Jag har fått prata om Vänsterpartiets försvarspolitik med DN! En stor ära och väldigt roligt att få bre ut sig lite om hur vi ser på totalförsvaret: Om behovet av välfärd, offentligt ägande och jämlikhet för att bygga ett robust samhälle. https://www.dn.se/sverige/vansterns-forsvarstopp-elaka-tungor-kallar-mig-for-krigshetsare/
Visa på Bluesky →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
Jag har fått prata om Vänsterpartiets försvarspolitik med DN! En stor ära och väldigt roligt att få bre ut sig lite om hur vi ser på totalförsvaret: Om behovet av välfärd, offentligt ägande och jämlikhet för att bygga ett robust samhälle. https://www.dn.se/sverige/vansterns-forsvarstopp-elaka-tungor-kallar-mig-for-krigshetsare/
Visa på X →De har ju suttit i regering ett bra tag och de tyckte att det var viktigt att göra det.
Visa på Bluesky →Jag träffade två kamrater från Vinstri Græn och pratade EU, Nato och regering. Mycket intressant!
Visa på Bluesky →Detta är verkligen en oerhört konstigt (för att använda ett snällt ord) inbjudan och arrangemang från regeringspartierna.
Visa på X →P3 Nyheter: Ungdomsförbund sågar regeringens budget: ”Pinsamt” https://www.sverigesradio.se/artikel/9194739
Visa på Bluesky →Hur många stenar tre år gammal lava får man ta med sig från Island? (Frågar åt en vän såklart.) Vännen konsulterade älvorna och de sa tre. Så tre små taggiga lavastenar fick följa med från Grindavik.
Visa på Bluesky →Hur många stenar tre år gammal lava får man ta med sig från Island? (Frågar åt en vän såklart.) Vännen konsulterade älvorna och de sa tre. Så tre små taggiga lavastenar fick följa med från Grindavik.
Visa på X →Surgubbe fultolkar. Vi är emot DCA, vill säga upp det och kritisera sossar och regeringen för att ha skrivit ett dåligt avtal.
Visa på Bluesky →Ah, vi inväntar propositionen, så vi har ingen bestämd partilinje än men jag är personligen mycket skeptisk.
Visa på Bluesky →Jag väljer glädje och gör felanmälningar!
Visa på Bluesky →Ungern! De har visserligen valt en högerledare men oavsett är det bra för ungrarna, Ungern och Europa att Orbáns tid vid makten är över. Bra jobbat alla ungrare med ett så högt valdeltagande!

Ungern! De har visserligen valt en högerledare men oavsett är det bra för ungrarna, Ungern och Europa att Orbáns tid vid makten är över. Bra jobbat alla ungrare med ett så högt valdeltagande!

Glädjande att se den unga generationen ta ansvar för sin framtid när de går och röstar för ett annat styre. Hoppas så mycket blir bättre nu både Ungern, Ukraina och Europa!
Visa på Bluesky →Låt oss hålla tummarna för detta nu. Ungrarna behöver ett bättre ledarskap och Europa behöver bli av med en ryssvänlig fascist.
Visa på X →Ja jag förväntar mig det på riktigt
Visa på Bluesky →För att jag hört dem prata i hårda ordalag om USAs hot mot Grönland och USAs låga stöd till Ukraina tidigare och förväntar mig att samma linje hålls.
Visa på Bluesky →Haha men ändå positivt med information!!
Visa på Bluesky →Tråkigt att du känner så. Diplomati handlar om att prata även med länder man inte tycker om. Sverige har tex ambassad i Nordkorea.
Visa på Bluesky →Nej, vi är emot avtalet som princip, vi vill inte ha utländska militära baser i Sverige.
Visa på Bluesky →Ingen aning. Du får precisera frågan.
Visa på Bluesky →”Hej vi måste tyvärr boka om på grund av vädret, ja du vet hur det är” Sverige: ”Va? Nä, det går inte… kanske finns en lucka om tre-fyra veckor, men jag vet inte…” Island: ”Absolut, vi ses imorgon istället, vädret bestämmer, det kan man inte påverka.”
Visa på X →@egyptenguiden Public service! =)
Visa på X →När Israel dödar svenska barn, då, om någon gång, borde Israels ambassadör kallas upp och attackerna mot Libanon fördömas. https://www.svt.se/nyheter/utrikes/tre-svenskar-dodade-i-libanon-sa-gick-attacken-till
Visa på Bluesky →Det förväntar jag mig att de gör.
Visa på Bluesky →