Nu har riksdagen klubbat vårt förslag om att sänka skatten på drivmedel. I tuffa ekonomiska tider står vi på vanligt folks sida. Det ska inte kosta skjortan att tanka bilen.

Vi sparar allt, även det som raderas.
Nu har riksdagen klubbat vårt förslag om att sänka skatten på drivmedel. I tuffa ekonomiska tider står vi på vanligt folks sida. Det ska inte kosta skjortan att tanka bilen.

Hade i dag förmånen att besöka Rikssalen för att gratulera H.M. Konungen som nästa vecka fyller 80 år.

@HenrikHsjogren SR har gått in i valrörelse.
Visa på X →To draw attention to Russia’s crimes against Ukrainian children and to honor the memory of the victims, the Prosecutor’s Office of the Kharkiv Region, together with the Kharkiv Human Rights Protection Group, created the exhibition Angels from Kharkiv. 👇🏻
Visa på X →Since Russia’s full-scale invasion of Ukraine began in 2022, 106 children have lost their lives in the Kharkiv Region alone. 👇🏻
Visa på X →Today I had the honor of inaugurating the exhibition Angels from Kharkiv, which is being shown in the Swedish Parliament. 👇🏻








En historia om två bilder. Den första bilden är från förra veckan. Socialdemokraternas partiledare Magdalena Andersson talar framför den iranska islamist-diktaturens flagga. Ingen i hennes rödgröna regeringsunderlag har anklagat henne för att vara antisemit, antidemokrat eller terror-sympatisör med anledning av detta. Den andra bilden är från 1996. Tidigare SD-politikern Tina Hallgren Bengtsson håller efter att hon bestämt sig för att lämna SD för nazistpartiet Nationalsocialistisk Front, ett tal framför Nazi-Tysklands flagga. 30 år senare använder svensk vänster fortfarande bilden som ett argument för att SD är extremister och odemokratiska. Så ser det ut när man styrs av klanmentalitet snarare än konsekvent moral. Olika måttstockar används för vi och dom. Den egna sidan har per automatik rätt, och motståndarsidan per automatik fel, alldeles oavsett omständigheter.


Wow! 😮
Visa på X →@connectthread Hur tänker du nu? Om priserna på drivmedel var ännu högre skulle det vara bra för ekonomin?
Visa på X →Fråga till justitieminister Gunnar Strömmer angående nya verktyg i kampen mot den kriminella ekonomin. "Den organiserade brottslighet som riktar sig emot statliga institutioner utvecklar ständigt nya metoder och områden och ligger ofta steget före både lagstiftning och myndigheters möjligheter till motåtgärder. För att uppnå bästa effekt i arbetet mot organiserad ekonomisk brottslighet är det avgörande att myndigheter kan samverka effektivt och utbyta information. I dag sker sådan samverkan inom ramen för LUS (lagen om uppgiftsskyldighet vid samverkan mot viss organiserad brottslighet), där brottsbekämpande myndigheter som Polismyndigheten, Ekobrottsmyndigheten, Tullverket, Säkerhetspolisen och Kustbevakningen under ett LUS-beslut kan bjuda in myndigheter upptagna i förordningen (2016:775) om uppgiftsskyldighet vid samverkan mot viss organiserad brottslighet till operativa och underrättelseinsatser och utbyta information i större skala. [...] Därför vill jag fråga justitieminister Gunnar Strömmer: Avser ministern att vidta åtgärder för att utöka de så kallade LUS-myndigheterna i förordningen (2016:775) om uppgiftsskyldighet vid samverkan mot viss organiserad brottslighet, så att myndigheter som Läkemedelsverket, Socialstyrelsen, E-hälsomyndigheten och Livsmedelsverket inkluderas?"

Igår morse var jag på plats hos TCO när Hövlighetsmissionen släpptes, en rapport om hur hårdare attityder påverkar samtalsklimat. Vad som visas här på bilden var bland det mest intressanta. Mångkultur är problematiskt, inte för att det finns skillnader inom mat eller musik, utan för att radikalt annorlunda moraliska synsätt och rättsuppfattningar förväntas samexistera inom samma stat.


Sedan årsskiftet har vi kraftigt skärpt reglerna för villkorlig frigivning. Det innebär bland annat att den kan dras in helt för farliga återfallsförbrytare och gängkriminella, med längre fängelsetider som resultat. Reglerna gäller för de som dömts efter årsskiftet.

