Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Sveriges politiker,

arkiverade

Vi sparar allt, även det som raderas.

63 930inlägg arkiverade
Sök bland alla inlägg →

Senaste inlägg

Liberalismen har förlorat när dess löften synats av verkligheten. Över hela världen möter vi nu istället den radikaliserade konservatismen. 🌹☕️

Visa på Bluesky

Liberalismen har förlorat när dess löften synats av verkligheten. Över hela världen möter vi nu istället den radikaliserade konservatismen. 🌹☕️

Visa på Mastodon

Och om Tidö vinner styr SD snart på UD. Hur mkt skattepengar ska då gå till antiabort-organisationer?

Visa på X

I veckan åt delar av regeringen god mat med kungliga vetenskapsakademin. Precis efter att Britz (L) och Busch (KD) avfärdat vetenskapen i klimatpolitiska rådets rapport som politiska ställningstaganden. Skenheligheten.

Visa på Bluesky

I veckan åt delar av regeringen god mat med kungliga vetenskapsakademin. Precis efter att Britz (L) och Busch (KD) avfärdat vetenskapen i klimatpolitiska rådets rapport som politiska ställningstaganden. Skenheligheten.

Visa på X

Regeringen och ffa M har under lång tid bildat opinion till förmån för ett bolag som både bryter mot socialstyrelsens riktlinjer för vård och fifflar med skattebetalarnas pengar. Här finansministern (M) (!!)

Visa på X

Att använda ätstörningsvården som ett politiskt slagträ, som högern har gjort inklusive flera ministrar, är så otroligt smaklöst. Tack för att du säger som det är @Aida_Hadzialic

Visa på X

Vad bra att de är så överens i Tidölaget. Är inte första gången Kristersson och M tar Ebba Busch för given. Hon lyckades åtminstone nästan med en bred energiöverenskommelse för långsiktig konkurrenskraft. Men det satte Jimmie och Ulf stopp för och nu förhandlar dem utan henne

Visa på X

Ni minns väl hur mycket högern skrek och anklagade oss för att svartmåla när vi sa att ”ta stöd av SD” skulle sluta med att SD togs in i regeringen och bestämde politiken? Nu är vi där.

Visa på Bluesky

Ni minns väl hur mycket högern skrek och anklagade oss för att svartmåla när vi sa att ”ta stöd av SD” skulle sluta med att SD togs in i regeringen och bestämde politiken? Nu är vi där.

Visa på X