@vpressfeldt Så du relativiserar att S använder ett telemarketingbolag med anställda gängkriminella som genom vilseledande säljer lotter till pensionärer?
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
Oerhört allvarligt, Magdalena Andersson och S kan och får inte fly undan ansvaret för detta. En skandal utan motstycke!


Socialdemokraternas egen penningmaskin ”Kombilotteriet” har passerat alla gränser. Det här kan inte få fortsätta. https://www.expressen.se/nyheter/chef-i-forsaljningen-av-s-lotterna-var-efterlyst-i-sverige/
Visa på X →@KentEklund @mats738 Nej, regeringen utser inga poster i riksdagens utskott.
Visa på X →Det här blir bara värre och värre, S anlitade alltså en dömd gängkriminell för att lura äldre att köpa deras lotter. https://www.expressen.se/nyheter/chef-i-forsaljningen-av-s-lotterna-var-efterlyst-i-sverige/
Visa på X →Lennart Bengtsson vs Extinction Rebellion/Greta Thunberg. LB vinnner på teknisk knockout. https://www.svd.se/a/zA4GM9/lyssna-pa-experter-i-stallet-for-pa-aktivister
Visa på X →För ett år sedan hade vi EU:s högsta reduktionsplikt på 30,5% o dieseln kostade 26 kr. S+MP regeringen hade drivit igenom att reduktionsplikten stegvis skulle höjas till 66 %! 😱 1/1 sänkte vi reduktionsplikten som vi lovat. Nu kostar det 500 kr mindre att fylla tanken! 😃🚘🚜🇸🇪


Camilla & jag är redo för frågor till statsministern.

Min partiledare..🔥
Visa på X →I partiledardebatten igår sa Magdalena Andersson flera gånger att allt fler hamnar hos kronofogden, är de möjligen deras S-lotter som ligger bakom ökningen..


@sofius @BuschEbba En mycket bra ledartext, tack att du står upp mot antisemitismen.
Visa på X →@johanssonmorgan Nej, han inledde med att hylla din mördade partikollega Anna Lindh och efterlyste en bra debatton.
Visa på X →Magdalena Andersson måste rensa upp i sitt regeringsunderlag! Tack för din tydlighet i dagens partiledardebatt @BuschEbba
Visa på X →Riksmötets öppnande 🇸🇪

”Vi kan inte fortsätta bygga ut elsystemet utan plan, det är precis vad Sverige gjort de senaste tio åren” - @Buschebba. Regeringen har presenterat - KRAFTLYFTET o Ett investeringsstöd för att stärka elsystemets förmågor i hela landet - där behoven är som störst. o Investeringar i elproduktion, energilager, effektivisering, flexibilitet eller andra systemtjänster o Stärkt energiforskning till ex avancerad kärnteknik och batterier. o Förslag som ger kommuner del av kakan när de välkomnar vindkraft. https://www.di.se/nyheter/regeringen-kraftlyftet-nya-satsningar-pa-energi-och-klimatomradet/

Den förra regeringen försvagade vårt elsystem. Vi behöver mer elproduktion som fungerar dygnet runt, även när det inte blåser eller om solen inte skiner. Regeringens nya investeringsstöd ökar kapaciteten i elsystemet där behoven är som störst.

@GreiderDD Vindkraft är en ren förlustaffär. Inget hindrar att Vattenfall betalar för anslutningarna, men de vet att det inte är hållbart. Istället vill du att skattebetalarna ska stå risken.
Visa på X →ALLA SKA HA RÅD ATT GÅ TILL TANDLÄKAREN Inför valet 2022 lovade vi att arbeta för ett högkostnadsskydd för äldre kopplat till tandvården. Den infriar vi idag när den största tandvårdsreformen på över 20 år presenterade av Tidöpartierna.

@KristerThelin @pavloscavelier Det mesta finns redovisat på http://riksdagen.se. Bara att söka på resp riksdagsledamot.
Visa på X →Presskonferens idag med Tidöpartierna om del av budget. - Skatten på arbete och pensioner sänks och det förstärkta bostadsbidraget förlängs. Mer i plånboken ökar inte bara köpkraften utan stärker arbetslinjen och sparandet. Detta bygger Sverige både starkare och tryggare.

@Panshiri_M Politisk islam, som nu flyttar fram positionerna i flera länder, är i grunden odemokratisk och har ett förakt för västliga värderingar.
Visa på X →@JohanIngero Till detta kan läggas att Malmö-Sturup tappat ett antal destinationer. Flygbolagen lämnade och flyger nu från Kastrup, så ren förlust för SE och oförändrade utsläpp på totalen.
Visa på X →@olaspannar Då fanns flygskatten som infördes 2018. Hade den någon positiv inverkan på klimatet i det här fallet?
Visa på X →@mcmanus_leon Idag presenterar regeringen miljardsatsningar på bl a infrastruktur och forskning. Inga kommentarer på det, men ett jäkla ståhej i media om slopad flygskatt som inbringar dryga miljarden till staten och har noll effekt på klimatet. Man tar sig för pannan.
Visa på X →@inashmdn @sydsvenskan @vansterpartiet Tystnaden är talande. All cred till dig för bra gräv.
Visa på X →