Liberalismen har förlorat när dess löften synats av verkligheten. Över hela världen möter vi nu istället den radikaliserade konservatismen. 🌹☕️

Vi sparar allt, även det som raderas.
Liberalismen har förlorat när dess löften synats av verkligheten. Över hela världen möter vi nu istället den radikaliserade konservatismen. 🌹☕️

Liberalismen har förlorat när dess löften synats av verkligheten. Över hela världen möter vi nu istället den radikaliserade konservatismen. 🌹☕️

Ärkepest.

Ärkepest, som sagt. 🌹

”Påminner om när det var som mörkast.” Det här bådar inte gott. https://omni.se/a/166axB
Visa på X →Det här är inte normalt. https://omni.se/a/RjjAvJ
Visa på X →Och om Tidö vinner styr SD snart på UD. Hur mkt skattepengar ska då gå till antiabort-organisationer?
Visa på X →I veckan åt delar av regeringen god mat med kungliga vetenskapsakademin. Precis efter att Britz (L) och Busch (KD) avfärdat vetenskapen i klimatpolitiska rådets rapport som politiska ställningstaganden. Skenheligheten.
Visa på Bluesky →I veckan åt delar av regeringen god mat med kungliga vetenskapsakademin. Precis efter att Britz (L) och Busch (KD) avfärdat vetenskapen i klimatpolitiska rådets rapport som politiska ställningstaganden. Skenheligheten.
Visa på X →Förbjud vintsterna, Sveriges elever förtjänar bättre https://efn.se/ny-forskning-eleverna-betalar-for-vinsten-i-skolan
Visa på X →Regeringen och ffa M har under lång tid bildat opinion till förmån för ett bolag som både bryter mot socialstyrelsens riktlinjer för vård och fifflar med skattebetalarnas pengar. Här finansministern (M) (!!)

Vi vill att regeringen tar fram en handlingsplan för att möta de förändringar som AI-utvecklingen kan ha på arbetsmarknaden. https://omni.se/a/6qq7M0
Visa på X →Skjutningarna fortsätter, denna gång i Södertälje. Sverige behöver en maffialag, att polisen får plocka ned mordannonserna och punktmarkering av unga i riskzonen att begå våldsdåd. Svagt att inget av detta ännu har införts. https://www.expressen.se/nyheter/expressen-direkt/?post=39f466de-58cd-4a4c-bc40-47ef42b12067
Visa på X →Läraren som vann budgivningen av Mohamsson reklamerar köpet. Fullt förståeligt. Jag skulle vilja reklamera hela regeringen. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/L44E6P/vann-musikhjalpen-auktion-med-simona-mohamsson-far-inget-svar?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →Elmarknaden borde vara till för användarna. Men osäkerheten och oförutsägbarheten är stor för företag som riskerar betala dyra obalanskostnader. Trots kritiken är regeringen passiv. https://share.google/V7zJVYJihc9O9DBlj
Visa på X →Region Stockholm fick rätt i domstol idag. M har ägnat mycket energi åt att försvara företaget som nu dömts. https://www.dn.se/direkt/2026-04-01/vardgivare-ska-betala-13-6-miljoner-till-region-stockholm/
Visa på X →Klimatpolitiken då och nu - lyssna in politiker och företagsrepresentanter den 1 april kl 12-13. Anmälan info@hagainitiativet.se @asawestlund.bsky.social @gialuhr.bsky.social Helena Dyrssen, Helena Storckenfeldt, Rickard Nordin med flera https://www.hagainitiativet.se/inlagg/webbinarium-1-april-klimatpolitiken-da-och-nu-vad-ar-det-basta-fran-20-talet-som-vi-tar-oss-med-in-i-30-talet/
Visa på Bluesky →Att använda ätstörningsvården som ett politiskt slagträ, som högern har gjort inklusive flera ministrar, är så otroligt smaklöst. Tack för att du säger som det är @Aida_Hadzialic


Vad bra att de är så överens i Tidölaget. Är inte första gången Kristersson och M tar Ebba Busch för given. Hon lyckades åtminstone nästan med en bred energiöverenskommelse för långsiktig konkurrenskraft. Men det satte Jimmie och Ulf stopp för och nu förhandlar dem utan henne


Udda att finansministern slogs för vårdbolag som beter sig så här med offentliga medel.
Visa på X →Ni minns väl hur mycket högern skrek och anklagade oss för att svartmåla när vi sa att ”ta stöd av SD” skulle sluta med att SD togs in i regeringen och bestämde politiken? Nu är vi där.
Visa på Bluesky →Ni minns väl hur mycket högern skrek och anklagade oss för att svartmåla när vi sa att ”ta stöd av SD” skulle sluta med att SD togs in i regeringen och bestämde politiken? Nu är vi där.
Visa på X →S i region Sthlm städar undan oseriösa vårdbolag som skor sog på dina skattepengar Samma bolag som den samlade högern försvarat på olika sätt döms nu betala tillbaka miljontals kronor https://www.dn.se/direkt/2026-04-01/vardgivare-ska-betala-13-6-miljoner-till-region-stockholm/
Visa på Bluesky →Vårdbolagens fusk drabbar patienter, personal och skattebetalare. Dessutom krävs en växande administration för att hantera det, resurser som borde användas till sjukvård istället. Och det här systemet håller SD, M och KD under armarna. https://www.dn.se/direkt/2026-04-01/vardgivare-ska-betala-13-6-miljoner-till-region-stockholm/
Visa på X →Det är det här oseriösa bolaget moderater och andra försvarat. https://www.dn.se/direkt/2026-04-01/vardgivare-ska-betala-13-6-miljoner-till-region-stockholm/
Visa på X →