Kul att KD nu sätter likhets-tecken mellan Sverige och Volvo. KD svek ju Volvo genom att kräva försämringar för just Volvo och andra bilföretag i framkant när EU:s klimatkrav på bilar skulle förhandlas. https://www.dn.se/ekonomi/stort-intresse-da-volvo-lanserarde-odesbilen-ex60/
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
Ännu ett exempel på ineffektiva insatser från den här SD+regeringen. Det måste bli slut på slöseriet. #svpol #s2026


Exakt.
Visa på X →Regeringen borde agera, inte bara kommentera. En kraftfull elektrifiering, inhemskt producerade bränslen och energieffektivisering skulle ha gjort stor skillnad. Istället har beroendet av fossilt ökat. https://www.expressen.se/nyheter/politik/ebba-busch-om-energikrisen-varsta-nagonsin/
Visa på X →”Du har sagt att hennes fokus är storstäderna och höginkomsttagarna. – Ja, exakt. De pengar de har använder de till att sänka skatten för förmögna människor i storstäder. Och det betalas av vanligt folk i deras lokala välfärd och lokala kultur.” Jag vill bygga Sverige starkare.

Bra initiativ av regeringen! Vad börjar vi läsa, grundlagarna? Vasaskeppet? Selma Lagerlöf?

Vi har krävt en ny ventil sedan vår partikongress förra året...
Visa på Bluesky →Ingen har sagt "spara"... utrymmet för OFINANSIERADE reformer beskrivs som slut (följer av hur fin pol ramverket fungerar). Men det går att finansiera reformer också.
Visa på Bluesky →Regeringen ger inte intryck av att förstå allvaret. Beroendet av olja kan slå hårt om vi inte tar höjd för allvarliga störningar i importen. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ministern-sagar-eu-forslaget-om-hemarbete-inte-rimlig-losning
Visa på Bluesky →Regeringen ger inte intryck av att förstå allvaret. Beroendet av olja kan slå hårt om vi inte tar höjd för allvarliga störningar i importen. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ministern-sagar-eu-forslaget-om-hemarbete-inte-rimlig-losning
Visa på X →Kanske SD regeringens största misslyckanden. Och fortfarande ingen politik. Förlorade år för Sverige. https://www.di.se/mobil/nyheter/arbetslosheten-steg-i-mars/
Visa på X →"Kalla det vad ni vill – vänstersväng eller ej. Men Sverige behöver byta riktning i valet 2026." Annie Ross & Staffan Lindström säger precis som det är. https://www.expressen.se/debatt/debatt-darfor-blir-politiker-radda-for-vanstern-/
Visa på Bluesky →"Kalla det vad ni vill – vänstersväng eller ej. Men Sverige behöver byta riktning i valet 2026." Annie Ross & Staffan Lindström säger precis som det är. https://www.expressen.se/debatt/debatt-darfor-blir-politiker-radda-for-vanstern-/
Visa på Mastodon →Klimatförändringarna har redan stora konsekvenser. Vi gör klokt i att försöka begränsa dem. https://www.sverigesradio.se/artikel/tusentals-dodsfall-i-europa-kopplas-till-klimatforandringar
Visa på Bluesky →Klimatförändringarna har redan stora konsekvenser. Vi gör klokt i att försöka begränsa dem. https://www.sverigesradio.se/artikel/tusentals-dodsfall-i-europa-kopplas-till-klimatforandringar
Visa på X →Höja bolåneräntor men ”glömma” höja sparräntan - en vinstmaskin för bankerna. Regeringens och SDs passivitet kostar svenska folket stora pengar - men är såklart trevlig för bankerna. https://share.google/w7HQB3eLfy2ECBtYf
Visa på X →”Antalet arbetslösa ökade med 79 000 och var 565 000 vilket motsvarar ett arbetslöshetstal på 9,7 procent, en ökning med 1,2 procentenheter.” Var är jobbpolitiken? https://www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/arbetsmarknad/utbud-av-arbetskraft/arbetskraftsundersokningarna-aku/#_Nyckeltal
Visa på X →Obehagligt. Tänker på alla elever, lärare och föräldrar idag som givetvis känner oro och otrygghet när något sådant här sker. https://tt.omni.se/flera-skolor-i-borlange-haller-stangt-efter-hot/a/q6yKOg
Visa på X →Suverän panel på samtal om -Supporterkultur i förändring. Ni som missade att vara där kan se det via Biblioteket play. Många utanför fotbollssfären borde ta del av det. Mycket givande samtal efteråt också om Ultras och en del om Celtic, där kunde även jag bidra lite.

Ingenting. Är svaret på vad fan du får för de skattepengar som SD-regeringen slösar bort. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bOOmkA/skulle-ge-jobb-at-unga-normal-tar-pengarna?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →Dousa och M är desperata och behöver då ljuga om andra. Men faktum kvarstår. EU:s tredje högsta arbetslöshet och rekordmånga konkurser är facit för SD-regeringen. M offrar svensk industri för att blidka SD:s kulturkrig, det är skadligt för Sverige. https://www.di.se/debatt/replik-dousa-ar-desperat
Visa på X →Ett skatteslöseri från SD och M som sker på bekostnad av riktiga insatser för fler jobb. Dessutom på lånade pengar. https://share.google/7niPoJO6pxuVE1zpv
Visa på X →Bra! https://www.expressen.se/kultur/nalin-baksi/i-sverige-har-vi-vant-oss--vid-fusk-och-korruption/
Visa på Bluesky →Håller med. https://www.expressen.se/kultur/nalin-baksi/i-sverige-har-vi-vant-oss--vid-fusk-och-korruption/
Visa på X →Att öppna eld mot polis i ett flerfamiljshus är en hänsynslös och fullständigt oacceptabelt kriminalitet. Det är ett angrepp på på vanliga människors trygghet i sitt hem och på rättsstaten. Allt stöd till polisen och till de boende som drabbats av detta. https://www.dn.se/direkt/2026-04-21/person-skot-mot-polis-i-stockholm/
Visa på X →