Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Sveriges politiker,

arkiverade

Vi sparar allt, även det som raderas.

63 807inlägg arkiverade
Sök bland alla inlägg →

Senaste inlägg

Är det rimligt med miljardkostnader (som kommer belasta elkundernas redan höga elkostnader) för kabel ut till havs? Det är både vuxet och seriöst att avkräva kunskap och besked.

Visa på X

Oseriösa Andersson. Kriegers flak har projekterats sedan 2002. Efter 22 år beslutar Vattenfall att pausa projektet. På ett möte, där Magda inte var med, frågar energiministern om hur mkt industri (effekt) som kan anslutas med Kriegers flak. Vattenfalls svar: vet inte..! ->

Visa på X

Jösses, Magda (s)…. 1.Påstå att denna regering har en havererande energipolitik när det i själva verket är vi som nu städar upp efter en tidigare usel skött energipolitik, som gett oss ett mindre elsystem trots fler producerade TWh. Nedläggningen av kärnkraft, åtta-dubbleringen av skatter för kraftvärmen och orimlig implementering av omprövning för vattenkraften som riskerar mass-urrivning av framförallt den småskaliga vattenkraften, det va en politik som INTE gynnade systemet. 2.En rimlig fråga från energiminister @BuschEbba ställdes till vattenfall gällande hur mycket industri (effekt) som skulle kunna anslutas med Krigers flak, där svaret blev - vet inte. Detta skedde alltså under mötet Magda inte närvarade vid. Om vattenfall inte tycker projektet är lönsamt, varför belasta skattebetalarna med detta? Påstå att miljardkostnader för kabel ut till havs är lösningen för södra Sveriges utsatta läge och att det skulle hjälpa företag att kunna ansluta sig till nätet. När det i själva verket enbart belastar elnätskundernas redan höga kostnader samt bidrar på marginalen med den effekt som södra Sverige så väl behöver. 3.Kära socialdemokrater, elsystemet är inte att leka med, det förtjänar att behandlas med respekt. Systemet behöver baskraft för att kunna nyttja den väderberoende kraften på ett bättre sätt. Vore så bra för både medborgare och företag om politiker kan lägga ideologiska skygglappar åt sidan och faktiskt utgå ifrån fysikens lagar. Jag och KD har gjort det, har ni möjlighet att ens överväga detta? @kdriks https://www.dn.se/sverige/magdalena-anderssons-kritik-mot-ebba-busch-det-blir-for-barnsligt/

Visa på X

Tre vågor av minst 100 ballistiska missiler från Iran har skickats mot Israel. Millioner människor i skyddsrum. Precis innan ett terrordåd i Jaffa med 4 civila dödade och sju skadade. Idag behöver Israel sina vänner. 🇸🇪🇮🇱

Visa på X

@KristerThelin @moderaterna @liberalerna Så är vår bedömning. Spårning avser redan känt material i form av bild/film, inte text. Spårningsorder kräver domstolsbeslut och avser enbart material som utgör sexuella övergrepp av barn.

Visa på X

Självklart så behöver sekretessen också brytas på fler områden, så att hela samhället kan vara med och med full kraft bekämpa brottsligheten. Vi kan och bör inte utesluta något i arbetet för att vinna kampen mot välfärdskriminaliteten.

Visa på X

Antisemitism och islamofobi fördöms. Men växande kristofobi bemöts ännu med tystnad. Unga kristna tjejer och killar kränks i skolan, av både elever och lärare, vilket gör att de döljer sin tro. Det är inte förenligt med religionsfriheten.

Visa på X

”Lets take politics out of energy policy and put physics back in”  Bra sagt av @buschebba i New York. Flera internationella röster instämmer. @kdriks

Visa på X

Nu sänker vi skatten och stärker enskilda människor och familjers ekonomi. När människor får behålla mer av sina pengar när man jobbar eller har jobbat så skapas bättre möjlighet för människor att bygga upp ett eget sparande. Det skapar verklig välfärd och trygghet.

Visa på X

Skatteintäkter, inte skattesatser, finansierar välfärdsåtaganden. I den politiska klasskampsretoriken tycks det vara tvärtom.

Visa på X

@KristerThelin @anderslindberg Något Anders Lindberg brukade påminna om för regeringsskiftet.

Visa på X

Självklart ska sjukvården försöka rädda för tidigt födda barn. Kristdemokraternas självklara utgångspunkt är alla människors lika värde. Varje människa är värdefull. Det gäller oavsett om du är sjuk, frisk eller riskerar en funktionsnedsätting. #aktuellt @kdriks

Visa på X

(S)PELSKANDALEN VÄXER S-ledningen varnades. Magdalena Andersson och partisekreterare Tobias Baudin borde ha haft kännedom om de ohederliga metoderna, men S har inte tagit ansvar för situationen. Äldre ska behandlas med respekt. Istället har de bedragits. Det är oförsvarbart.

Visa på X