SD och regeringen har prioriterat sänkt skatt för de som redan hade tjockast plånbok istället för att satsa på vanligt folk. De har vägrat att höja barnbidraget och gjort mediciner dyrare. Man har med berått mod förlängt lågkonjunkturen. Det blev fyra förlorade år med Tidö.
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
@KarlOrrling Första av allt tack! Sen är Anna Wallentheim (S) bra kollega till mig i justitieutskottet.
Visa på X →TIdö-gänget lämnar sin sista budget. Sverige har med SD-regeringen presenterat sämre än andra länder. Med ökande arbetslöshet, lägre tillväxt och rekordmånga konkurser jämfört med andra EU-länder samtidigt som det är det dyrt att vara svensk. Fyra förlorade år med Tidö-gänget.
Visa på X →@erikssondan Trodde hon på det? 😊
Visa på X →@rankens Hatten av, hög kvalitet på Domnarvsvallen!
Visa på X →@Larskarlsson031 Det stämmer bra det😊
Visa på X →@GebegeSkarp Tack själv!
Visa på X →@larssonlarsa @Marcusthapper Jag har länkat till hela debatten i min första kommentar. Jag tycker att Strömmer är bra att debattera med. Men jag tycker att de är för svaga vad gäller den ekonomiska biten. Jag tror att det går att få till en nationell samordnare för dialog, polis, klubbar o supportrar.
Visa på X →@IsacssonLars 🌹
Visa på X →@emmsern Stort tack 😊
Visa på X →@kasi71 Det var otroligt beröm Isak, jag kan sträcka mig till att det är få saker jag bryr mig om mer än Svensk Fotboll och Fotbollen är bra för Sverige😊
Visa på X →@fatjudge Tack, Strömmer är bra att debattera med tycker jag även då vi inte håller med varandra.
Visa på X →@octoberredskin Tack 🙏
Visa på X →@KopacLover Akta dig, det kan bli en vana😊
Visa på X →@Kutar15 Stort tack för det.
Visa på X →@JoelLander1891 Så tolkade jag också det. Jag fattar att han inte kan köpa mitt förslag rakt av i talarstolen heller. Men man måste börja någonstans.
Visa på X →Att skydda fotbollen från grov organiserad brottslighet och nyansera bilden av fotbollssupportrar. Det försökte jag idag i debatt med Justitieministern.
Visa på X →Det här blev utanför manus i debatt med Justitieministern om -Bekämpning av organiserad brottslighet kopplad till fotbollens ekonomi. Men det behövde sägas tycker jag. Hela debatten i kommentarsfältet.
Visa på X →Åkessons viktigaste kompis i EU är borta. Orbans Ungern var SD topparnas önskeland liksom för fler liknande partier. Att Orban förlorar har en enorm betydelse, långt utanför Ungern. Det kan mycket väl tecknet på att SD i Sverige faller i höst. https://www.aftonbladet.se/ledare/a/ArbGlx/akessons-viktigaste-kompis-i-eu-ar-borta
Visa på X →Arbetslösheten i Sverige… om regeringen valde att lösa Sveriges problem kanske det gått bättre i opinionen. Men visst, om man vill offra tillväxt och välfärd för att hellre sänka skatten för förmögna blir det svårt. Och då blir det att ljuga om oppositionen istället.

Fyra förlorade år för Sverige. Moderaterna viker sig för SD. Lämnar springnota till svenska folket. Sänker skatter för de rikaste och lånar miljardbelopp, som sen vanligt folk ska betala höga ränteutgifter för i årtionden. Svag statsminister och ansvarslös finansminister.
Visa på X →Ändå fascinerande att finansministern verkligen betonar att reformer och satsningar fullt ut måste finansieras, nästa mandatperiod. För denna period har det visst varit helt okej att inte ta ansvar för ekonomin. Sänkta skatter på lånade pengar är visst ansvarsfullt. #budget #våp


Tidö svek välfärden igen https://via.tt.se/pressmeddelande/4326704/tido-svek-valfarden-igen?publisherId=3235493&lang=sv
Visa på X →