Från kvällens debatt i Aktuellt med Martin Ådahl på temat fossilberoende. Sverige borde vara stolta över den låga andel fossil energi i vår energimix och Tidöpartierna värnar hela Sverige när vi nu ännu en gång sänker skatten på bensin och diesel.
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
@Minimorsans Ingen “stjäl” ett mandat. I Sverige är mandatet personligt, det är en grundprincip i vår demokrati. Jag röstade för skärpta krav på medborgarskap, men också för att lagstiftning ska hålla juridiskt. Det är inte svek, det är ansvar.
Visa på X →@friatider @katjanouch Jag röstade FÖR skärpta krav. Jag röstade EMOT att slopa övergångsregler som riskerar att få besluten att falla. Att kalla det “stoppa kraven” är inte analys, det är plakatpolitik.
Visa på X →@s_o_pettersson Går inte. Lagt kort ligger.
Visa på X →@umartinh @MarkusWiechel Ja
Visa på X →Ett hundratusental människor väntar beslut om medborgarskap, många kan inte ett ord svenska, har aldrig arbetat och har inte ens en grundläggande uppfattning om vad Sverige är. Utan dagens beslut skulle dessa personer beviljats. Vi var tvungna att stoppa det.

Ledamöter invalda på SDs mandat, verkade tillsammans men vänstern för att förstöra nya medborgarskaplagstiftningen. De ville sabotera något vi arbetat med i decennier. Det är inte vad väljarna ville, och visar hur illa ställt det är med dagens system där mandaten är personliga.
Visa på X →Att Vänsterpartiet protesterar är ändå befängt. De hade egna ledamöter som gick runt i riksdagen med t-shirtstryck om att SD är rasister och detta tyckte de var ok. Skillnaden är att SD inte är rasister medan Vänsterpartiet är kommunister. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/minister-bar-t-shirt-som-kallar-v-for-kommunister-inte-ploj
Visa på X →@GStrand45 @sdriks @akatirae Nej Einstein, jag och mitt parti var de enda som varnade för detta 2015. Klippet är från en intervju där jag förklarar hur "vi" hamnat här.
Visa på X →Riksdagen bygger på förtroende och tydliga principer. Kvittningssystemet finns där av en anledning. När det sätts ur spel för att få igenom beslut som annars saknar majoritet, urholkas både processen och förtroendet för demokratin. Det var vad vi såg i dagens votering.
Visa på X →För tydlighet: Ja röstade för skärpta krav för medborgarskap. Jag röstade emot retroaktiva regler utan övergångsbestämmelser. Annars riskerar besluten att rivas upp i domstol och då faller ändå hela reformen.
Visa på X →@erikssondan @MorKarins Felaktigt. Jag är för skärpta krav, men lagar måste hålla juridiskt. Att ersätta sakargument med etiketter förändrar inte det.
Visa på X →@Minimorsans Jag tillhör inte SD längre. Jag röstar utifrån sakfrågan, inte utifrån vad ett parti förväntar sig.
Visa på X →@BirgittaHunzik1 Det handlar inte om att förstöra. Det handlar om att lagar måste hålla. Annars rivs de upp. Jag vill gå längre, hårdare bidragskrav och en tillfällig paus i migrationen.
Visa på X →@PontusPersson5 Folkviljan ska genomföras. Men den måste hålla i domstol.
Visa på X →London, England, den 29 april 2026. En importerad muslim jagar judar på öppen gata.

@JohanRomin ”Partiledare”
Visa på X →@OrreThomas Möjligt att du har en viss poäng här, men nog brukar vi uppmärksamma oskyldiga européer som blir knivade av terrorister.
Visa på X →Socialdemokraterna säger att de vill ha ordning och reda i migrationenspolitiken. Trots detta vill de att alla som nu befinner sig i Sverige ska få medborgarskap även om de inte kan svenska språket, är laglydiga eller ens vill vara en del av vårt samhälle! Skamligt!




Det sprids just nu felaktigheter om min röst i riksdagen. Jag är för skärpta krav för svenskt medborgarskap, och jag anser att vi i flera delar behöver gå längre. Sverige behöver en stram migrationspolitik, färre som lever på bidrag och en tillfällig paus i migrationen. Men. Jag tänker inte medverka till lagstiftning som inte håller juridiskt. Att införa nya regler utan övergångsbestämmelser är rättsosäkert. Och det riskerar att leda till att beslut överklagas och rivs upp i domstol. Vad blir resultatet då? Inte en stramare politik, utan en som faller. Jag kommer inte bidra till symbolpolitik som ser bra ut i en rubrik men inte håller i verkligheten. Ska vi skärpa kraven för medborgarskap, vilket jag anser att vi ska, då måste det göras rätt från början. Annars riskerar vi att uppnå motsatsen till det vi vill. #svpol #InteSymbolpolitik
Visa på X →Det där är direkt felaktigt. Vi röstade inte emot skärpta krav – vi röstade emot att regeringen saknar övergångsregler. Att ändra villkoren retroaktivt riskerar att besluten ogiltigförklaras i domstol. Dessutom användes kvittningssystemet på ett sätt som förtjänar att granskas.
Visa på X →Bra beslut att nobba DN. Det är en fullständigt oseriös tidning, vilket inte minst visade sig genom tidningens fake news-kampanj mot @HepaticaInfo tidigare i år. https://www.tv4.se/artikel/5ZpDxDP7hD2gK9Ou4Ahm2D/flera-partiledare-nobbar-dn-intervju-med-edvin-toernblom?fbclid=IwZnRzaARe_HpleHRuA2FlbQIxMQBzcnRjBmFwcF9pZAo2NjI4NTY4Mzc5AAEeYPmxpghatOvIhrc2AtseR8kZxPxynUdCiGm55zL8jY6ug7CXuvzeiu2j1nk_aem__cIkLxq_BcS0nnJfL9YW4w
Visa på X →Provocerande att Elsa Widding och Katja Nyberg, efter ha valts in på SDs mandat, idag gick ihop med vänstern för att liberalisera nya medborgarskaplagstiftningen. Vi har jobbat i flera decennier för att uppnå detta beslut. De misslyckades men inte mindre oförlåtligt för det.

Rösta på den bästa politiken
Visa på X →