Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Sveriges politiker,

arkiverade

Vi sparar allt, även det som raderas.

63 790inlägg arkiverade
Sök bland alla inlägg →

Senaste inlägg

@LarsPetersson17 @ROGSAHL Jag ska dock säga att det fanns rätt många moderater på plats när kronprinsen talade för riksdagen.

Visa på X

@PS_bajenfan Detta är en fråga som ligger utanför tidö. Hanteras av tre partier. Men nej detta är ingen okomplicerad juridik och andra avvägningar. Krävs expertutredning med tydliga direktiv från politiken. Vi har inte resurser att reda ut detaljerna men vi har heller inte rösterna.

Visa på X

@markus_uvell @NiklasGillstrom Behövs lite mer generationsväxling kanske för att man ska klara av klippa dem.

Visa på X

SVERIGES RADIO PROPAGANDAMEGAFON FÖR VINDKRAFTEN Sveriges radio, återrapporterar idag okritiskt en rapport från europeiska branschorganisationen WindEurope som menar att vindkraftsutbyggnaden bromsas av ”desinformation och missinformation”. Jag har nu fördjupat mig i vad rapporten framlyfter som denna ”desinformation och missinformation”: - Miljö- och naturpåverkan, att vindkraftverk orsakar stora skador på naturen och djurlivet, t.ex. att de dödar massor av fåglar/fladdermöss och har en negativ nettopåverkan på ekosystemet. Kommentar: Välkänt att vindkraft dödar framförallt stora rovfåglar och fladdermöss. Även känt att större vilt och valar störs av vindkraften och drar sig bort från denna. - Ekonomiska misslyckanden, att vindkraftsprojekt är ekonomiskt nonsens, extremt dyra, orsakar höga elpriser eller är tekniskt opålitliga. Kommentar: All vindkraft i Sverige går kraftigt back sedan ett antal år. Den driver också stora samhällskostnad i olika delar kopplat till effektbrist, liksom den driver kostsam utbyggnad av elnät. - Att vindkraft medför risker för elförsörjningens säkerhet, att vindkraft gör elsystemet instabilt eller att det hotar energisäkerheten i Europa. Kommentar: Att säga att vindkraft medför instabilitet och således risker borde inte vara mer kontroversiellt än att säga att himlen är blå. - Att den medför hälsorisker (t.ex. infraljud, “vindkraftssyndrom”) Kommentar: Skulle inte ta gift på allt för långtgående slutsatser, men nog finns det otaliga vittnesmål om detta. - Att batterilagring är osäkert med bland annat risker för brand. Kommentar: Halmgubbe. De enda invändningarna jag sett för större batterilagring är kopplat till resurser och kostnad. - Att vindkraftverk fryser i vinterkyla och slutar fungera Kommentar: Välkänt att bladen ibland och på vissa breddgrader blir nedisade så att verken inte kan köras. Det finns absolut utrymme för att diskutera och debattera kritiska påståenden om vindkraften, men så som jag läser rapporten så är det ett rent propagandanummer för att dupera massorna. Kommer Sveriges radio göra några fördjupade reportage kring detta propagandadokument från WindEurope? Såklart inte! Nu gäller att rätt partier vinner valet i höst!

Visa på X

När vi nu återinför tjänstemannaansvaret kommer det inte bara att gälla fall då någon gynnar sig själv eller någon annan. Även åtgärder som syftar till att otillbörligen missgynna någon annan, till exempel för att hämnas, kommer att omfattas.

Visa på X

Efter att ha varit nedstängt i nästan en vecka, är tydligen kontot @Ungsvenskarna uppe på X igen. Ta gärna tillfället i akt, gå in på deras konto och klicka på följ-knappen.

Visa på X

Det som är viktigt är att regeringen ser till att fatta beslut nu om en ny tydlig renmarksutredning så vi kan få väl avvägda förslag till riksdagen. Det drar ut på tiden.

Visa på X

@markus_uvell @NiklasGillstrom Problemet är värdet de sätter i sina tidsserier. Innebär att de aldrig någonsin kan justera nåt.

Visa på X

Sverigedemokraternas ungdomsförbund Ungsvenskarna har alltså fått sitt X-konto nedstängt. Detta efter ett inlägg om islam, som enligt X bryter mot ”plattformens regler om våldsamt innehåll”. Vad stod det då i det det aktuella inlägget? Jo följande: ”Sverige måste ta hotet från Islam på allvar. Vi måste stoppa alla moskébyggen och börja riva moskéer där det bedrivs systemhotande verksamhet. Vi behöver öka utvisningarna och återta vårt land.” Det finns naturligtvis ingenting i texten ovan som är vare sig våldsamt eller problematiskt. Ungsvenskarna har i själva verket helt rätt. Låt mig förklara: 1️⃣ Islam, framförallt i formen av islam(ism), utgör bevisligen ett hot mot den demokratiska världen. Vi ser problemen islam har givit upphov till över hela den muslimska världen, inte minst i det demokratiska underskottet, det utbredda kvinnoförtrycket och i hur olika minoriteter behandlas. Nu när vi vet att dessa krafter har siktet inställt på våra länder, är det dags att ta detta hot på allvar. 2️⃣ Det är ingen hemlighet att en lång rad moskéer, vid flera olika tillfällen, har avslöjats med att sprida olika former av hatiska, antisemitiska och kvinnoförnedrande budskap. Det handlar om moskéer med många gånger tydliga kopplingar till muslimska diktaturer och ibland även terrororganisationer. Dessa moskéer ska naturligtvis stängas med omedelbar verkan, samtidigt som vi stoppar bygget av fler. Jag menar, varför ska vi tolerera importerad systemhotande verksamhet? 3️⃣ Självklart är det så att vi måste bli bättre på att utvisa imamer och andra islamister som sprider olika former av hat och motarbetar vårt demokratiska system. De har ingenting här att göra. 4️⃣ Ja, det är dags att vi återtar vårt land och gör allt vi kan för att försvara det mot de krafter som vill ta vår demokrati ifrån oss. Jag förutsätter att nedstängningen är ett misstag. Om inte, är det - precis som Denice Westerberg säger - ”obehagligt” och något som riskerar att påverka den kommande valrörelsen negativt.

Visa på X

@DanielHellden Synd om det sprids överdrifter om vindkraftens värdelöshet. Energislagets tillkortakommanden kan enkelt stå på egna ben.

Visa på X

Synd om det sprids överdrifter om vindkraftens värdelöshet. Energislagets tillkortakommanden kan enkelt stå på egna ben.

Visa på X

Vårt förslag om att återinföra tjänstemannaansvaret för bl.a. kommunpolitiker, riksdagsledamöter och tjänstemän ligger just nu på riksdagens bord, så här ser det ut. Den första augusti börjar det gälla!

Visa på X

@frantzwagner Hänsynen till biologisk mångfald ökade på 90-talet i skogsbruket och vi kan nu se att alla indikatorer pekar åt rätt håll. Problemet när det kommer till skogsbruket är att denna hänsyn riskerar att gå överstyr på bekostnad av väldigt många andra värden.

Visa på X

@AronFlam @martenschultz Det är nog så att den är precis det, helt meningslös. Det är därför den måste tas bort.

Visa på X

Att helt skylla sossarna på den höga inflationen 2022 är ohederligt! Att vara sosse och öppna munnen är definitionen av skamlöshet! (Sossen nedan tillskriver alltså nuvarande regering inflationen året innan de tillträdde)

Visa på X