Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Sveriges politiker,

arkiverade

Vi sparar allt, även det som raderas.

63 775inlägg arkiverade
Sök bland alla inlägg →

Senaste inlägg

Vi vill införa livstids fängelse för våldtäkterna i hemtjänsten. Det är motiverat när någon utnyttjat en försvarslös äldre människa som inte kunnat värja sig, och när man dessutom har missbrukat en ställning där man har fått ansvar att ta hand om en människa som är sjuk och har fått tillgång till den personens hem. Hemtjänstvåldtäkterna måste stoppas med samhällets fulla kraft.

Visa på X

Anmärkningsvärt. Men jag har sett förare köra mot rött för att släppa förbi blåljus, polisen tom, utan att bli fällda. man kan ju också tänka sig att polisen hade annat för sig än bötfälla en bilist som ansträngde sig för att släppa förbi dem. 🤔

Visa på X

@anderslindberg Vänstern har alltid såsvårt att skilja på åsikt och fakta. Att moderaterna framför ett påstående som bygger på åsikter och uppfattningar klassas liksom inte i kategorierna sant eller lögn.

Visa på X

@PEverhill @arktisk Vindkraften motsvarar nästan exakt nettoexporten minst de senaste 16 åren. Mer vindkraft betyder större export och inga fler industrier i Sverige. Det är kontentan, sen kan man försöka snacka bort det bäst man vill.

Visa på X

@jonas_hinnfors Man behöver väl inte läsa en bok för att bemöta ett antal på förhand bestämda slutsatser?

Visa på X

@witter_dude De som tjänar pengar är de som köper den underprissatta elen som vi dumpar, samt det som projekt ettor och bygger vindkraftsparkerna. Typ.

Visa på X

@arktisk @PEverhill Sambanden för varje sekund är mer komplex materia, men som årsgenomsnitt nettoexporterar Sverige nästan exakt lika mycket som vindkraften tillför.

Visa på X

Det finns två problem med påståendet att vindkraftens roll är att pressa priserna när det blåser och att spara vatten i vattenkraftens magasin. 1. Det är en efterhandskonstruktion. 2. Det är inte sant! I realiteten måste vi dumpa nästan all vindkraftel på export då vi inte kan använda den i Sverige. Sambandet är i princip linjärt.

Visa på X

På väg till Hudiksvall för att föreläsa om islam. Jag kommer bland annat att berätta om vem den så kallade profeten Muhammed var och om hur han plundrade och mördade sig fram över Arabiska halvön. Det blir också en del om det hat som genomsyrar islam och dess källor samt om islamismens hot mot den demokratiska världen.

Visa på X

Det finns två problem med påståendet att vindkraftens roll är att pressa priserna när det blåser att spara vatten i vattenkraftens magasin. 1. Det är en efterhandskonstruktion. 2. Det är inte sant! I realiteten måste vi dumpa nästan all vindkraftel på export då vi inte kan använda den i Sverige. Sambandet är i princip linjärt.

Visa på X

The left and the Islamists together constitute the greatest threat the democratic world has ever faced. Their common goal is to destroy the West. The left-wing media is largely on their side and has no interest in reporting the truth of what is happening in Iran.

