@olleolsson11002 Ingen köper några röster, det oerhört olagligt. Om du har bevis för det bör du omedelbart göra en polisanmälan.
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
Och på det kom det otrevligheter. Om man inte kan diskutera utan att bli oförskämd så blir det såklart block.
Visa på X →@mindrestatnu Haha, en ganska vanlig bedrift eftersom det är så lång den är. Antar att du blev professor i riksdagsvetenskap på bara en termin? =)
Visa på X →@brynhildee Twitters anonyma konton är såklart professorer i rocket science allihopa.
Visa på X →Herrejösses när Twitters anonyma konton ska förstå hur riksdagens kvittning fungerar. Jag och mina fem år på lärarutbildningen tar ett mycket djupt andetag.
Visa på X →Nu börjar den tid på året då man konstant letar efter skugga.


@Riversideorwxa Men det spelar ingen roll att det jämnar ut sig i längden eftersom lagar stiftas varje vecka och det därför varje vecka måste garanteras att riksdagens majoritet just där och då är i enlighet med valresultatet. Detta är väldig enkelt.
Visa på X →@Busktrad Hoppas de har kört ut mycket vatten för det är inte heller kallt precis!
Visa på X →Det är inte precis tyst på Revingehed idag =)
Visa på X →@SplutC Ja, det är hela problemet.
Visa på X →Jag älskar mina två olika första maj! Från morgonen till klockan 17 med partiet, från klockan 17 med studentlivets fanborg och nya och gamla vänner på borgen!


@PerJoha77458227 Nej detta är en helt ny typ av händelse där ett parti först säger att två specifika personer inte ska rösta och till och med skriver upp dem på listan för kvittade och sedan låter dem rösta som +2 extra ändå. Ett klart fusk med systemet. Detta är överenskomna underskrivna regler.
Visa på X →@SplutC Jo detta är en helt ny typ av händelse där ett parti först säger att två specifika personer inte ska rösta och till och med skriver upp dem på listan för kvittade och sedan låter dem rösta som +2 extra ändå. Ett klart fusk med systemet. Detta är överenskomna underskrivna regler.
Visa på X →Det finns en anledning till att partierna förhandlar fram arbetsordningar för arbetet i parlamentariska församlingar. Nu blir det lite krångligare för regeringen att säkra att deras förslag går igenom olika riksdagen. En klassisk skjuta sig själv i foten.
Visa på X →På tisdag spelar vi in podden live på Ukrainian Beer Bar i Malmö. Kom och lyssna på plats om du är i närheten. Lyssna annars på vanligt sätt när vi lägger ut. www.instagram.com/p/DXwIxLpjHpG/
Visa på Bluesky →Glad Första maj! Jag började i Trelleborg, sydligaste staden i sydligaste valkretsen, och talar i Lund i eftermiddag!


Absolut, detta är ganska meckigt.
Visa på Bluesky →@MrWaternooze @Ericson_ubbhult @alessiodsantos @vansterpartiet Nej.
Visa på X →Det finns många dåliga konsekvenser av de där 10 åren utan värnplikt. Bland annat att typ nästan ingen i min vänskapskrets kan hissa en flagga eller vimpel korrekt.
Visa på Bluesky →Det finns många dåliga konsekvenser av de där 10 åren utan värnplikt. Bland annat att typ nästan ingen i min vänskapskrets kan hissa en flagga eller vimpel korrekt.
Visa på X →Svår diskussion. Väljarna har ju gett riksdagen denna sammansättning, även om om partier kan ändra sig och ledamöter hoppa av under perioden.
Visa på Bluesky →Personligen tror jag det blir som förut och att vi får en ny regering och större marginal mellan blocken efter valet (pga L åker ut). Vi behöver ett kvittningssystem, annars funkar det inte.
Visa på Bluesky →Flagga halades för sent, vimpel hissades, korrekt hantering av vimpel googlades för säkerhets skull, misstag konstaterades, vimpel halades, vimpel vändes rätt, vimpel hissades igen. Dramatisk avslutning på siste april.

Flagga halades för sent, vimpel hissades, korrekt hantering av vimpel googlades för säkerhets skull, misstag konstaterades, vimpel halades, vimpel vändes rätt, vimpel hissades igen. Dramatisk avslutning på siste april.


Har helt glömt önska alla GLADA VAPPEN! Finlandssvenskans bästa uttryck.
Visa på Bluesky →