Emil i Lönneberga fick skäll när han ropade in en brödspade för 50 öre. Framstår ändå som ett kap jämfört Kristerssons 20 papp. https://www.aftonbladet.se/a/16o2yq
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
47 sprängningar hittills i år. Förra året var all time high. Gängen har bytt motiv och metoder, men våldskapitalet finns bevisligen fortfarande där. https://www.tv4play.se/korthet/8e4bda701835a9727f33?panelId=5wccxkamD5ffY9hurAO3m9
Visa på X →Att utrota gängkriminaliteten är vi många som vill. Men sannolikt kommer det inte lyckas utan ett nytt angreppssätt: - En svensk maffialag. - Pengar, punktmarkering och program för riskfamiljer för att bryta nyrekryteringen. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/16oL8G/m-s-lofte-utrota-grova-gangbrott-pa-fyra-ar?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →Tidöpartierna gör utspel om infrastruktur för försvarets behov. Men vilken säkerhetspolitisk analys bygger det på? Det kan inte svaras på, och oppositionen har inte involverats. Sverige behöver långsiktiga spelregler för totalförsvaret – inte valfläsk.
Visa på X →Kristersson sänker skatt för sig själv med 6000 kr per månad och verkar sedan fiffla med fler extravaganta förmåner till sig själv. Att ”sko sig själv” och mingla driver uppenbarligen moderater mer än att jobba. Svagt. https://omni.se/a/Gxr7rQ
Visa på X →Bombdåden fortsätter runt om i landet. I natt utanför Falkenberg vid ett parhus där familjen låg och sov. Mer måste göras, låt oss börja med en svensk maffialag och punktmarkering av unga i riskzonen. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/43OpA6/falkenberg-explosion-vid-skrea-strand?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →"Sverige ska vara ett land med full sysselsättning och hållbart välstånd. Ett land som präglas av ekonomisk säkerhet och social trygghet. Ett land där ingen som kan arbeta är arbetslös annat än i korta perioder mellan jobb eller annan sysselsättning." Välkommen att bli medlem i Socialdemokraterna!🌹

"Sverige ska vara ett land med full sysselsättning och hållbart välstånd. Ett land som präglas av ekonomisk säkerhet och social trygghet. Ett land där ingen som kan arbeta är arbetslös annat än i korta perioder mellan jobb eller annan sysselsättning. Ett land där alla kan leva på sin lön, har råd med en bra bostad och kan ta ansvar för sin familj. Där vardagen fungerar och vi känner framtidstro. Ett land där alla kan växa och leva ett gott liv." Välkommen att bli medlem i Socialdemokraterna! 🌹

Ping @sloseriombud
Visa på X →😱 Var är Slöseriombudsmannen när man behöver honom?


Moderaterna tar Stureplans champagne-vaskar-kultur till regeringen. De skuldsätter svenskarna för att sänka skatten för rika, skyddar friskolevinsterna och öser pengar över regeringskansliet. Samtidigt som ensamstående inte kan sätta mat på bordet. Men inte ens själva mönstret.
Visa på X →Vidrigt. Såhär grova brott kräver kännbara straff även för unga. Max fyra år på ungdomshem räcker inte. Detta är ett tydligt exempel på varför det är rätt att Kriminalvården tar över ansvaret för unga grova brottslingar och att ungdomsrabatterna minskar. https://www.expressen.se/nyheter/sverige/atalet-17-aring-straffvaldtog-flicka/
Visa på X →Minnet av Kristersson som statsminister lär bli mingel, privata fester och dyra inköp till Sagerska palatset. https://www.expressen.se/nyheter/sverige/har-ar-overpriserna-for-statsministerparets-inkop/
Visa på X →Vilket samhälle ska vi ha? För min del vill jag ha ett samhälle där vi värdesätter det omätbara. https://www.dn.se/kultur/josefin-olevik-nu-vandrar-pappa-runt-i-hemmet-som-en-vilsen-don-quijote/
Visa på Bluesky →Vilket samhälle ska vi ha? För min del vill jag ha ett samhälle där vi värdesätter det omätbara. https://www.dn.se/kultur/josefin-olevik-nu-vandrar-pappa-runt-i-hemmet-som-en-vilsen-don-quijote/
Visa på X →Nu när SD släpps in i regeringen kommer M, L och KD bli ännu tystare när SD driver hat mot hbtq-personer. KD har iofs varit historiskt tysta. Frågan är om Ebba och Jimmie driver en valrörelse genom att använda sig av hbtq-personer som slagträn? Troligtvis.
Visa på X →För ett land som Sverige är folkrätten ingen seminarieövning. Det är en existentiell nödvändighet. Utan folkrätt så gäller djungelns lag, och då är det alltid de små och medelstora staterna som riskerar mest. Debattartikeln här: https://www.dn.se/debatt/sa-folkratt-ar-mest-till-for-seminarier-ok-lat-oss-ha-ett/
Visa på X →I en riksdagsdebatt i torsdags kväll tog jag upp den skarpa kritiken från Sveriges främsta folkrättsexperter - Ove Bring, Pål Wrange, Mark Klamberg och Said Mahmoudi - mot Ulf Kristerssons föraktfulla beskrivning av folkrätten som ”en seminarieövning”. ->
Visa på X →Visst kan vem som helst snubbla på orden i stunden. Men att som partiledare, minister och dessutom utbildningsminister inte kunna våra grundlagar? #svpol


Regeringen måste ta grov ekonomisk brottslighet på allvar och omedelbart sätta Günther Mårder i frysboxen. Som misstänkt för insiderbrott kan man givetvis inte sitta i en styrelse för en myndighet som i stor omfattning upphandlar tjänster.
Visa på X →Se hela här! https://youtu.be/h07pQSPZ9lI
Visa på X →I Rymden kan ingen höra dig ljuga.
Visa på X →@BajenInferno @FotbollSthlm Mitt ansvarsområde i Justitieutskottet är grov organiserad brottslighet, jag har inga som helst problem med hårdare tag och vill införa maffialag. Men jag har problem med klassificering av Ultras som gängkriminella.
Visa på X →@ghokmark Du vet att Carl Bildt besökte Iran i februari 2014, första besöket på 12 år?
Visa på X →@BajenInferno @FotbollSthlm Tack, jag är ingen expert. Men varit fascinerad av supporterkultur sen jag var tonåring, skrev C-uppsats om Old Firm o ser alltid hellre matcher från klack än sitt. Fanns inte så mycket politik att lyfta i det intresset som Kommunalråd i Avesta, men nu så😊
Visa på X →