Dagens besked från liberalerna är sorgligt och obegripligt. Centerpartiet är nu Sveriges enda liberala frihetsrörelse. Regeringens SD-samarbete har tagit Sverige åt fel håll med hög arbetslöshet, högre utsläpp och en låg tilltro till andra människor. Vi vet att Sverige kan mer än så och kommer inte samarbeta med Sverigedemokraterna Centerpartiet är nu det parti som tydligast står fast vid ett samhälle präglat av tillit mellan människor, respekt för individens frihet, rättsstatens principer och ett starkt europeiskt samarbete. Det är den riktning Centerpartiet vill att Sverige ska ta. Vi kommer därför fortsätta stå upp för en tydlig liberal politik utan inflytande från Sverigedemokraterna.
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
I 🇸🇪 säger sossar (med en alkoholfri öl på bordet) att det under just fotbolls-VM ska gå att köpa en öl kl 5 på natten. I 🇩🇰 säger högerns främsta politiker att kokain ska avkriminaliseras (men dock inte köpas på apoteket). Cannabis vill flera partier legalisera. Lite olika.
Visa på X →@paolorobertocom Vet inte hur det är med läsförmågan. Men jag ifrågasätter inte Åkessons svenskhet. Jag ifrågasätter att man måste ha ätit bark för några hundra år sedan för är vara svensk. Och ja - de flesta gånger det var krig i jordplätten Skåne kämpade skåningar mot svenskan.
Visa på X →@sdkarlsson Är det hackade löken du gråter över? Du och Jimmie har inte blött på eller för någon mark tillsammans. Eller ja ni kanske skar er i tummarna på nåt läger? Tar hellre en 2g svensk redo att dö för Sverige idag än en 20g svensk redo att sälja ut oss till ryssen.
Visa på X →@dahbjo Jo det är ju en box man själv skulle klicka i. Eller inte. Men misskötsel har man på olika sätt kunnat hantera ett tag.
Visa på X →@nighttttmmmmare خب، حالا من هم بگویم «جاوید شاه». آیا جمهوری اسلامی سقوط میکند؟ تمرکزتان را بگذارید روی سقوط رژیم، نه حمله به همرزمانتان.
Visa på X →@SORNA89405097 مشکل امروز ایران «جمهوریخواه یا پادشاهیخواه» نیست. مشکل، جمهوری اسلامی است.
Visa på X →آیندهای بدون لاریجانی، مجتبی خامنهای، قالیباف و رضایی. خیلی از ایرانیها بدشان نمیآید چنین روزی را ببینند. کی را از قلم انداختم؟
Visa på X →@Skolinkvisition @jennymaria Det är inte löjligt med vackra skolor. Ingen anser det. Men… Inget annat land i EU har så lågt antal fullt utbildade lärare som Sverige. Inget annat land i EU har så många elever som lämnar skolan utan att få gå till gymnasiet. Skolor läggs ner. Ministern: Bygg fint.
Visa på X →Statsministern undrar i dagens frågestund varför det tog så lång tid innan tex islamistiska skolor stängdes. Fanns det kanske några kopplingar mellan M och starka intressen i friskolesktorn som länge gjort typ alla typer av begränsningar svåra? https://sv.wikipedia.org/wiki/Abdirizak_Waberi
Visa på X →@susannasilfver Och hur länge hade Ulf Kristersson som minister?
Visa på X →@FranssonJosef Det. Har. Inget. Att. Göra. Med. Ditt. Påstående.
Visa på X →@ruter_knekt Också sant
Visa på X →Det är kanske värt att påpeka att de flesta familjerna med rötterna i Skåne och Blekinge slogs MOT Sverige?

@FranssonJosef Vilken fin vetenskaplig betraktelse. Bara sitta och ljuga ihop något för att underminera SÄPO och Domstolsverket. Varför hatar du allt svenskt så mycket?
Visa på X →“The enemy gets a vote.” — James Mattis What we are witnessing now is, in effect, an IRGC coup. Mojtaba Khamenei is their puppet. The Iranian people deserve freedom — not another betrayal. Let us hope the coming days change this trajectory. #freedom #iran
Visa på X →@MrWaternooze @SilfverM @sr_ekot Ljuv musik för en centerpartist är att folk anställs. Inte att de sparkas.
Visa på X →@MrWaternooze @SilfverM @sr_ekot Din hörförmåga är tydligen svag. Han vill betala marknadsmässiga löner.
Visa på X →Utvisa folk när de fått nej? Absolut. Utvisa barn inom timmar och utan möjlighet till överklagande till läger i länder de aldrig varit i? Nja.
Visa på X →@tomastobe Utvisa folk när de fått nej? Absolut. Utvisa barn inom timmar och utan möjlighet till överklagande till läger i länder de aldrig varit i? Nja.
Visa på X →Mycket bra av regeringen här! Vet inte hur många gånger vi har lyft att YH borde få bättre möjlighet att ge utbildningar på högre nivå - nu blir det av! https://news.cision.com/se/utbildningsdepartementet/r/regeringen-gor-det-enklare-att-lasa-pa-en-hogre-niva-i-yrkeshogskolan,c4318746
Visa på X →Meet the new ruler of IR Iran. Not elected. Not chosen by the people. Just the son of the previous ruler. A monarchy of turbans. And soon he will meet his father.

جمهوری اسلامی اکنون تحول خود از یک «انقلاب» به یک دیکتاتوری موروثی را تکمیل کرده است. با انتصاب مجتبی خامنهای، این رژیم ماهیت واقعی خود را آشکار کرد: نه یک جمهوری، نه یک مرجع دینی — بلکه یک بنگاه خانوادگی فاسد که بر پایه سرکوب و خون بنا شده است. ایران سلطنت عمامهها نیست. ملت ایران به این پایان خواهد داد.
Visa på X →The Islamic Republic has now completed its transformation from a revolution into a hereditary dictatorship. By appointing Mojtaba Khamenei, the regime exposes what it truly is: not a republic, not a religious authority — but a corrupt family enterprise built on repression and blood. Iran is not a monarchy of turbans. The Iranian people will end this. #Iran #Mojtaba_Khamenei
Visa på X →Vi måste få tillbaka de som redan drabbats. Vi har Donya och Darya i Iran tex. Och familjen Perez med deras 8 åriga Gabriella som bott hela sitt liv i Sverige. De får inte komma tillbaka nu. Vad ska regeringen göra för att de inte ska bära konsekvenserna av regeringens politik?
Visa på X →