@BajenInferno @FotbollSthlm Tack, jag är ingen expert. Men varit fascinerad av supporterkultur sen jag var tonåring, skrev C-uppsats om Old Firm o ser alltid hellre matcher från klack än sitt. Fanns inte så mycket politik att lyfta i det intresset som Kommunalråd i Avesta, men nu så😊
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
@gronvita Det är också ett sätt att läsa det såklart😊. Det har gjorts bra granskningar även av Expressen och Fotbollskanalen o nu den senaste i GP. Men det borde gjorts mer av de stora.
Visa på X →På tal om vad som på riktigt hotar svensk fotboll – oreglerad agentverksamhet, matchfixning och oseriösa aktörer. Fotboll STHLM är en modig mediesajt som vågar granska det.
Visa på X →@ByRickmer ✅
Visa på X →Högst aktuellt. Tidöpolitiker eldar under hoten mot anställda. https://www.aftonbladet.se/a/9pk8GW
Visa på X →@Ericson_ubbhult Här kan du bilda dig lite, Jan. https://fn.se/aktuellt/varldshorisont/sverige-i-sakerhetsradet-2017-2018-sa-gick-det/
Visa på X →Märklig aggressivitet av utrikesministern. Skäms hon för att Sverige valdes in med starkt stöd från övriga världen som medlem i FN:s säkerhetsråd 2017-18? Men tyvärr har Sveriges anseende nu fallit så mycket, att det är högst osäkert om vi skulle få det stödet i FN idag.
Visa på X →Kollar Alexander prata om Blåvitt och Göteborg som stad. Känns jäkla fint att Alex (och Elsa) trivs så bra. Lite bättre resultat och över till höger så blir det ännu bättre.
Visa på X →Krys vd kan uppenbarligen lugnt fortsätta skryta om sin utnämning från regeringen, trots alla avslöjanden och en affärsidé som drabbar patienter, läkare och skattebetalare. Statsministern vill som vanligt inte ta i frågan.
Visa på X →Igår Kry. Idag Min Doktor – fakturerat för besök som aldrig skett. Hur länge ska det fortsätta? På vems sida står Ulf och Jimmie på – patienternas eller bolagens? Vi måste stoppa detta. Skattepengar ska gå till vård, inte fusk och övervinster. https://www.sverigesradio.se/artikel/min-doktor-fakturerade-for-ej-genomfort-lakarbesok
Visa på X →Avslöjanden om Kry i @sr_ekot är oacceptabla. Ett system där vinst går före behov och där vård riskerar att bli fel. Därför har vi kallat sjukvårdsministern till socialutskottet. Regeringen kan inte blunda för larmen. Skattepengar ska gå till vård – inte till affärsmodeller.
Visa på X →Det pågår fusk med ersättningar till nätläkarbolagen. Min doktor fakturerar regionerna även när läkare över huvud taget inte mött patienter. Fuskandet måste stoppas. Vad gör regeringen? https://www.sverigesradio.se/play/artikel/9192521
Visa på X →Kriget i Mellanöstern har stora risker också för vanliga svenskar. SD och regeringen tar det inte på allvar. Besked måste ges om när flaskhalsintäkterna kan användas här hemma och hur man agerar i EU för att frikoppla elpriset från europeiska gaspriserna. https://omni.se/a/Gxr2zq
Visa på X →@BBpodd @BBJocke @BBPatrik Så jäkla hemsk situation, mycket bra intervju av er alla tre!
Visa på X →@emil_1904 Tackar 🙏
Visa på X →Vinstintresset dränerar sjukvården på knappa resurser, tvingar fram byråkrati och kontrollsystem istället för sjukvård. M och SD håller ett systemet under armarna. https://www.sverigesradio.se/play/artikel/9192521
Visa på X →@Brureb Sida var emot, pekade på ”extrema risker” för korruption.
Visa på X →@susanne609 https://www.dn.se/sverige/sds-bistand-stottar-bolsonaros-abortmotstandare/
Visa på X →@MarkusWiechel https://www.dn.se/sverige/sds-bistand-stottar-bolsonaros-abortmotstandare/
Visa på X →Här är DN:s avslöjande: https://www.dn.se/sverige/sds-bistand-stottar-bolsonaros-abortmotstandare/
Visa på X →Benjamin Dousa har låtit SD slussa svenska biståndspengar till en antiabortorganisation i Brasilien som kontrolleras av expresidenten Bolsonaro, dömd till 27 års fängelse för försök till statskupp. Vad blir nästa organisation som SD ska slussa pengar till? Ku Klux Klan?
Visa på X →@gronsvart_gbg Alla till Dalarna😊. Stort tack 🙏
Visa på X →@GebegeSkarp Tack Daniel!
Visa på X →@oscarhyle Tack för det, ja det skulle vara bra 😊
Visa på X →@Meke_DIF @ybrammah Tack, jag känner att jag har fått ett mandat tala inte bara för mig utan för S i många av de här frågorna. Men vi behöver bli fler, det finns så mycket förutfattade meningar om fotbollssupportrar.
Visa på X →