Betyder det här att vänsterfolk inte kan ha antisemitiska föreställningar? Självklart inte. Dom från vänster till höger som vill bekämpa alla former av rasism skulle kunna föra en helt annan diskussion än dagens. Tidö-politiker o ledarskribenter, som enbart vill använda frågan för att tvätta SD kommer aldrig ha ett intresse av en ärlig diskussion om antisemitism och rasism. Vi andra behöver höja oss, släppa sargen och slagträt och fundera över vad vi kan göra bättre framåt. Att andra är värre är ingen ursäkt.
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
@MetallFredrik 2010. Men sedan 2019 i två storlekar.
Visa på X →@Retromannen Ja, det tror jag faktiskt. Det är ett av världens största vetenskapliga pris.
Visa på X →@ArneLarss Tack för att du kommenterar och ökar spridningen på mitt inlägg! =)
Visa på X →@cazorrp Ja jag tyckte denna såg grönare ut, men han har ju många bilar. (Eller så var det Victoria?)
Visa på X →@MetallFredrik Ja typ, https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/foreskrifter-i-riksdagsforvaltningens-forfattningssamling/riksdagsstyrelsens-foreskrift-om-riksdagens-medalj_hed45f373/
Visa på X →V prioriterar kvinnors löner framför sänkta kapitalskatter! Martin och jag debatterar frågan. https://www.sverigesradio.se/artikel/debatt-sa-vill-v-och-c-tappa-igen-lonegapet-mellan-kvinnor-och-man
Visa på X →Stor i orden liten på jorden som min mormor brukade säga. C: ger ännu en ”höhö-kommentar”om V. Men inget om vad C vill göra åt bostadsbristen. Det är för mycket högstadiekorridor i svensk valrörelse. nuhttps://omni.se/c-vansterpartiet-forhandlar-med-sig-sjalvt-i-media/a/lnOGM3
Visa på X →Så kan det vara!
Visa på Bluesky →Dikter av Göran Greider och Lars Winnerbäck lästes på riksdagens sommaravslutning, all personal i förvaltningen tackades för året och mandatperioden som gått samt utdelning av medaljer till de ledamöter som inte ställer upp för omval (nästan en tredjedel).

Dikter av Göran Greider och Lars Winnerbäck lästes på riksdagens sommaravslutning, all personal i förvaltningen tackades för året och mandatperioden som gått samt utdelning av medaljer till de ledamöter som inte ställer upp för omval (nästan en tredjedel).


@Blackpenna1984 Man kan undra över mycket här i livet.
Visa på X →@HellkvistMikael https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/motion/ett-modernt-statsskick_hd021385/
Visa på X →@Blackpenna1984 Kul att du svarar!
Visa på X →@brushandcolor Ingen tidsangivelse
Visa på X →@olleAlbins Sen eftermiddag
Visa på X →@robertstenkvist Den folket väljer
Visa på X →@ErikGatbySWE https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/motion/ett-modernt-statsskick_hd021385/
Visa på X →Riksdagens mesta förespråkare för republik har fått gruppmötesrummet med utsikt över slottet. Ungefär mitt i vårt gruppmöte igår åkte kungen hem för dagen.


@StinalinaLin @HilleviLarsson @vansterpartiet @dadgostarnooshi @socialdemokrat Ja, våld förekommer (fråga närmaste kvinnojour) och det är oerhört olagligt och väldigt allvarligt. Men jag tror ärligt talat inte att det hjälper att staten ska kontrollera kvinnors kläder. Vi behöver mer personal bland unga i skolan och en socialtjänst som hinner med.
Visa på X →Utskottet och vårt otroliga kansli!

Idag har försvarsutskottet haft avslutningsmiddag. En mycket trevlig avslutning på fyra händelserika, svåra, intressanta och med tanke på omvärlden skrämmande år. Peter Hultqvist delade ut diplom och alla var snälla och glada!

@PatrikKronqvist @LarssssBe Hellre är jag nyttig idiot än bara idiot som min pappa skulle ha sagt.
Visa på X →@nils_lundgren @KyrkligaTing Jag tror som sagt inte på statlig kontroll av kläder. Däremot behöver samhället sluta göra nedskärningar och ”effektiviseringar” på skolhälsovårdspersonal och socialt arbete.
Visa på X →@nils_lundgren @KyrkligaTing Konstigt såklart, både att staten kontrollerar symboler och kläder (gäller även kippa) och att privata skolor inte innefattas.
Visa på X →