@glidefjall @PeterNNilsson Helt gratis? Kolla din deklaration.
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
@laffan56 Skärp dig! Maria Malmer Stenergard deltog inte i några förhandlingar, var inte utrikesminister och hade ingen insiderinformation. Köpte aktier för 10 000kr. Big deal.
Visa på X →@boengstrom @RichardHerrey Enligt uppgift. När hände det? Efter ockupationen av Krim? Källa på det.
Visa på X →@boengstrom @RichardHerrey Kriget kan upphöra idag om Ryssland går med på eld upphör och drar tillbaka sina trupper. Har du helt glömt invasionen 2014 och anfallet 2022? Ryssland är angriparen och har brutit ingångna avtal.
Visa på X →USAs nuvarande utrikesminister för något år sedan. Stöd till UA har nu förbytts till stöd för angriparen.
Visa på X →Sida vid sida, så länge det krävs. Ukrainas sak är vår! 🇸🇪🇺🇦✊🏻


Europa måste ta ett mycket större ansvar för vår egen kontinent. Vi kan inte ständigt förlita oss på att kunna ta rygg en lättkränkt och egocentrisk administration. Då kommer bli fyra långa och oroliga år. Läs gärna @alicemedce , @MikaelOscarsson och min artikel i DI idag.
Visa på X →EN TICKANDE BOMB! Väster om Orust, på 200 m djup, ligger 28 tyska fartyg. Lastade med den svindlande mängden 20 000 ton kemiska stridsmedel, t.ex. senapsgas. Sedan 15 år sker det man har befarat: VRAKEN LÄCKER! Dags att åtgärda innan det är för sent! @havochvatten @SvD @DNKultur


”Återigen är den fria världshandeln hotad av politisk protektionism och en föreställning om nationalistisk handlingskraft. För att sätta ett land i centrum påstås att andra länder måste straffas. Det må tilltala en alltmer polariserad publik men verkligheten överträffar dikten.”


NYTT LÄGE I RIKSDAGEN! Efter Demiroks abdikation öppnar sig dörren för Centerpartiet att byta riktning. Välkomna tillbaka till fadershuset! 😊 https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/video/debatt-om-forslag/utgiftsomrade-17-kultur-medier-trossamfund-och_hc01kru1/?pos=10916&autoplay=true
Visa på X →Nytt kristdemokratiskt ledarskap i Tyskland ger hopp för Europa. Valet av @_FriedrichMerz CDU/CSU ger förutsättningar för en starkare ekonomi, bättre energipolitik och ett starkare försvar. Det ger också hopp om kraftfullt stöd till Ukraina. Stort lycka till med förhandlingarna!
Visa på X →En massaker på kristna av islamister med koppling till IS. Varför är det så tyst från media och var är fördömanden från alla världsledare? https://www.dagen.se/nyheter/2025/02/22/70-kristna-i-dr-kongo-fordes-bort-aterfanns-halshuggna-i-kyrka/
Visa på X →Varför denna tystnad i media? Islamister halshugger 70 kristna och lägger kropparna i en kyrka!! https://www.dagen.se/nyheter/2025/02/22/70-kristna-i-dr-kongo-fordes-bort-aterfanns-halshuggna-i-kyrka/
Visa på X →
Mitt anförande om religionsfrihet och Mellanöstern med särskilt fokus på kristnas situation! https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/video/utrikespolitisk-debatt/utrikespolitisk-debatt_hcc120250212ud/?pos=19587&autoplay=true


7️⃣ Europa har tre gånger så stor befolkning som Ryssland, tio gånger så stor ekonomi. 8️⃣ Det är dags att Europas länder slutar trycka på znozze-knappen och själva skaffar oss militära muskler nog för att avskräcka Ryssland från angrepp.
Visa på X →5️⃣Europa större eget ansvar? Absolut. Europa har under lång tid gömt sig bakom USA:s kjolar o därmed sluppit betala för sin egen säkerhet 6️⃣Med USA:s berättigade farhågor för Kinas styrketillväxt i Asien måste Europa stärka sina militära förmågor att hantera sitt eget närområde
Visa på X →3️⃣Ryssland är angriparen, bryter mot internationell rätt o begår krigsförbrytelser, ska de vara med, men inte offret? 4️⃣Det är Ukrainas territorium det gäller! Resultatet av förhandlingar utan Ukraina som part kan inte godkännas av någon civiliserad stat el hederlig människa
Visa på X →Medverkar i Aktuellt om 🇺🇦-förhandlingar om och 🇪🇺-ansvar för vårt försvar. 1️⃣Det får INTE bli München 1938 där stormakterna säljer ut den som är hotad 2️⃣Europa måste SLUTA trycka på znozze-knappen och själva skaffa militära muskler nog för att avskräcka Ryssland från angrepp🧵

Med all respekt för dem som bytt kön, men förminska inte för den skull oss andra! Vi är kvinnor, inte neutrala livmoderbärare.
Visa på X →Välförtjänt och läsvärd sågning av Aftonbladet och Jonna Sima.
Visa på X →Hur långt ska galenskapen gå innan det vänder?
Visa på X →Oacceptabelt att osynliggöra kvinnan. Bra belyst KD @Camillarinaldo1 @SaraKullgren https://www.expressen.se/debatt/debatt-vi-ar-kvinnor--inte-livmoderbarare/
Visa på X →Bra debattartikel, förankrat i verkligheten och sund förnuft! https://www.expressen.se/debatt/debatt-vi-ar-kvinnor--inte-livmoderbarare/
Visa på X →Att osynliggöra kvinnor som myndighetssverige gör, kan inte accepteras. https://www.expressen.se/debatt/debatt-vi-ar-kvinnor--inte-livmoderbarare/
Visa på X →