The logic is the fact that it’s completely unreasonable to fly in retirees who have no connection to this country, and dump them on the lap of the Swedish taxpayer. No self respecting nation, least not your own, would or should accept this.
Visa på X →Vindkraftslobbyn påstår att Sverige är värst drabbade i Europa sett till ”desinformation” om vindkraften. Vänder man på det så är Sverige bäst i Europa på att granska vindkraften och dess brister. Bra jobbat alla ni som bidragit. https://greenpowersweden.se/sverige-varst-drabbat-av-desinformation-om-vindkraft/
Visa på X →En självklar låt till spellistan för sommarens alla fester: https://open.spotify.com/track/4dKTzNZNv5j6IOVR1u68tI?si=f183835e3ecf403b


Att personer som vistas illegalt också måste åka hem är inte att ”jävlas”. Detsamma skulle hända dig om du gjorde samma sak.
Visa på X →Kommer @AnnikaHirvonen till kammaren?
Visa på X →Det börjar märkas att det är valår på Sveriges radio. 😌

@pavloscavelier Om inte mello klarar sig i kommersiell TV förtjänar programmet inte sin existens! Enkelt!
Visa på X →@borderstokeep @Anders__Ask @elonmusk Knappast! Kärnkraft är 1000 gånger mer kraftfullt! Och planerbart!
Visa på X →Först började man se Islamiska republikens flagga bland extremvänstern och Palestinavänstern. Det i sig var märkligt. Det är ju märkligt att Feministiskt initiativ i Malmö lägger ut bilder med Islamiska republikens flagga. Kvinnor behandlas ju som andraklassens medborgare i Iran. Men att etablerade socialdemokrater nu viftar med Islamiska republikens flagga bakom Magdalena Andersson säger rätt mycket om Socialdemokraterna och var de står. Den flaggan symboliserar förtrycket i Iran. Det är teokratins flagga. Den symboliserar det religiösa förtrycket. Det uppstår några frågor: Den här Ardalan Shekarabi, som nu påstår att han är emot regimen i Iran, har han kritiserat detta på något sätt? Har han åtminstone sagt att detta inte är den flagga som det iranska folket ställer sig bakom? Vet han ens att iranier i allmänhet avskyr den flaggan? Om han nu är emot regimen, varför uttalar han sig inte? Väntar han på ett regeringsskifte så att han återigen kan träffa regimens representanter? Det är nu du ska tala, Ardalan. När din partiledare står framför regimens flagga. Det är nu du ska öppna munnen och säga några ord. Det var den första frågan. Den andra frågan riktas mot Magdalena Andersson. Nu när detta har hänt, ska hon göra ett uttalande och säga att det blev fel och att hon tar avstånd från den flaggan? Och om hon inte gör det, vad innebär det? Att det är helt okej att socialdemokrater och vänstern viftar med den flaggan? Egentligen vet jag var dessa människor står. Jag har aldrig köpt deras struntprat. Ardalan Shekarabi var inbjuden när kronprinsen Reza Pahlavi besökte riksdagen. Han kom inte. Det var inte bara han. Hela den socialdemokratiska riksdagsgruppen valde att inte närvara. Det är 106 socialdemokratiska riksdagsledamöter vi talar om. Ingen av dem var intresserad av att höra kronprinsen Reza Pahlavis tal. Men Ardalan Shekarabi har träffat den iranska regimens representanter. Bilderna på honom, där han skrattar tillsammans med Irans dåvarande utrikesminister Javad Zarif, är numera välkända. Men han vill inte träffa oppositionens representant. Nej, det går inte. Vad ska jag tro om det? Är det verkligen så svårt att förstå var dessa människor står och hur de kommer att förhålla sig till regimen i Iran den dag de får inflytande? Om du inte ser det, då vill du inte se det.

När man tror att kostnaderna för 30 års massinvandring upphör efter 2 år med låg asylinvandring. 🤡
Visa på X →@AnderssonUlla https://x.com/franssonjosef/status/2046602565857460729
Visa på X →Så Löwengrip i riksdagen vore gynnsamt för M. Man lär sig nya saker var dag.☺️
Visa på X →@FFurtenbach Det faktiska värdet står vid varje datapunkt. Det här ska folk kunna utläsa om man klarat grundskolan. Å skillnaden är signifikant!
Visa på X →