S vill satsa en kvarts miljard på att sätta unga i arbete (via @omni_red) https://omni.se/a/BxMn8g
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
S vill satsa en kvarts miljard på att sätta unga i arbete https://omni.se/s-vill-satsa-en-kvarts-miljard-pa-att-satta-unga-i-arbete/a/BxMn8g
Visa på X →Regeringen skär ner på jobbpolitiken samtidigt som vi har runt 100 000 fler arbetslösa sen Ulf Kristersson blev statsminister. Vi vill göra en satsning mot arbetslösheten unga. Sommarjobb i samarbete med näringslivet och flyttstöd för unga. https://omni.se/a/BxMn8g
Visa på X →Skattepengar ska användas effektivt. Inte till att gynna vinstdrivande bolag vars enda intresse är att tjäna pengar. https://www.sverigesradio.se/artikel/kry-lakare-kan-ta-100-patienter-pa-en-dag
Visa på X →Risken när hela regeringen beter sig som en besserwisser är att det är människor som hamnar i kläm när lagarna ska tillämpas. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/forskarrapport-regeringen-ignorerar-lagradet-i-hogre-grad-an-sina-foregangare
Visa på X →Det här är vad som händer när marknaden tillåts styra vården: Kry prioriterar friska patienter. Tiden kapas. Vinster maxas. Egna läkare slår larm. Och regeringen tittar på. Det är oansvarigt – och det drabbar de som behöver vård mest. https://www.sverigesradio.se/play/artikel/9192494
Visa på X →Förutom allt annat belyser det problem med hur djurtransporterna ofta ser ut! För många djur lastats på fel sätt och lider under transporter i Sverige och hela EU! https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/oEKBva/e20-stangdes-av-pa-grund-av-hons?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →Bonus och upp till 100 patienter per dag per läkare hos Kry. Flera regioner har också reagerat på att Kry inte fakturerar vårdbesök korrekt och krävt tillbaka pengar. https://www.sverigesradio.se/play/artikel/9192494
Visa på X →@Tomwhye1 Stort tack för det!
Visa på X →Regeringens lagförslag har fått allvarlig kritik från Lagrådet dubbelt så ofta under Tidöpartiernas tid vid makten jämfört med tidigare regeringar. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/forskarrapport-regeringen-ignorerar-lagradet-i-hogre-grad-an-sina-foregangare
Visa på X →@CarlOskar Nu är jag visserligen medlem i ST sedan nästan 30 år tillbaka, men jag är ändå inte säker på att det var just för min skull som de demonstrerade…
Visa på X →@ville_wirre Stort tack du🙏
Visa på X →@cjswanson Det var ett jäkla fint sällskap att hamna nära🙏
Visa på X →@johansjostran @magdandersson Tack Johan och tack för det subtila påverkansförsöket😊
Visa på X →@anjo4ramos @augustspangberg @Justitiedep Tack för det och jag känner också flera mycket vettiga politiker från andra partier. Man kan ju hålla med i sak utan att köpa hela paketet.
Visa på X →På frågan om det är troligt att vi får den tillväxt som ligger i finansministerns egen prognos i gårdagens proposition är alltså svaret från Svantesson: ”Det är inte troligt”. Nä. Inte den här gången heller skulle man kunna säga.


@KennethSpang Sånt beröm är man inte van eller bekväm med när man är från bruksort. Där är -han är ju inte helt jävla värdelös, ett gott betyg. Men iallafall, stort tack.
Visa på X →@oskar_mansson Nej det är absolut ingen slump Oskar. I en Interpellationsdebatt som igår så har jag tre inlägg. I mitt första inlägg så citerade jag och nämnde @FotbollSthlm och er granskning.
Visa på X →@ekimcaglar ✅
Visa på X →Enable, går genom gårdagens debatt i tråd med kunniga, lärorika kommentarer. Har haft mycket nyttigt utbyte av Enable när jag försökt lära mig mer om vad forskningen säger om supporterkultur.
Visa på X →Jag vet att jag upprepar mig. Men våldet upprepar sig. Sprängningarna och skjutningarna fortsätter. Och tystnad är inget alternativ. Sverige ska vara tryggt överallt.

Ett väldigt glädjande besked. Även om SD inte tror på svensk industri och gör sitt bästa för att skjuta ner satsningar som denna finns industrialister som ser potentialen i modern och strategisk viktig produktion i Sverige. https://share.google/DxrpgoTBH908MmwdI
Visa på X →Regeringens politik driver på klyftorna i Sverige. https://www.tv4.se/artikel/2lGqEtwzTsehALLWGLIisK/var-fjaerde-har-mindre-aen-500-kvar-vid-slutet-av-manaden
Visa på X →Här har ni SDs syn på demokrati. Det enda som är av värde är att människor röstar. Men att få demonstrera fritt och ha oberoende domstolar verkar inte vara viktigt. Borde vi oroa oss för att SD-ministrar kommer förbjuda 1a maj-tågen om Tidö vinner valet?


@philip11433 Tack för det!
Visa på X →