@AshinIRAN Mishan. Step by step.
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
جمهوری اسلامی باید از لبنان خارج شود. مردم لبنان سزاوار زندگی بدون تروریستهای حزبالله و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند. #Hezbollah #IRGCterrorists
Visa på X →En sak är säker @BuschEbba. Det blir ingen ny effekt ut till företag och industri så länge din regering försvårar för ny elproduktion.
Visa på X →Regeringen är desperat och säger vadsomhelst nu. Alla andra har fel, vattenfall, energiforsk, Sydsvenska handelskammaren. Det räcker nu. Bygg kablarna och få vindkraften byggd, för Skånes och Sveriges skull. Sluta med oseriösa argument som alla andra dömer ut.
Visa på X →"Utopiskt förslag" säger Ebba om något som gällde för bara ett par år sedan, tills hon själv drog undan mattan för snabb utbyggnad av elproduktion. Om det är något som är utopiskt så är det väl att sätta spaden i marken för ny kärnkraft innan nästa val.
Visa på X →Ebba Busch påstår gång på gång att alla andra har fel om energin, medan hon har rätt. Idag ska hon ”syna” Vattenfall om anslutningsavgifterna. Nu synar jag och svenska folket istället dig Ebba. Du är ansvarig minister, det är dags att börja ta ansvar. https://www.dn.se/ekonomi/ebba-busch-om-vattenfall-de-har-inte-koll-pa-sina-grejer/
Visa på X →Jaha. Det vi behöver är många många fler poliser i yttre tjänst som är närvarande långsiktigt på gator och torg i gängutsatta områden. Naturligtvis med rätt att visitera vid brottsmisstanke. Inga fler tomtebloss från Tidö. https://www.dn.se/sverige/polisen-i-intern-analys-sakerhetszon-hade-nastan-ingen-effekt/
Visa på X →عباس نیلفروشان، معاون فرمانده سپاه پاسداران، پیش از تحقق "رویای" خود در لبنان از بین رفت. Abbas Nilforoushan, the deputy IRGC commander, eliminated in Libanon before "fullfilling his dream." Better luck in the next life, Abbas. 👋 🤗
Visa på X →En mörk dag för Österrike när främlingsfientliga och Putinvänliga FPÖ ser ut att bli största parti. Men också några ljuspunkter med liberala NEOS som går framåt.
Visa på X →@andreas_carlson var faktiskt helt svarslös när jag debatterade nattågen Gbg - Åre. Bra att frågan fortsatt uppmärksammas https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/QMjMO8/75000-resenarer-rasar-mot-sj-s-nedlagda-nattag
Visa på X →Waiting for confirmation, hopefully soon. 🤞 منتظر تأیید هستم. امیدوارم به زودی.

سوراخ موش بخر !

Det är 30 år sedan Estonia förliste. Minnena från den dagen är fortfarande starka. Mina tankar går till alla de familjer som aldrig fick återse sina nära och kära, till de som än idag tvingas bära med sig fasansfulla minnen och till de vars hjälteinsatser räddade liv.
Visa på X →"تسلیت" به دوستان نصرالله.

@_Unknown_SH @LiberalArtist0 Man farsim be andazeye shoma khob nist. Vali behtar shode be neabate 2 sal pish.
Visa på X →@nickbergqvist Tackar! 🙏
Visa på X →@angmananton @VictorRundstrom Så bra och pedagogiskt förklarat Anton
Visa på X →@LiberalArtist0 Absolutely. Hopefully later then the terrorists. 🤗
Visa på X →عاقبت هر تروریست مرگ است.

@pgl031974 Inser att mitt ordval var lite oprecist. Avsåg med anklagar det som vittnet påstår, eftersom det ska styrka ett åtal/en anklagelse -om det är åklagarens vittne. Är medveten om skillnaden, men i inlägget blev det mer vanligt tal, än det mer formella sättet. Tack för påpekandet.
Visa på X →I det ursprungliga inlägget hade tredje stycket en annan lydelse, men är nu rättad.
Visa på X →Centerpartiet är emot anonyma vittnen. Vi tycker att förslaget är en främmande fågel i en rättsstat där det är grundläggande att veta vem som anklagar en för något. Anonyma vittnen så som regeringen föreslår det kommer att tillåtas i ytterst få fall och med mycket lågt bevisvärde, och kommer därmed inte bryta den tystnadskultur som finns. Det kommer däremot skapas en stor felaktig förväntan hos många som vill vara anonyma, men där det inte alls kommer tillåtas. Dessutom kommer även den åtalade / gängen / kunna åberopa anonyma vittnen till sin fördel. Vad som krävs är istället bättre skydd för vittnen, satsningar på forensisk bevisning och kameror, samt se över straffen för övergrepp i rättssak till exempel. Dessutom noteras att regeringen än en gång går emot en avrådan från lagrådet.
Visa på X →@Fahlan70 @ErikLakomaa Kan informera att ”bakdörren” kanske inte nämns i artikeln, men att den omnämndes på justitieutskottets möte idag. Jag nämnde den - och de risker som du lyfter - i samband med att jag på mötet sa att Centerpartiet säger nej till förslaget om ChatControl.
Visa på X →Vad han sa. ⬇️
Visa på X →Bra förklarat av Ulrika för att förstå allvaret i beslutet om Chat control. Ett enormt ingrepp.
Visa på X →