Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Sveriges politiker,

arkiverade

Vi sparar allt, även det som raderas.

63 749inlägg arkiverade
Sök bland alla inlägg →

Senaste inlägg

Nu går vi fram med förslag om att tvinga företagen bakom sociala medier-plattformarna till att ta bort gängens mordannonser. Om företagen inte tar bort mordannonserna väntar dyra sanktionsavgifter som kan uppgå till miljardbelopp. Lagen planeras träda ikraft den 15 juli.

Visa på X

Mångkulturen och massinvandringen sliter isär. Vi är många som inte känner igen oss längre.

Visa på X

Vi vill inrätta en insatsstyrka på Polisen som jobbar på samma sätt som Dumpen. Vinner vi valet ska vi också säkra upp skola, vård och omsorg från övergrepp. I vårt Sverige har pedofiler inget att göra på skolor eller bland barn. De ska vara inlåsta.

Visa på X

Aktivisten Tomas Kåberger, mannen som MP tryckte in i Vattenfalls styrelse när man ville lägga ner kärnkraften!

Visa på X

Fick en artikel publicerad i Bulletin för några dagar sedan om vad syftet var med att vi bjöd in kronprinsen Reza Pahlavi till riksdagen: ”Själva syftet med besöket har inte varit, som vissa hävdar, att legitimera Pahlavi. Syftet har varit att inleda dialog med en del av Irans demokratiska opposition som redan har stor legitimitet. Det handlar om en legitimitet som förankras i stöd från det iranska folket, men också hos politiker i västvärlden som söker ett seriöst demokratiskt alternativ till den nuvarande regimen i Iran. Det sägs ofta att auktoritära krafter flyttar fram sina positioner, och så fnyser man åt någon som Viktor Orbán. Men frågan är vad som ska göras åt verkliga diktaturer, som den i Iran. Kommer vi i Sverige att stödja demokratiska alternativ till diktaturer i världen, eller kommer vi endast att oroa oss över hur diktaturer flyttar fram sina positioner? Jag förordar att Sverige inleder samtal med demokratiska alternativ, särskilt i diktaturer som inte respekterar svensk suveränitet och bedriver verksamhet för att skada svenska medborgare. Ett demokratiskt Iran skulle gynna Europa, Sverige och hela världen.” Man kan ju fråga alla de som kritiserar besöket vad alternativet är. Ska vi samtala med regimen i Tehran som hotar svenska medborgare och samarbetar med kriminella nätverk i Sverige? Skulle kritikerna då bli nöjda? Ska vi samtala med den del av den iranska oppositionen som är helt irrelevant? Varför skulle man göra det? Vill man på riktigt ha demokrati i Iran då måste man prata med personer som har stödet och legitimiteten att möjliggöra det. Det är inte svårare än så. Man kan inte prata med oppositionsfigurer som är helt okända bland iranier eller saknar legitimitet helt och hållet. Jag förstår inte vad poängen med ett sådant samtal skulle vara. https://bulletin.nu/debatt-sd-darfor-bjod-vi-in-reza-pahlavi-2

Visa på X

Träffade just Tomas Idegard och fick äntligen chansen att skälla ut honom för en sak han sa om SD i SVT:s morgonsoffa för ca 17 år sedan som då gjorde mig rasande. Han tog emot kritiken och bad om ursäkt. Nu kan jag till slut förlåta och gå vidare. 😌 (”utskällningen” var under lättsamma former)

Visa på X

@RantaPaRanta Förmodligen skulle rimliga reformer på detta område gynna icke renägande samer likväl som alla andra som bor i dessa samhällen.

Visa på X

@GunborgStrom Lån till skattesänkningar? I en lågkonjunktur ska man stimulera konsumtion, gör man inte det tar man inte ansvar. Vidare går merparten av de lånade pengarna till försvaret - en satsning som S fullt ut stödjer. Bättre lycka nästa gång.

Visa på X

@oskartaxen ”SD-regeringen, SD-regeringen, SD-regeringen, SD-regeringen, SD-regeringen!”

Visa på X

Om islamisterna säger att de är här för att ta över, är de, de facto, här för att ta över. Förstår man inte det är man antigen väldigt naiv (läs: korkad) eller en medlöpare.

Visa på X

@GunborgStrom Jag kan förakta dig om att du troligtvis inte kommer att bli en vinnare på det ändå. Du kan förvänta dig avgifts- och skattehöjningar samt mindre valfrihet. Vår sida däremot, visar på win-win:

Visa på X

Följande insändare har skickats till de halländska lokaltidningarna: RÖSTA NEJ TILL RÖDGRÖN SAFT & BULLE-POLITIK Häromveckan så meddelade Socialdemokraterna att dom säger nej till sänkt straffbarhetsålder. Dom vill inte att 13-åringar ska sitta i fängelse heter det. Som att någon faktiskt skulle VILJA se 13-åringar i fängelse. Men när verkligheten ser ut som den gör, med kriminella gäng som rekryterar minderåriga för att utföra grova brott så måste samhället faktiskt agera. Det är tyvärr inte överraskande att S säger nej. Sedan 2022 har vi i Tidö genomfört en lång rad reformer för att bekämpa gängen. Och gång på gång så har det varit ett eller två partier från den rödgröna sidan som röstat nej. I september är det val. Då står valet mellan 4 år till med Tidö, där vi gör vad som krävs för att knäcka gängen. Eller 4 år av den rödgröna saft och bulle-politik som skapade de här problemen från första början. Erik Hellsborn (SD), Riksdagsledamot

Visa på X

The meeting offered us a chance to hear directly from reporters working under wartime conditions - how independent media continue to document war crimes, investigate corruption, and report from frontline regions despite severe financial and operational pressures.

Visa på X