Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Sveriges politiker,

arkiverade

Vi sparar allt, även det som raderas.

63 763inlägg arkiverade
Sök bland alla inlägg →

Senaste inlägg

Det stämmer att vi en gång i tiden (1980) stod för annan linje. Viktigt att vi 2006 började ompröva vårt beslut. Kunskapen om elsystemet och energifrågorna blev djupare. Vore bra om fler partier tog fysikens lagar på allvar. Energifrågan är för viktig för att dribblas bort av ideologiska skygglappar.

Visa på X

Vetenskapen ska bidra till klarhet, inte förvirring. Professorer påstår att det är ”historieförfalskning att hävda att S och Mp förstörde elsystemet”. Dessvärre lider deras argumentation av allvarliga problem. Läs gärna mitt svar på deras artikel ⬇️ @kdriks

Visa på X

@evamarcus @tweex_svpol @andreascervenka Faktaresistent? Nämn ett enda realistiskt alternativ till kärnkraft som ”experterna” nämnde. Det var nej, nej, nej till nya reaktorer utan att ge några svar på lösning till skillnad från Ebba Busch som gav sakliga och relevanta svar.

Visa på X

Även om vindkraft föreslås som en del av lösningen, kan den inte lösa problemen med stabilitet och höga elpriser när det inte blåser. Södra Sverige behöver ny baskraft, och nya kärnkraftsreaktorer är en central del av lösningen. 4/4

Visa på X

Tur vi har en regering som lägger om energipolitiken och som har presenterat över 50 åtgärder för att lösa problemen i elsystemet på både kort och lång sikt. 3/4

Visa på X

När det blåser blir det billigare och när det är vindstilla i Europa är det ohemult dyrt. Inget superhärligt system. 2/4

Visa på X

Ebba Busch levererar i #svtagenda KD börjar här: Väderberoende elproduktion har visat sig från olika slagsidor under senaste veckan. Tråd 🧵 1/4

Visa på X

Agenda rubricerar kvällens program ”Kärnkraftens pris” Det utesluter inte betydelsen av ALLA kraftslag, Teknikneutralitet, kallas det, precis som den här regeringen ständigt lyfter fram och som ministern åter igen påminner om ikväll 👏 @BuschEbba @kdriks

Visa på X

Ibland skulle det vara bra för politiker att bara erkänna att retoriken blev fel. Otroligt pinsamt för S att överhuvudtaget driva på i frågan om den nya modellen som sossarna själva beslutade om i december 2014. ⬇️

Visa på X

Vem som bestämt att kärnkraften skulle läggas ned är tydligt , en av de inblandade poserar stolt.

Visa på X

@hrhellman Har du tagit del av utredning och dom, eller killgissar du? Med tanke på din profession är du förvånansvärt svepande i dina inlägg.

Visa på X

Svenskt stål och det fina varumärket SSAB förtjänar bättre än att behöva förknippas med den utdaterade Woke-trenden. God jul! 🎅🏻🎄🌟

Visa på X

KD vill sänka elskatten. Den moderatledda regeringen med Ulf Kristersson som statsminister och Elisabeth Svantesson (M) som finansminister har tyvärr inte beslutat det. Också har Sonesson mage att anklaga Ebba Busch för att höja elskatten? Det får finnas gränser för skamlösheten.

Visa på X

@KentEklund @TEPettersson Har du hört talas om effektskatten som omöjliggjorde fortsatt drift rent affärsmässigt? S och MP har stor skuld i den nuvarande situationen.

Visa på X