@Mats0staM Lite otur när de tänker.
Visa på X →