1: Kaoset som vi ser i Tyskland just nu är en konsekvens av en kortsiktig och oansvarig energipolitik. Tyskarna har gjort sig beroende av kol och gas. Under den förra regeringen var Sverige påväg i samma riktning. 1/3
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
En självklarhet att partiet fullt ut visar transparensen i den finansiering (S) inhämtar https://sverigesradio.se/play/artikel/8804334
Visa på X →Vi behöver stärka den palliativa vården för att erbjuda en värdig tillvaro också i livets slutskede, men sjukvården ska aldrig ställa den som är sjuk inför valet att ta sitt liv eller att vårdas och leva vidare.
Visa på X →Sjukvården ska så långt möjligt lindra den smärta och ångest som kan upplevas inför döden, men vi kristdemokrater säger nej till aktiv dödshjälp. Läs min debattartikel @GPDebatt @kdriks https://www.gp.se/debatt/om-dodshjalp-tillats-kommer-manga-att-valja-att-do-for-att-inte-belasta-anhoriga.15401940-c1af-4b9e-b93f-d1879aaeeb17?access=unknown


Häpnadsväckande svar! Sida väljer alltså bort vissa biståndsorganisationer bara för att de vilar på kristen grund och inte pga kvalitet och effektivitet. Detta visar på den religiösa okunskap som finns hos många myndigheter. Gör om gör rätt!


Erkänner att Gert Fylking var först och att det var med en gnutta ironi han yttrade ordet men jag står för det, från grunden av mitt hjärta. ”Äntligen” #renmarkskommittén #jakt #fiske https://svenskjakt.se/start/nyhet/politiker-om-nedlaggningen-antligen/
Visa på X →@nielspaarup Och ni stängde ner fungerande kärnkraft. Var det rimligt?
Visa på X →@martinklepke @sdriks Så du menar att 83 miljoner väljare röstade på en fascist? Osannolikt!
Visa på X →Dagens besked var inte förvånande och vi måste fortsatt stärka vår relation till USA, oavsett vem som befinner sig i Vita Huset. Grattis @realDonaldTrump till valvinsten. Nu måste vi kraftsamla för att säkra upp stödet till Ukraina. Lyssna när jag diskuterar valresultatet i P1 tidigare idag
Visa på X →Kvällshäng med nyvalda KDU-förbundsordförande Lollo! Go KDU go!! En rak höger!

Den här regeringen spelar inte rysk roulette med vårt försvar 🇸🇪
Visa på X →Rimlig avvägning!
Visa på X →Sveriges försvar och vår säkerhet behöver sättas främst. 🇸🇪
Visa på X →Stora barngrupper, höga ljudnivåer och bristande kvalitet är vardag för många barn. Särskilt allvarligt är det för de minsta barnen, som riskerar stress som leder till koncentrations- och inlärningssvårigheter. Barngruppernas storlek måste minska. https://www.dagenssamhalle.se/opinion/debatt/minska-barngruppernas-storlek-i-forskolan/

@anderslindberg Nu har vi en lagstiftande församling som är demokratiskt vald. Då är det inte upp till var och en att välja vilka lagar som faller en i smaken. Gäller alla och särskilt offentligt anställda.
Visa på X →@_alfray Må så vara, men tillgänglighet var bättre och vi hade gott om vårdplatser.
Visa på X →En borgerlig regering som sätter medborgares egna plånbok i centrum är ansvarsfullt! Jobbskatteavdraget, sänkt drivmedelspris och slopandet av den fiskala plastpåseskatten är några exempel på detta. Elräkningarna är tack och lov lägre nu än när vi tillträdde. För att fortsätta den utvecklingen behövs mer planerbar el. Att vi kristdemokrater vill ha sänkt elskatt är något vi jobbar för, men vi sitter inte ensamma i regering. @kdriks
Visa på X →@Klimatgranskarn Du är ju bara löjlig. Få plastpåsar som slängs i svenska naturen. Plastpåseskatten var inget annat än symbolpolitik av noll och intet värde för vare sig klimat eller miljö i Sverige.
Visa på X →@MauritsOtterloo 2021 kostade svensk sjukvård 617 miljarder, vilket motsvara 11% av BNP. Vi har störst läkartäthet i hela OECD och fler sjuksköterskor än snittet. Samtidigt har antalet vårdplatser minskat. Tyder på strukturella fel. Mer pengar är inte lösningen.
Visa på X →@Skogkar Samma desinformation kablades ut i gårdagens SR Ekot utan någon form av analys eller ansats till kritiskt ifrågasättande. Antingen är man inkompetent och/eller medveten budbärare av Oxfams famösa rapportering.
Visa på X →Stockholm förtjänar ett rättvisare skatteutjämningssystem Idag betalar varje invånare i Stockholm omkring 8000 kronor per år till utjämningssystemet. Ett system som hämmar tillväxt och straffar framgångsrika kommuner undergräver Sveriges konkurrenskraft. https://www.facebook.com/share/bEdN9X1chp6aryJ9/?mibextid=WC7FNe

@gorm_den_gamle @kdriks @moderaterna @sdriks https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/motion/klassning-av-skjutbanor-som-kritisk-infrastruktur_hc02118/
Visa på X →Bra, MEN hur kom SVT ens på tanken att ge TV-show till en av de personer som det senaste medverkat till spridningen av de grövsta konspirationsteorierna om judar? Har skapat förtroendekris för public service som finansieras på svenska folkets skattesedel https://www.svt.se/kultur/programmet-naken-med-stina-wollter-lyfts-ur-tablan
Visa på X →KD kräver svar gällande Palestina-demonstrationerna. Mycket bra Torsten!
Visa på X →Demonstrationerna har eskalerat, vi behöver veta vad polisen och åklagare gör för att lagföra de som inte demonstrerar fredligt.
Visa på X →