Visa på X

Svarade Kurdo Baksi i Expressen för några dagar sedan om kronprinsen Reza Pahlavis besök i Sverige och slog i praktiken hål på vartenda påstående han framförde i sin debattartikel. Inte ett enda påstående var faktamässigt korrekt. Baksi svarade därefter med ännu en serie falska påståenden. Det är intressant att medierna verkar publicera vad som helst nuförtiden om Iranfrågan. Nästan 100 procent av det Kurdo Baksi har skrivit i sina två korta texter består av falska påståenden som hade kunnat upptäckas genom enkel faktakontroll. Men Expressen har bara publicerat det. Hela den här dynamiken där vänstern går till frontalangrepp mot kronprinsen Reza Pahlavi är beklaglig. Samtidigt har samma vänster tagit fram Islamiska republikens flaggor och viftar med dem. Egentligen är man inte överraskad. Men hur rättfärdigar man något sådant? Vi har en regim i Iran som förtrycker människor, och vi har en oppositionsledare som vill ha demokrati. Ändå finns det rätt många opinionsbildare och politiker i Sverige som inte kan välja sida, utan lägger energi på att attackera oppositionsledaren. Om vi går ett år tillbaka hade den iranska oppositionen ingen tydlig ledare. Kronprinsen Reza Pahlavi hade ännu inte tagit på sig den roll han har nu. Var fanns svenska opinionsbildare och vänsterpolitiker då? De var tysta. Ingen kritik mot regimen. Inte ett ord om förtrycket i Iran. Men så fort den iranska oppositionen får en ledare som börjar samla människor och mobilisera demonstrationer, då vaknar vissa till, och börjar kritisera oppositionen, inte regimen. Vad ska man tro om dessa människor? Var fanns de för ett år sedan? Nu vill de diskutera Iranfrågan, och då är de kritiska till oppositionen? Och varför? Jo, för 47 år sedan hade Iran en monarki och det var inte demokratiskt. Okej. Tack för den historielektionen. Kan vi fokusera på förtrycket i Iran nu? Man kan också lägga till att under shahens tid fanns det knappt några iranska flyktingar i västvärlden. Visste ni det? Vissa iranier kom till väst för att utbilda sig. Sedan åkte de hem. Till och med många av de iranska vänsteraktivister som idag kritiserar shahen levde i Iran under shahens tid och flydde först efter revolutionen. Det är fakta. Så när man talar om vad som hände för 47 år sedan borde man först konstatera att shahens Iran var ett land som iranier inte ville fly ifrån, vare sig man stödde shahen eller motsatte sig honom. Det verkar som att rätt många på vänsterkanten är upprörda över att iranier nu har en representant på den internationella arenan som inte vill stödja terrorism, som förespråkar demokrati och mänskliga rättigheter, som vill ha fred mellan Iran och Israel och som vill att iranierna själva ska välja sitt statsskick. Vad är problemet? Det låter bra i mina öron. Men av någon anledning finns det politiker och opinionsbildare på vänsterkanten som är emot detta. Men här är saken. Det iranska folket behöver en representant just nu. De har inget internet. De kan inte kommunicera med omvärlden. Nästan all information som kommer ut från Iran kommer från regimens källor. Någon måste tala för det iranska folket när folket berövats sin röst. Kronprinsen Reza Pahlavi är den oppositionsledare som idag har störst förtroende och legitimitet bland iranier. Han måste få tala för det iranska folket när det iranska folket har tystats av denna fruktansvärda regim. Och låt mig ställa en enkel fråga: Om regimen vore stabil och inte höll på att falla sönder, varför ger den inte det iranska folket tillgång till internet? För att den fruktar folket. Den tar in utländska miliser för att förtrycka iranier eftersom den inte litar på iranier överhuvudtaget. Det säger allt. Nu är det dags att ställa sig på rätt sida av historien cch faktiskt stödja den iranska oppositionen. https://www.expressen.se/debatt/debatt-avfarda-inte-pahlavi-som-en-diktatorson/

Visa på X

Well said, Mr. Reza Pahlavi. And to the leftist media, I want to say this: Shame on you, you low-minded scumbags.

Visa på X

Om Socialdemokraternas prat om höjda skatter blir verklighet kommer alla att bli fattigare och staten får mindre inkomster. Det här förstår såklart Socialdemokraterna. Det handlar inte om ökade skatteintäkter. Det handlar om att vinna val på människors avundsjuka.

Visa på X

När intäkterna minskar kan man (förenklat) göra tre saker. Höja skatter (nedåtgående spiral), effektivisera eller minska på offentlig service. Effektiviseringar har aldrig varit Socialdemokraternas paradgren. De vill inte minska på statlig service. Återstår skattehöjningar.

Visa på X

Skattehöjningar är en medveten strategi av Socialdemokraterna för att minska på upplevda orättvisor. Problemet är bara att en sån höjning möjligtvis ger ökade skatteintäkter på kort sikt. På längre sikt är det inte orimligt att anta att intäkterna minskar.

Visa på X

Det är ett himla tjat om att sänka skatter för de rika på bekostnad av de som inte är rika. Jag vill därför påminna om vad som hände när Socialdemokraterna avskaffade värnskatten.

Visa på X

Naturligtvis vill Martin Aagård och Dagens ETC att vi ska krypa runt som lydiga små hundar för kamrat islam(ist).

Visa på X

@HelloX1919 @Ninnis_tankar @marievester66 @Anna1849 @svt @dagensnyheter Dom har tidvis varit asylsökande och då får man jobba under handläggningstiden.

Visa på X