Det är för mig uppenbart att diskrimineringslagen behöver ses över och det är också något som jag har drivit på för i riksdagen. https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/motion/oversyn-av-diskrimineringslagstiftningen_h6022972/
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
Arbetsgivare borde inte vara skyldiga att anställa någon som diskriminerar kvinnor genom att vägra ta dem i hand. Det är anmärkningsvärt att lagen i den här typen av fall skyddar den muslim som diskriminerar istället för de kvinnor som diskrimineras. https://www.expressen.se/nyheter/sverige/fel-att-neka-jobb-till-muslimsk-man-som-vagrar-ta-kvinnor-i-hand/
Visa på X →FBI, Homeland Security m.fl. slår fast att det är ett terrordåd. I Sverige (där man har problem med stavningen…🤡) är det ett misstänkt!?! Varför?


@hrhellman Vi har lagt ner miljarder på förebyggande åtgärder genom åren. Ändå ser det ut som det gör. Mer pengar är inte lösningen. Det finns en övertro på myndighetslösningar. I grunden är det vårdnadshavarna som har ansvaret, men de verkar bortglömda av vänstern.
Visa på X →@FMannerheim Fenomenet känns igen även i andra verksamheter. Tyst som muren ända tills det svänger. Då har man alltid “tyckt så”.
Visa på X →@MauritsOtterloo De flesta har redan idag 37 timmars arbetsvecka i Sverige. Kul att spanska arbetstagare nu får det lika bra som svenska.
Visa på X →Steg för steg framåt .. @kdriks https://www.epochtimes.se/kommuner-far-15-miljoner-till-att-forbereda-for-ny-karnkraft
Visa på X →@hrhellman Vi må ha skilda uppfattningar i många frågor, men jag kan hålla med dig om att tonen i inläggen många gånger lämnar mycket i övrigt att önska. Håll ut! God fortsättning.
Visa på X →Maud Olofsson framför kritik mot regeringens satsning på kärnkraft. Det hade varit klädsamt om det om det i intervjun tydliggjordes att MO med familj har och har haft ekonomiska intressen och ledande roller i vindkraftindustrin. https://www.svd.se/a/jQpd9o/maud-olofssons-kritik-mot-tido-nastan-religios-tro-pa-karnkraft?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →@SvanbergJ @KasperAvenbrand @jakobforssmed Skulle nog säga att det är precis det som vi föreslår. Att det ska finnas olika gymnasiebehörigheter beroende på om man ska läsa en enklare praktisk yrkesskola, eller ett teoretisk högskoleförberedande program.
Visa på X →Det är fantastiskt att regeringen står för ett perspektivskifte till förmån för brottsoffret när det kommer till straffrätten och hur rättvisa skipas i domstolar. Nu kan vi även låta brottsoffrets perspektiv ta större plats inom svensk hälso- och sjukvård. https://www.gp.se/debatt/brottsoffren-fortjanar-ett-nationellt-centrum-for-sexuellt-valdsutsatta.ae25411e-960d-4443-a17b-64099cfb1e54
Visa på X →Sverige behöver ett nationellt kompetenscentrum för sexuellt våldsutsatta. Akutmottagningen för våldtagna vid Södersjukhuset i Stockholm är ett exempel på välfungerande verksamhet. De tar emot ca 900 personer per år och bör kunna få en ledande roll vid inrättandet av ett centrum.

På väg hem efter tre intensiva men mycket viktiga dagar i Turkiet för att stärka och förbättra de kristnas situation i Turkiet men också Syrien samt de kyrkor och kloster som finns i landet. Jag ledde en delegation med representanter från den Syrisk-ortodoxa kyrkans båda stift i Sverige och mötte ett flertal företrädare på högsta nivå i landet. Jag kommer de närmaste dagarna skriva mer om besöket och de frågor vi diskuterade.


Jonas och @vansterpartiet fortsätter sitt hat och drev mot Sveriges skogsägare och den skogsindustrin som förutom att tjänas oss bra ekonomiskt även är en av de största bidragsgivarna till omställningen. Grattis!
Visa på X →Detta styrker mig i min uppfattning att Agenda med ett inslag om kärnkraft var vinklat och tillrättalagt för att misskreditera Ebba Busch.
Visa på X →Göteborgs stad har givetvis fullt inflytande över och ansvar för vilka man samarbetar med. Det är ett ansvar som Vänsterpartiet i Göteborg nu behöver ta tillsammans med de styrande partierna, Socialdemokraterna och Miljöpartiet. Läs slutrepliken! 👇🏻🗞️ https://www.svd.se/a/qP7x7O/vansterpartiet-tar-inte-extremismen-pa-allvar-skriver-christian-carlsson-kd
Visa på X →Vänsterpartiet i Göteborg visar på @SvDDebatt 15/12 att man inte tar extremismen på allvar. Inte med ett ord nämner man det hot mot vår demokrati som salafismen utgör. Istället för att ta ansvar och avbryta stadens samarbete med salafister så försvarar man det.

Skattepengar ska inte gå till kriminella, och det är ett svek att utsatta barn placeras i händerna på gängen. Våra myndigheter behöver jobba effektivt så att vi kan bekämpa brotten och sätta stopp för välfärdskriminaliteten. Därför har vi kallat IVO till Socialutskottet.
Visa på X →@stefansarmes @CamillaBrodin Stolt över min partiledare.
Visa på X →Den rödgröna majoriteten i Stockholms stadshus behöver göra mer för att bekämpa hederskulturen I Stockholms skolor saknades 41 barn efter höstlovet. Nu måste staden göra vad den kan för att fler barn inte ska saknas från våra skolor efter jullovet. https://www.altinget.se/artikel/kd-staa-upp-for-flickorna-som-riskerar-att-foras-bort-paa-jullovet

Nu rör det på sig 👍 https://www.tn.se/hallbarhet/40639/efter-elkaoset-industrijattar-kraver-ny-karnkraft-pagar-samtal-med-regeringen/
Visa på X →Jag måste ändå säga att det är rätt anmärkningsvärt att stå i en talarstol och hävda att L, M och KD är högernationalistiska partier. Det är vilseledande för det svenska folket, det undergräver vår demokrati och det bidrar till ökad polarisering i samhället. @vansterpartiet
Visa på X →2022 beslöt S-regeringen att INGA konfessionella inslag ska få förekomma vid skolavslutningarKD driver nu på i regeringen för att det beslutet ska ändras. Sjukt! Viktigt arbete av kollegan Mathias Bengtsson. Borde vara en självklarhet! https://www.dagen.se/debatt/2024/12/18/obegriplig-oro-for-kristna-inslag-i-skolans-terminsavslutningar/
Visa på X →”Uppnådde målet med att lägga ner kärnkraften”. Något professorerna ”glömde” lägga till i sin bleka historiebeskrivning. Detta är mitt i prick! 🎯 tack Mats Nilsson. https://second-opinion.se/11131372-2/
Visa på X →Väl talat av Ebba Busch.
Visa på X →